Hoor ik er met deze ploffer ook bij of ben ik dan te nieuw?
(Afbeelding)
Virago 750 se van 88 waar ik een hoop aan verspijkerd heb nu rij ik trouwens rond met zo een zadel met veren. foto volgt. ( meerdere)
Moet nog veel aan gebeuren, heb hem in slechte staat gekocht.
Maar hij rijd,en lekt, en trilt.......:y
bobines al nagekeken?Toen ik hem kocht vorig jaar was ik er best blij mee. Maar net voor de zomer begon hij kuren te krijgen. Behalve de normale onderhoudskosten krijg je dan nog zulke belachelijke dingen als een accu van 50 euro. Om nog maar te zwijgen over een pakkingset a 70 euro en de reparatie van de ontstekingsunit van 170 euro. Ik noem nieteens de andere kleine dingetjes en het werk om het blok uitelkaar te halen. Het resultaat dat je op het plaatje boven ziet is een twin die nog steeds op 1 pot draait.
je moet gewoon teruggaan met die unit en omruilen voor een nieuwe dat is misschien wel het besteJa, op beide vragen. Ik denk dat ik nu een (of 2) scheve klep(-pen) heb. Omdat het merkstreepje bij de voorste nokkenas een halve kettingsteek langs het streepje op de cilinderkop kwam, heb ik wat moeten experimenteren met de juiste stand. Omdat het lopen op 1 cilinder achteraf door een defecte ontstekingsunit kwam, heb ik zeker 5 keer het tandwiel eraf gehaald. Ik denk dat ik de laatste keer vergeten ben de bout op de nokkenas extra na te trekken.
Gevolg: veel kabaal uit die omgeving, en na reparatie hiervan een klepspeling van ca 1,5 mm ipv 0,15.
Ik heb trouwens toch nog steeds twijfels over die ontstekingsunit. Dus ... als er nog iemand is die dezelfde unit op z'n goed lopende XV heeft als ik, .... ik zou hem graag eens willen uitproberen. Ik heb er nu nog een half jaar garantie op.
Ja, op beide vragen. Ik denk dat ik nu een (of 2) scheve klep(-pen) heb. Omdat het merkstreepje bij de voorste nokkenas een halve kettingsteek langs het streepje op de cilinderkop kwam, heb ik wat moeten experimenteren met de juiste stand.
Kan je iets duidelijker zijn ? Heb nl. nokkenassen afgesteld
op merktekens van rotor achter de zijdeksel en 'boerenverstand
schroevendraaier in bougiegat'.
Voordat die van mij ook boem doet