Nieuwe polisvoorwaarden verzekering Achmea

• Onderwerp starter Onderwerp starter Jozef
  • Startdatum Startdatum
  • Featured
Motoren staan hier al 5jaar gewoon buiten, zelfs langdurig zonder slot toen ik deze kwijt was, losse onderdelen in mn carport liggen er soms jaren en nog nooit wat gestolen hier. En gewoon in Rotterdam, niet een gehucht met 3 inwoners en 20 koeien.
1734000915656.webp

jaja 🙄

Motoren staan hier al 5jaar gewoon buiten, zelfs langdurig zonder slot toen ik deze kwijt was, losse onderdelen in mn carport liggen er soms jaren en nog nooit wat gestolen hier. En gewoon in Rotterdam, niet een gehucht met 3 inwoners en 20 koeien.

Niks tegen Mele, maar ik had deze ervaring al in 2017 met buiten parkeren of stallen. Ik verloor mijn motor in 5 dagen, hij de zijne in 2 dagen begin dit jaar. Als jij het kunt, ben ik oprecht blij voor je, maar voor mij is het risico te groot.

1734003536957.webp

Laatst bewerkt:
Zal vooral regiogebonden zijn. Feit dat je in Amsterdam, en alleen Amsterdam, bepaalde soort electrische fietsen niet meer kán verzekeren vanwege de grote aantal diefstallen, zal daar wel iets mee te maken hebben.
Heb in diverse steden in de regio gewoond en eigenlijk altijd de motor op straat gehad. Enige in mijn omgeving wiens motor thuis gestolen is, was een diefstal op bestelling want ze hebben zn garagebox open gebroken en daarna alleen de motor gestolen. En daar ga je nooit iets tegen beginnen. Hij had camerabeelden van de daders en kenteken, maar was geen geldig bewijs omdat de camera op openbaar terrein gericht was, dus de politie deed niet eens moeite...Motor stond magisch een week later weer bij hem thuis, maar dat kwam niet door de politie.

Zal vooral regiogebonden zijn. Feit dat je in Amsterdam, en alleen Amsterdam, bepaalde soort electrische fietsen niet meer kán verzekeren vanwege de grote aantal diefstallen, zal daar wel iets mee te maken hebben.
Heb in diverse steden in de regio gewoond en eigenlijk altijd de motor op straat gehad. Enige in mijn omgeving wiens motor thuis gestolen is, was een diefstal op bestelling want ze hebben zn garagebox open gebroken en daarna alleen de motor gestolen. En daar ga je nooit iets tegen beginnen. Hij had camerabeelden van de daders en kenteken, maar was geen geldig bewijs omdat de camera op openbaar terrein gericht was, dus de politie deed niet eens moeite...Motor stond magisch een week later weer bij hem thuis, maar dat kwam niet door de politie.

Dat zijn dingen die ik nooit kan volgen. Je hebt bewijs, maar de politie doet niets want..... vul maar in.
Ik snap dat je priopriteiten moet stellen, maar dan moet je ook niet vreemd op kijken dat mensen het recht in eigen hand nemen.

Heb dat jaren geleden ook gehad met vriend. Daar had ik alarm installatie ingebouwd op zijn motor, met afstandsbediening.
Motor gestolen (stond toevallig niet op alarm). Wij die avond de wijk door gelopen met de AB (en batterijen _O- )
Na een uurtje: bingo. Gevonden in de schuur van een rijtjeshuis. Politie gebeld. Kwam ook niet, geen tijd etc.
Prima, dan regelelen we het zelf: ja dat mag niet, bla bla.

Dag later stond de motor weer bij de rechtmatige eigenaar. Problem solved. _O-

nu we toch over polisvoorwaarden hebben... wie heeft er meer in zijn/haar polis staan dat je zelfs in een afgesloten schuur met extra hangslot (zware uitvoering/gesloten beugel) en inbraakalarm in schuur toch nog een art-4 slot moet toepassen op jouw motor ingeval van diefstal.

ik heb deze discussie gevoerd met mijn verzekeraar omdat ik het overkill vind omdat mijn motor in een volledig afgesloten/dichte schuur staat met extra hangslot en inbraakalarm. dus bij de eerste de beste poging gaat het alarm toch al af.

welnee werd er gezegd, wij eisen een art-4 slot ook als de motor in een afgesloten schuur staat met inbraakalarm. want ze kunnen de motor toch stelen.

nou... als de inbraakalarm afgaat wil je als dief geen uur staan te klooien om mijn motor uit de schuur te krijgen, over mijn grasveldje en oprit heen slepen en dan achterin je bus wippen!

nu we toch over polisvoorwaarden hebben... wie heeft er meer in zijn/haar polis staan dat je zelfs in een afgesloten schuur met extra hangslot (zware uitvoering/gesloten beugel) en inbraakalarm in schuur toch nog een art-4 slot moet toepassen op jouw motor ingeval van diefstal.

ik heb deze discussie gevoerd met mijn verzekeraar omdat ik het overkill vind omdat mijn motor in een volledig afgesloten/dichte schuur staat met extra hangslot en inbraakalarm. dus bij de eerste de beste poging gaat het alarm toch al af.

welnee werd er gezegd, wij eisen een art-4 slot ook als de motor in een afgesloten schuur staat met inbraakalarm. want ze kunnen de motor toch stelen.

nou... als de inbraakalarm afgaat wil je als dief geen uur staan te klooien om mijn motor uit de schuur te krijgen, over mijn grasveldje en oprit heen slepen en dan achterin je bus wippen!
Dat zijn de verzekeraars die zichzelf totaal indekken om maar niet te hoeven uitkeren.

