Nog meer XV920 / TR1 / XV750 / XV500

dat klinkt lekker, met z'n tweeen in 1 pijp....
Ik moet echt nieuwe bougies gaan halen, zitten nu twee verschillende in, die ik steeds over de staalborstel moet halen om hem te laten lopen.
Vandaag stukkie gereden, verrassing! Geen achterrem!

Zat net het filmpje te kijken, waar heb jij alle elektra gelaten?
Ik heb zo'n bos mer relais etc. die ik niet tot onder de tank krijg.
 
Laatst bewerkt:
je bent maar heel weinig nodig qua electra, koplamp achterlicht en motorelectra.
staat in dit forum wel ergens een schema.

de bougies die ik gebruik en heeeeel tevreden over ben; Bosch super 4, zijn wel iets duurder maar vonkt altijd.
 
ik heb hem al even voor je opgezocht, stond in het yamaha xv virago topic.
ook daar veel handige tips!




met dank aan geronimo
 
Laatst bewerkt:
Als je een tr 1 frame hebt kun je de tunnels van het luchtfilter al gebruiken om je electro in te verbergen. Je moet dan wel open luchtfilters op je carbs gebruiken natuurlijk.
 
Ik heb een "normale" Virago.
En dan ook nog eens het amerikaanse type, dus met electronisch dashboard.
full

Zelfs de verlichting liep via dat dashboard en moet ik omlussen..
Denk dat ik in de toekomst alle draden ga verlengen om onder de tank te komen.
 
Ik heb een "normale" Virago.
En dan ook nog eens het amerikaanse type, dus met electronisch dashboard.
[afbeelding]
Zelfs de verlichting liep via dat dashboard en moet ik omlussen..
Denk dat ik in de toekomst alle draden ga verlengen om onder de tank te komen.

ik heb een paar jaar geleden exact de zelfde verbouwd



hier heb ik ook het bovenstaande schema toegepast.
 
Mooie machine geworden....
Was ook eerst mijn plan, een chopper of bobber bouwen...
Misschien de volgende ,)

Ik ga de machine eerst maar eens rijdend maken, dan komen de afwerkdingen als elektra later wel. Wil hem hier in de schuur, dan gaat het sneller. Staat nu op een half uur rijden, dat is niet echt ideaal.
Maar ja 3 motoren passen nu eenmaal niet in de fietsenschuur.....
 
nee, daar is een fietsenschuur ook niet voor gemaakt he.

check ook de video,s van mijn nostalgia,
 
mooi filmpje, zag ook je website.... mooie motoren heb je gebouwd en gespoten.
je zit niet toevallig in de buurt van zwolle?
wil nog altijd een lorenzo logo op mijn helm, maar heb nog nooit ge-airbrushed..
 
Dag oma!

Van het weekend voor het eerst een heel stuk op de XV920 gereden, eerst was ie erg lastig de bocht in te krijgen.... zat er maar 1 bar in de voorband.
Die opgepompt ging het een stuk beter.

Komt het jullie bekend voor dat het achterwiel blokkeerd?
Als ik het gas dichtdraai na doortrekken in de tweede versnelling blokkeerd het achterwiel puur op de "motorrem".
Ook van vluchtheuvels afrijden is een crime, hij spring van achteren zo onder je weg.

Zal het nog eens proberen, met de achterveer in de minst straffe stand, kijken wat ie dan doet..
 
Laatst bewerkt:
Ik heb er met5 mijn tr1000 geen last van, maar is denk ik niet te vergelijken aangezien ik een totaal ander wiel heb en andere diameter (zelfbouw).
Maar ik heb zoiets eigenlijk eigenlijk nooit gehoord van mensen die een standaard 920 rijden
 
Denk dat door het verlagen van de voorvork, er weinig druk op het achterwiel staat.
Dat in combinatie met een harde acheterveer.
 
Zou kunnen tetter. Heb je er van te voren nooit op gereden zodat je het kunt vergelijken?
 
Nee niet echt, wilde een blokje om, maar hij liep toen erg slecht....
Zal binnenkort de luchtdruk van de achterveer er eens aflaten, kijken of het daar beter van wordt
 
Probleem gevonden.

De remstang werd aangetrokken als de achterbrug inveerde, en die stond blijkbaar zo strak dat hij meteen vol op de achterrem ging. :X
De boel wat meer speling gegeven, en het probleem was verholpen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan