Nog meer XV920 / TR1 / XV750 / XV500

Hoor ik er met deze ploffer ook bij of ben ik dan te nieuw? :+

(Afbeelding)

Virago 750 se van 88 waar ik een hoop aan verspijkerd heb nu rij ik trouwens rond met zo een zadel met veren. foto volgt. ( meerdere)
Moet nog veel aan gebeuren, heb hem in slechte staat gekocht.
Maar hij rijd,en lekt, en trilt.......:y

leuke fiets :Y
 
Ik heb ook een 920. Ben er op dit moment ff niet zo blij mee. Hij is ook helemaal origineel. Heb voorlopig ook geen plannen. Ik zal er morgen toch een piccie van produceren
 
Eerst effe het plaatje (hoop ik).
full
 
Toen ik hem kocht vorig jaar was ik er best blij mee. Maar net voor de zomer begon hij kuren te krijgen. Behalve de normale onderhoudskosten krijg je dan nog zulke belachelijke dingen als een accu van 50 euro. Om nog maar te zwijgen over een pakkingset a 70 euro en de reparatie van de ontstekingsunit van 170 euro. Ik noem nieteens de andere kleine dingetjes en het werk om het blok uitelkaar te halen. Het resultaat dat je op het plaatje boven ziet is een twin die nog steeds op 1 pot draait. :r :r
 
Toen ik hem kocht vorig jaar was ik er best blij mee. Maar net voor de zomer begon hij kuren te krijgen. Behalve de normale onderhoudskosten krijg je dan nog zulke belachelijke dingen als een accu van 50 euro. Om nog maar te zwijgen over een pakkingset a 70 euro en de reparatie van de ontstekingsunit van 170 euro. Ik noem nieteens de andere kleine dingetjes en het werk om het blok uitelkaar te halen. Het resultaat dat je op het plaatje boven ziet is een twin die nog steeds op 1 pot draait. :r :r
bobines al nagekeken?
 
Ja, op beide vragen. Ik denk dat ik nu een (of 2) scheve klep(-pen) heb. Omdat het merkstreepje bij de voorste nokkenas een halve kettingsteek langs het streepje op de cilinderkop kwam, heb ik wat moeten experimenteren met de juiste stand. Omdat het lopen op 1 cilinder achteraf door een defecte ontstekingsunit kwam, heb ik zeker 5 keer het tandwiel eraf gehaald. Ik denk dat ik de laatste keer vergeten ben de bout op de nokkenas extra na te trekken.
|( Gevolg: veel kabaal uit die omgeving, en na reparatie hiervan een klepspeling van ca 1,5 mm ipv 0,15. '(
Ik heb trouwens toch nog steeds twijfels over die ontstekingsunit. Dus ... als er nog iemand is die dezelfde unit op z'n goed lopende XV heeft als ik, .... ik zou hem graag eens willen uitproberen. Ik heb er nu nog een half jaar garantie op.
 
ik heb de links die je me gaf bekeken,maar het waren niet echt prijspakkers
meer volgens mij worden ze steeds populairder
maarrrrrrrrr ikblijf doorzoeken
 
Ja, op beide vragen. Ik denk dat ik nu een (of 2) scheve klep(-pen) heb. Omdat het merkstreepje bij de voorste nokkenas een halve kettingsteek langs het streepje op de cilinderkop kwam, heb ik wat moeten experimenteren met de juiste stand. Omdat het lopen op 1 cilinder achteraf door een defecte ontstekingsunit kwam, heb ik zeker 5 keer het tandwiel eraf gehaald. Ik denk dat ik de laatste keer vergeten ben de bout op de nokkenas extra na te trekken.
|( Gevolg: veel kabaal uit die omgeving, en na reparatie hiervan een klepspeling van ca 1,5 mm ipv 0,15. '(
Ik heb trouwens toch nog steeds twijfels over die ontstekingsunit. Dus ... als er nog iemand is die dezelfde unit op z'n goed lopende XV heeft als ik, .... ik zou hem graag eens willen uitproberen. Ik heb er nu nog een half jaar garantie op.
je moet gewoon teruggaan met die unit en omruilen voor een nieuwe dat is misschien wel het beste
 
Ben ook an te kluiven, wordt's geen chopper maar een
soort retro-sportding. Blok is geheel gereviseerd.
Over week of 3 is'ie wel klaar.
full
 
Ja, op beide vragen. Ik denk dat ik nu een (of 2) scheve klep(-pen) heb. Omdat het merkstreepje bij de voorste nokkenas een halve kettingsteek langs het streepje op de cilinderkop kwam, heb ik wat moeten experimenteren met de juiste stand.

