Nieuwe polisvoorwaarden verzekering Achmea

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Jozef
  • Startdatum Startdatum
  • Featured
Bij voorverkenning kunnen ze ´die derde van rechts´ of vergelijkbaar onthouden...
Als die box van jou is, zou eventueel een cameraatje in je box plaatsen een idee kunnen zijn?
Ze kunnen het terrein niet op; het enige wat ze kunnen doen is bij de buren op het dak klimmen om te zien welke box ik inrij, maar dat zie ik, dus dan rij ik nog een rondje :Y .
 
Ze kunnen het terrein niet op; het enige wat ze kunnen doen is bij de buren op het dak klimmen om te zien welke box ik inrij, maar dat zie ik, dus dan rij ik nog een rondje :Y .
Nee hoor,ze komen hem gewoon jatten :] 🫠 🫣
 
Blijkbaar neemt iedereen hier een Omniumverzekering (Belgie) of WA beperkt Casco of volledig Casco ( Nederland) ?
Ik rijdt met 2ehands motoren ( momenteel een Tiger Sport 1050 en een BMW S1000XR ) , maar ik heb enkel een BA verzekering.
Dus alle risico van eigen schade en diefstal ligt gewoon bij mij. Het maakt niet uit of en hoe ik mijn motor op slot zet.
Is ie weg, dan ben ik toch de pineut, Val ik , idem.
Ik ga heel hard vloeken, maar t'is niet zo dat ik hem op afbetaling heb . Dus door de zure appel en een andere zoeken.
Of zijn er nog mensen die het risico zelf nemen?
 
Blijkbaar neemt iedereen hier een Omniumverzekering (Belgie) of WA beperkt Casco of volledig Casco ( Nederland) ?
Ik rijdt met 2ehands motoren ( momenteel een Tiger Sport 1050 en een BMW S1000XR ) , maar ik heb enkel een BA verzekering.
Dus alle risico van eigen schade en diefstal ligt gewoon bij mij. Het maakt niet uit of en hoe ik mijn motor op slot zet.
Is ie weg, dan ben ik toch de pineut, Val ik , idem.
Ik ga heel hard vloeken, maar t'is niet zo dat ik hem op afbetaling heb . Dus door de zure appel en een andere zoeken.
Of zijn er nog mensen die het risico zelf nemen?
Ik rij altijd nieuwe motoren, en dan vind ik het ‘t geld wel waard om bij schade of diefstal een bedrag uitgekeerd te krijgen :Y.
 
Lijkt me allemaal in verhouding.
Lood om oud ijzer.

Waarde en premies
 
Laatst bewerkt:
Ik heb begrepen dat de verzekering in België een stuk duurder is dan in Nederland. Dan begrijp ik de keuze voor een 'kale' verzekering wel. Als je de motor, in Nederland, voor een paar tientjes per maand volledig casco verzekerd kunt hebben, waarom niet?
 
  • Leuk
Waarderingen: gvy
Ik ga , uit nieuwsgierigheid, een omnium prijs opvragen voor mijn S1000XR .
Ik denk dat ik van m'n stoel ga vallen.
Mocht ik een nieuwe S1000XR of andere motor kopen met een waarde vanaf 27000€ - ????, dan zou ik ongetwijfeld voor een omnium gaan.
Ik heb bijvoorbeeld ook een omnium op mijn VW California bus lopen.
Mijn Tiger heeft een waarde van pakweg 6 a 7000€ , mijn S1000XR pakweg 13000€ . Ik vermoed dat bij total loss , de uitkering zelfs veel lager is dan de aankoopwaardes. Vandaar dat ik zelf het risico draag voor de motoren.
 
Je kunt niet alles hebben! Liefst heb ik dat ie blijft staan maar ik ga niet met scheeps kettingen en bijbehorende ankers zeulen. Hij staat keurig op slot met een ART4 slot en, als het kan, op het stuurslot maar dat is ook wel. Geheel volgens de voorwaarden van de verzekering. Als hij dan nog gestolen wordt dan is het jammer voor mijn eigen risico.
Gelukkig woon ik niet in de grote stad, het risico is dan ook te overzien!
 