Bij Centraal-beheer geeft men aan bij een allriskverzekering, dat hij in een schuur of garage staat, deze schuur of garage afgesloten moet zijn.
En dat de motorfiets op slot moet staan met een goedgekeurde ART4 slot.

Ik heb met het zoeken naar een allriskverzekering voor de motorfiets diverse polisvoorwaarde doorgelezen, en je komt de gekste voorwaarden tegen.
Zoals: In afgesloten ruimte, met een beugel of anker, grond en/of muur vast en ook nog met een art4 slot bevestigd moet staan.

Dus effe tijdnemen om de voorwaardes goed door te lezen, dan begin je wel in te zien met wat voor'n verzekeringsmaatschappij je te maken heb.

Yep, staat erbij: in je eigen garage een art4 slot en geen alarm…combimotor/quakel

Dat zijn de verzekeraars die zichzelf totaal indekken om maar niet te hoeven uitkeren.

Bij Centraal-beheer geeft men aan bij een allriskverzekering, dat hij in een schuur of garage staat, deze schuur of garage afgesloten moet zijn.
En dat de motorfiets op slot moet staan met een goedgekeurde ART4 slot.

Ik heb met het zoeken naar een allriskverzekering voor de motorfiets diverse polisvoorwaarde doorgelezen, en je komt de gekste voorwaarden tegen.
Zoals: In afgesloten ruimte, met een beugel of anker, grond en/of muur vast en ook nog met een art4 slot bevestigd moet staan.

Dus effe tijdnemen om de voorwaardes goed door te lezen, dan begin je wel in te zien met wat voor'n verzekeringsmaatschappij je te maken heb.
zou dat nut hebben om elke polis door te nemen? denk dat je alleen maar rare/gekke/idiote onszelf-indekkende voorwaarden te lezen krijgt en om basis daarvan zelf ontiegelijk bang wordt om een verzekering af te sluiten....

Soms lijkt t haast beter om maar niet te verzekeren;) ,
je wordt er niet goed van hoe erg z n hun best doen om eronder uit te komen 🙄

zou dat nut hebben om elke polis door te nemen? denk dat je alleen maar rare/gekke/idiote onszelf-indekkende voorwaarden te lezen krijgt en om basis daarvan zelf ontiegelijk bang wordt om een verzekering af te sluiten....
Altijd doen. Het is niet alleen leerzaam, maar ook essentieel om te weten wat je rechten en plichten zijn als verzekeringnemer.

Mja, maar ja, het is natuurlijk wel gewoon de verantwoordelijkheid van de eigenaar dat het voertuig aan de wettelijke eisen voldoet. Dat is een van de grotere risico's als je van een particulier koopt.

Als we nou eens wat strenger zouden zijn in Nederland op oude troep, zelfbouw, houtje-touwtje-tuinschuur-onderhoud, goedkope neponderdelen, duct-tape-tie-wrap-reparaties, zwaar achterstallig onderhoud, opengesloopte uitlaten etc. zou ons dat best een hoop ellende kunnen schelen.

Het zal vast een onpopulaire mening zijn, maar ik ben vóór een APK van motoren (en voor de verscherping van die van auto's, want daar rolt ook een hoop schroot doorheen hoor), en trouwens ook voor een APK van bestuurders.
De technische staat van een auto of motorfiets tijdens een APK keuring zegt niets over de technische staat net na een ongeval.

En dan moet je voor de gein kijken naar je brandverzekering. Daar eisen ze dat ze NIET op slot staan zodat ze de spullen snel naar buiten kunnen brengen.............
Ben niet op de hoogte van de voorwaarden mbt mijn brandverzekering.

Ik heb sinds het voorjaar voor het eerst in mijn leven een all-riskverzekering voor de bmw. Ook voor het eerst een ‘dikke’ motor en het leek mij nu verstandig…..was ook ‘maar’ 28,65 per maand. Achja, op slot in mijn eigen garage naast de woning verbaasde mij ook. Is er niet gemakkelijker erop geworden met diefstallen en uitsluitingen. Heb er verder ook geen problemen ermee, schouders ophalen en door.

Bovendien laat ik mijn motor nooit uit zicht staan of dat ik naar Limburg ga…..

p/m betalen? zonde man ! je gooit ca 1maand weg aan premie in de meeste gevallen

En dan moet je voor de gein kijken naar je brandverzekering. Daar eisen ze dat ze NIET op slot staan zodat ze de spullen snel naar buiten kunnen brengen.............
Verzekeringen bij dezelfde maatschappij afsluiten, je voldoet altijd aan de voorwaarden of ze zijn tegenstrijdig en dus onbillijk.

Heel apart , ik kocht m'n motor en er werdt geen enkele vraag gesteld bij centraal beheer. Moest alleen aangeven dat ik een Allrisk wilde.
_O- _O-

Jij denkt dat een verzekeraar de volledige polis telefonisch met je gaat doornemen? _O-

Matthew Broderick Rottweiler GIF
Tja, dan sla ik ook eff over :+

Terug
Bovenaan Onderaan