Dat had ik eerst ook (heb ook een kapotte XV :( ).
Ik had het tandwiel onderaan de cilinder, waar de nokkenasketting door wordt aangedreven niet met het merktekentje gelijk gezet aan het merktekentje op het tandwiel aan de krukas. Heb je dat wel gedaan? Bij mij was dát probleem daarna opgelost.
 
[Dat had ik eerst ook (heb ook een kapotte XV :( ).
Ik had het tandwiel onderaan de cilinder, waar de nokkenasketting door wordt aangedreven niet met het merktekentje gelijk gezet aan het merktekentje op het tandwiel aan de krukas. Heb je dat wel gedaan? Bij mij was dát probleem daarna opgelost.]

Kan je iets duidelijker zijn ? Heb nl. nokkenassen afgesteld
op merktekens van rotor achter de zijdeksel en 'boerenverstand
schroevendraaier in bougiegat'.
Voordat die van mij ook boem doet |(
 
http://www.tr1.de/ of zoiets is ook leuke site voplop tech tips, foto´s e.d puur en alleen op de xv serie. (de matzwarte caferacert used to be mine, is nu doorgeschoven naar broertje) mischien ten overvloede, maar je weet nooit :]
 
Kan je iets duidelijker zijn ? Heb nl. nokkenassen afgesteld
op merktekens van rotor achter de zijdeksel en 'boerenverstand
schroevendraaier in bougiegat'.
Voordat die van mij ook boem doet |(

Kan het proberen, wel uit geheugen hè... Als je het rechter carterdeksel eraf haalt (rechts als je er bovenop zit) dan zie je op de krukas-as een groot tandwiel, met daarop een klein merktekentje, een rondje. Dat tandwiel haakt in op een tandwiel dat uit twee delen bestaat (2 schijven op elkaar, een dikke en een dunne). Op dat tandwiel staat ook een rond merktekentje.

Zet je vliegwiel op top (de top van de betreffende cilinder) en zorg dat het merktekentje op het tandwiel aan de krukas volledig naar de top van de cilinder wijst. Dan plaats je dat tandwiel bestaande uit twee schijven met haar merktekentje naar het andere tandwiel. Ze wijzen dus naar elkaar.

Zo moet dat tandwiel er in. Ik hoop dat het duidelijk is, ik ben op het moment niet bijster nuchter. Succes!
 
Hier een plaatje van mijn XV 750 Virago uit 1984.
100_0855klein.jpg


Hij is vrij standaard.
Er zitten wel andere zijkapjes op dan op de foto want ik ben er afgelopen juni eentje verloren |( .Er zitten nu gladde kleinere kapjes op.

En nog een plaatje van de achterkant
100_0862klein.jpg


Begin vorig jaar gekocht en toen de carbs. gedemonteerd omdat ie niet goed liep, het bleek dat er een sproeiernaald bleef hangen. Hij rijdt nu prima.
 
Hallo

Helaas een foutje gemaakt met een eigen topic 8-)

Maar nu moet het wel lukken hoop ik.

full
 
[Zo moet dat tandwiel er in. Ik hoop dat het duidelijk is, ik ben op het moment niet bijster nuchter. Succes!]

Thanx,
heb vandaag gestart en idd, hij deed't nie.
Stond braaf uit de carb te blazen. Heb bij monteren
merkteken over 't hoofd gezien, mott'ie weer open.

Zal bij 't sleutelen dan ook maar biertje nemen.

Update: Is er ook een topic voor blunders ?? -O-
Heb voorste cilinder en kop achter en achterste............enz
|( |( |( |( aaahhh!!!!
 
Laatst bewerkt:
Hè XV-chopper

Dit achterwiel is van een Yamaha XJ of XS 650 het idee kreeg ik van een Amerikaan
die zijn bike op de TR1 side heeft staan.
Er zijn wel wat aanpassingen nodig hoor zoals nieuwe pasbussen maken l/r en ik
moest ~ 10 mm verschil oplossen met het achtertandwiel want die was niet in lijn
wat overigens goed gelukt is.

Greetz
 
Virago Henkie

Het achterspatbord van jouw motor van welk merk/type is deze kan je ook aangeven hoe breed deze is.
Alvast bedankt....

Greetz
 
Terug
Bovenaan Onderaan