Je kunt niet alles hebben! Liefst heb ik dat ie blijft staan maar ik ga niet met scheeps kettingen en bijbehorende ankers zeulen. Hij staat keurig op slot met een ART4 slot en, als het kan, op het stuurslot maar dat is ook wel. Geheel volgens de voorwaarden van de verzekering. Als hij dan nog gestolen wordt dan is het jammer voor mijn eigen risico.
Gelukkig woon ik niet in de grote stad, het risico is dan ook te overzien!

Neeje:N

Vtwinner zei:
Neem mee, neem mee. Ik ben tenslotte verzekerd...!

💁‍♂️🤔
 
Ergens begin 2017. Maandenlang gezocht naar een GSX-R. Ik vond er uiteindelijk een in Beverwijk en kocht deze op een zaterdag.
Ik had al van tevoren een hoes gekocht en twee ART4-remschijfsloten. Daarnaast had ik een LP Defender ART4-ketting (met schakeldikte van 11 mm). Ketting zat weer vast aan een anker.

Vijf dagen later, terwijl de motor op armlengte van de woning stond en mensen nog wakker waren, hebben ze met een betonschaar de ART4-ketting stilletjes doorgeknipt. De remschijfsloten en stuurslot? Geen probleem: de motor werd op twee skateboards de straat uit gereden. En zo maakte ik mijn debuut in de thread "Het overzicht van gestolen motoren van MF-ers".

Ik ben mij daarna gaan verdiepen in voertuigdiefstal in Nederland: ART4 en ART5 is puur om de verzekeraar een lol te doen (lees: voorwaarden). Soms heeft voertuigdiefstal en kenteken diefstal even prioriteit in Nederland na een ingrijpende gebeurtenis, maar daarna is het ook bij de opsporingsdiensten gauw klaar. Het is ook voor hen gewoon een verzekeringskwestie.

20170310_213958.webp
 
Laatst bewerkt:
Blijkbaar neemt iedereen hier een Omniumverzekering (Belgie) of WA beperkt Casco of volledig Casco ( Nederland) ?
Ik rijdt met 2ehands motoren ( momenteel een Tiger Sport 1050 en een BMW S1000XR ) , maar ik heb enkel een BA verzekering.
Dus alle risico van eigen schade en diefstal ligt gewoon bij mij. Het maakt niet uit of en hoe ik mijn motor op slot zet.
Is ie weg, dan ben ik toch de pineut, Val ik , idem.
Ik ga heel hard vloeken, maar t'is niet zo dat ik hem op afbetaling heb . Dus door de zure appel en een andere zoeken.
Of zijn er nog mensen die het risico zelf nemen?
Ik rij mijn oud lesbrik met de blauwe L er nog achterop, (geweldig wat dat bordje aan reacties uitlokt als ik zo plat als gaat door de bocht kom) vonken makend met mijn geschaafde valbeugels, 22pk origineel waar er nog zeker wel 13pk van over zijn, in een vaal roze kleur wat ooit rood was, 7ton gelopen. Zelfs als ik de sleutels erop laat staan en er een bordje gratis op, blijft mijn gn250 gewoon op zijn plek staan en gaat de ijzerboer al schuddend met zijn hoofd me vertellen dat de oud ijzer prijs nog te duur is ervoor. Handhaving is al aan het googlen welke sloper motorfietsen op komt halen _O-_O-Beetje dief heeft nog wel iets van imago over wat die in stand moet houden, dat mochten ze op mijn brik gezien worden, zelfs de junk op het station met de gestolen damesfiets van 10 euro nog stuiptrekkingen van het lachen krijgt, wa verzekerd dus :W:W
 
Ergens begin 2017. Maandenlang gezocht naar een GSX-R. Ik vond er uiteindelijk een in Beverwijk en kocht deze op een zaterdag.
Ik had al van tevoren een hoes gekocht en twee ART4-remschijfsloten. Daarnaast had ik een LP Defender ART4-ketting (met schakeldikte van 11 mm). Ketting zat weer vast aan een anker.

Vijf dagen later, terwijl de motor op armlengte van de woning stond en mensen nog wakker waren, hebben ze met een betonschaar de ART4-ketting stilletjes doorgeknipt. De remschijfsloten en stuurslot? Geen probleem: de motor werd op twee skateboards de straat uit gereden. En zo maakte ik mijn debuut in de thread "Het overzicht van gestolen motoren van MF-ers".

