Nieuwe Tomtom for Android, de Tomtom Go Mobile

ferry34

MF veteraan
15 apr 2011
3.844
255
Scherpenzeel
Ik lees net dat er een nieuwe Tomtom voor Android komt, de Tomtom Go mobile.
Deze heeft n nieuwe interface en een betaalmodel.

Het lijkt erop dat je m gratis kunt downloaden en gebruiken, tot 75 km per maand.
Rij je meer, dan kan je per maand, jaar of 3 jaar betalen.
Je kunt landen afzonderlijk downloaden
De HD traffic zit er in.

Het voor ons interessante is: zit er n reisplanner in, met routepunten?
Zit de kronkelwegen optie erop?
Wordt de huidige versie (die ik zelf heb) wel gewoon ondersteund met kaartupdates??






Nu alleen nog in Italy te krijgen. Daar wordt t blijkbaar getest
Navigatore | TomTom
 
Laatst bewerkt:
Yep: erg interessant. Ook Garmin kwam afgelopen week met een nieuwe navigatie-app. Helaas: vooralsnog alleen in de US.....
 
Ik zag die voor Garmin ook al Hans, maar nog weinig info.
Alleen US? Dat verklaart n hoop ja.

Ik acht de kans klein dat de TomTom de optie Reisplanner heeft en dus routes kan laden, maar je weet het nooit.
Desnoods extra betalen!
 
leuk op je telefoon, maar ik heb in NL de google route app geprobeerd op een Galaxy S2, en met een beetje zon op het scherm zie je geen ene pukkel meer.

een echte knappe navigatie (Zumo, Rider Urban etc) werkt zoveel fijner :9
 
Ik gebruik OSMAND.

* Gratis navigatie
* Gratis kaarten
* Kunt routes inladen
* Hij stuurt je niet irritant terug als je een puntje gemist hebt (zoals Sygic en TomTom en Igo).
* Wel gebruikers onvriendelijk
 
Van de week Sygic aangeschaft, maakt gebruik van TomTom-kaarten en je kunt routes inladen.

Ik heb als taxichauffeur Sygic n week getest (gratis trial) en ik vond zn gekozen routes onlogisch (maar dat is voor routepunten geen probleem) en zelf vind ik de layout niet prettig.

Misschien moet ik er nog s naar kijken.



Osmand
Het is me n keer gelukt om n route te laden, maar later zag ik alleen rechte lijnen.
Erg gebruikersonvriendelijk
Routepunten zijn soft??
Dat is interessant!
 
Laatst bewerkt:
Tot nu toe weinig problemen gehad met Sygic, wat vind jij onlogisch ferry?
En welke app gebruik je nu/normaal?
 
Onlogische route voor als je gewoon van A naar B wilt. Stuurt je gerust dwars door n stad, terwijl ik vlakbij de snelweg stond en er zo omheen kon.
Natuurlijk stond die op snelste weg ;)

Ik vond de lijn die je moet volgen erg dik en kon t verloop van de weg niet goed zien.

Ik gebruik nu TomTom Navigator 7 op n smartphone.
Ook niet zonder problemen, want als ik n 3.5 mm minijack erin doe voor gesproken aanwijzingen (is erg prettig), dan raakt mn phone van slag en gaat die muziek openen en zelf bellen.
Dan verdwijnt mn navigatie scherm dus :(

Heb helaas nog geen Bluetooth in mn helm, wel ncom speakers
 
Nog s gekeken naar Osmand, maar blijft n waardeloos programma.
Mn gpx routes ziet die niet en voor t vinden waar je ook alweer n adres moet invoeren, ben je 5 minuten aan t zoeken.
 
Dat adres invoeren is inderdaad ruk naar voor routes ideaal. De gpx bestanden moet je wel opslaan in de juiste map, ik moest die zelf nog aanmaken net de hand.
 
Terug
Bovenaan Onderaan