Ik ben mij daarna gaan verdiepen in voertuigdiefstal in Nederland: ART4 en ART5 is puur om de verzekeraar een lol te doen (lees: voorwaarden). Soms heeft voertuigdiefstal en kenteken diefstal even prioriteit in Nederland na een ingrijpende gebeurtenis, maar daarna is het ook bij de opsporingsdiensten gauw klaar. Het is ook voor hen gewoon een verzekeringskwestie.

Bekijk bijlage 2077951
Enne, hoe ga je er nu mee om? Heb je tips ? Als je een ART4 ketting, stuurslot en remschijfsloten hebt gebruikt, en de motor stond in het zicht op straat, dan weet ik echt niet wat een mens nog meer kan doen om diefstalrisico te beperken. Iedereen weet dat elk slot kan geopend worden, maar er wordt algemeen aangenomen dat als je die extra moeite doet voor "een aantal" beveiligingen dat de "dieven" liever voor een andere fiets gaan omdat ze lui zijn, en hun risico willen beperken. Niet dus?
 
Tsja, voor onder de honderd euro heb je al een betonschaar en een draadloze accuslijptol. Morgen gebruiksklaar in huis. En voor de gemiddelde onervaren dief is er nog de mogelijkheid om voor tientjeswerk online een paar sloten van ontbijtkoek te kopen om lekker op te oefenen, en binnen een paar uur kun je aan de slag met je eigen "werkzaamheden".

Ik moest vorig jaar een slot doorslijpen (ART-4 ketting van Abus) waar de sleutels al jaren van kwijt waren en heb toen in een aanbieding een Black&Decker accuslijptolletje gekocht.

Ik had nog nooit van mijn leven zo'n slijptol in mijn handen gehad, dus ik dacht nog dat ik wel even bezig zou zijn, Maar ik was er in minder dan een minuut doorheen. Ik had nog helemaal de eigendomspapieren van de motor in mijn zak voor als er iemand naar buiten zou komen, en ik deed het op klaarlichte dag op de stoep in een drukke straat in Amsterdam, en er liepen gewoon mensen langs, maar er heeft werkelijk geen haan naar gekraaid. We hebben de losgeslepen motor daarna op een aanhanger gelegd en weggereden. Nog steeds niks.

Het is gewoon te makkelijk. Het enige dat de dieven hoeven te doen is er niet als dieven uitzien.

Die sloten doen alleen iets tegen de oude "trap tegen het stuur en schroevendraaier in het sleutelgat"-gelegenheidsdief. Maar als het zelfs voor een volstrekte amateur in z'n eentje al minder dan een minuut werk is om een ART4 slot open te slijpen, wil ik niet weten hoe makkelijk het voor een klein team geoefende dieven moet zijn.
 
Tsja, voor onder de honderd euro heb je al een betonschaar en een draadloze accuslijptol. Morgen gebruiksklaar in huis. En voor de gemiddelde onervaren dief is er nog de mogelijkheid om voor tientjeswerk online een paar sloten van ontbijtkoek te kopen om lekker op te oefenen, en binnen een paar uur kun je aan de slag met je eigen "werkzaamheden".

Ik moest vorig jaar een slot doorslijpen (ART-4 ketting van Abus) waar de sleutels al jaren van kwijt waren en heb toen in een aanbieding een Black&Decker accuslijptolletje gekocht.

Ik had nog nooit van mijn leven zo'n slijptol in mijn handen gehad, dus ik dacht nog dat ik wel even bezig zou zijn, Maar ik was er in minder dan een minuut doorheen. Ik had nog helemaal de eigendomspapieren van de motor in mijn zak voor als er iemand naar buiten zou komen, en ik deed het op klaarlichte dag op de stoep in een drukke straat in Amsterdam, en er liepen gewoon mensen langs, maar er heeft werkelijk geen haan naar gekraaid. We hebben de losgeslepen motor daarna op een aanhanger gelegd en weggereden. Nog steeds niks.

Het is gewoon te makkelijk. Het enige dat de dieven hoeven te doen is er niet als dieven uitzien.

Die sloten doen alleen iets tegen de oude "trap tegen het stuur en schroevendraaier in het sleutelgat"-gelegenheidsdief. Maar als het zelfs voor een volstrekte amateur in z'n eentje al minder dan een minuut werk is om een ART4 slot open te slijpen, wil ik niet weten hoe makkelijk het voor een klein team geoefende dieven moet zijn.
+ pakkans bijna 0
+ straf sowieso 0
 
Enne, hoe ga je er nu mee om? Heb je tips ?

Als een motor hoog op een verlanglijstje van dieven staat, zullen ze er alles aan doen om deze te stelen. De pakkans is klein, en door de toenemende schaarste van youngtimers en klassieke motoren zijn deze lucratiever geworden voor de handel en waarde in onderdelen. Wat motordieven doen, hangt vaak weinig af van de ART4- of ART5-classificatie. Naar mijn mening is het stallen/parkeren van een motor buiten vragen om aandacht en problemen. Maar misschien ben ik heel cynisch geworden.

Werkwijze:
Stuurslot: Dit kan geforceerd worden door met twee personen en een beetje geweld.
Remschijfslot: De motor wordt op een rolplateau of skateboard geplaatst, of bij lichte modellen zoals een supersportmotor eenvoudig opgetild door twee of drie personen.
Ketting: Voor een ART4-ketting wordt vaak een betonschaar gebruikt. Bij ART5-kettingen gebruiken ze soms een hydraulische kniptang, en in het uiterste geval een slijptol.
Akoestisch alarm: Dit kan worden gedempt met isolerend purschuim.
GPS, Peilzenders en Tracking-apparatuur: In sommige gevallen wordt direct na de diefstal in het busje gecontroleerd op dit soort apparaten. Zo niet, dan stallen de dieven de motor vaak ergens om deze een dag of twee “af te laten koelen”. Net zoals je hydraulische kniptangen goedkoop kunt aanschaffen, zijn ook scanners en jammers voor een paar tientjes verkrijgbaar via platforms zoals Temu en AliExpress.

Conclusie: Je kunt dieven deels afschrikken, maar als ze het echt willen gaat je motor mee. Mijn motor staat nu veilig achter een deur met een meerpuntssluiting en een SKG3-slot. Dit geeft me 15-20 minuten extra tijd nadat ik door een centrale word gebeld en mijn beveiligingsapp meldingen verstuurt. Ik begrijp dat dit niet voor iedereen haalbaar is, maar een gewilde supersport zoals de GSX-R buiten laten staan? Zelfs niet voor één nacht. Dat risico neem ik nooit meer. :')

+ pakkans bijna 0
+ straf sowieso 0

Kijk eens bij de tenlastelegging hoeveel schade deze dief in één week heeft aangericht in Amsterdam.
Straf: 6 maanden en 20 dagen, na aftrek van de voorwaardelijke straf en 1/3 korting.
Bron: Rechtspraak.

1733988675484.webp


Om weer een beetje on topic te gaan met betrekking tot de technische staat bij ongevallen: Blik op de Weg had hier ooit een interessante special over. Ik weet echter niet of dit team nog bestaat binnen de politie, los van de VOA. Maar ik weet wel dat de VOA over het algemeen bevindingen m.b.t. technische staat met verzekeraars deelt.

 
Laatst bewerkt:
Als een motor hoog op een verlanglijstje van dieven staat, zullen ze er alles aan doen om deze te stelen. De pakkans is klein, en door de toenemende schaarste van youngtimers en klassieke motoren zijn deze lucratiever geworden voor de handel en waarde in onderdelen. Wat motordieven doen, hangt vaak weinig af van de ART4- of ART5-classificatie. Naar mijn mening is het stallen/parkeren van een motor buiten vragen om aandacht en problemen. Maar misschien ben ik heel cynisch geworden.
Motoren staan hier al 5jaar gewoon buiten, zelfs langdurig zonder slot toen ik deze kwijt was, losse onderdelen in mn carport liggen er soms jaren en nog nooit wat gestolen hier. En gewoon in Rotterdam, niet een gehucht met 3 inwoners en 20 koeien.
 
Terug
Bovenaan Onderaan