- 31 okt 2004
- 33.004
- 61.090
Ze kunnen het terrein niet op; het enige wat ze kunnen doen is bij de buren op het dak klimmen om te zien welke box ik inrij, maar dat zie ik, dus dan rij ik nog een rondjeBij voorverkenning kunnen ze ´die derde van rechts´ of vergelijkbaar onthouden...
Als die box van jou is, zou eventueel een cameraatje in je box plaatsen een idee kunnen zijn?
Nee hoor,ze komen hem gewoon jattenZe kunnen het terrein niet op; het enige wat ze kunnen doen is bij de buren op het dak klimmen om te zien welke box ik inrij, maar dat zie ik, dus dan rij ik nog een rondje.
Tja, het houdt een keer opNee hoor,ze komen hem gewoon jatten
Ik rij altijd nieuwe motoren, en dan vind ik het ‘t geld wel waard om bij schade of diefstal een bedrag uitgekeerd te krijgenBlijkbaar neemt iedereen hier een Omniumverzekering (Belgie) of WA beperkt Casco of volledig Casco ( Nederland) ?
Ik rijdt met 2ehands motoren ( momenteel een Tiger Sport 1050 en een BMW S1000XR ) , maar ik heb enkel een BA verzekering.
Dus alle risico van eigen schade en diefstal ligt gewoon bij mij. Het maakt niet uit of en hoe ik mijn motor op slot zet.
Is ie weg, dan ben ik toch de pineut, Val ik , idem.
Ik ga heel hard vloeken, maar t'is niet zo dat ik hem op afbetaling heb . Dus door de zure appel en een andere zoeken.
Of zijn er nog mensen die het risico zelf nemen?
En een stuk van je no claim gaat ook meeNeem mee, neem mee. Ik ben tenslotte verzekerd...!
Hand in hand met je eigen risicoEn een stuk van je no claim gaat ook mee
Je kunt niet alles hebben! Liefst heb ik dat ie blijft staan maar ik ga niet met scheeps kettingen en bijbehorende ankers zeulen. Hij staat keurig op slot met een ART4 slot en, als het kan, op het stuurslot maar dat is ook wel. Geheel volgens de voorwaarden van de verzekering. Als hij dan nog gestolen wordt dan is het jammer voor mijn eigen risico.
Gelukkig woon ik niet in de grote stad, het risico is dan ook te overzien!
Je bedoelt " op is op" en "weg is pech"Ik was vergeten de kleine lettertjes toe te voegen.......
Ik rij mijn oud lesbrik met de blauwe L er nog achterop, (geweldig wat dat bordje aan reacties uitlokt als ik zo plat als gaat door de bocht kom) vonken makend met mijn geschaafde valbeugels, 22pk origineel waar er nog zeker wel 13pk van over zijn, in een vaal roze kleur wat ooit rood was, 7ton gelopen. Zelfs als ik de sleutels erop laat staan en er een bordje gratis op, blijft mijn gn250 gewoon op zijn plek staan en gaat de ijzerboer al schuddend met zijn hoofd me vertellen dat de oud ijzer prijs nog te duur is ervoor. Handhaving is al aan het googlen welke sloper motorfietsen op komt halenBlijkbaar neemt iedereen hier een Omniumverzekering (Belgie) of WA beperkt Casco of volledig Casco ( Nederland) ?
Ik rijdt met 2ehands motoren ( momenteel een Tiger Sport 1050 en een BMW S1000XR ) , maar ik heb enkel een BA verzekering.
Dus alle risico van eigen schade en diefstal ligt gewoon bij mij. Het maakt niet uit of en hoe ik mijn motor op slot zet.
Is ie weg, dan ben ik toch de pineut, Val ik , idem.
Ik ga heel hard vloeken, maar t'is niet zo dat ik hem op afbetaling heb . Dus door de zure appel en een andere zoeken.
Of zijn er nog mensen die het risico zelf nemen?
Enne, hoe ga je er nu mee om? Heb je tips ? Als je een ART4 ketting, stuurslot en remschijfsloten hebt gebruikt, en de motor stond in het zicht op straat, dan weet ik echt niet wat een mens nog meer kan doen om diefstalrisico te beperken. Iedereen weet dat elk slot kan geopend worden, maar er wordt algemeen aangenomen dat als je die extra moeite doet voor "een aantal" beveiligingen dat de "dieven" liever voor een andere fiets gaan omdat ze lui zijn, en hun risico willen beperken. Niet dus?Ergens begin 2017. Maandenlang gezocht naar een GSX-R. Ik vond er uiteindelijk een in Beverwijk en kocht deze op een zaterdag.
Ik had al van tevoren een hoes gekocht en twee ART4-remschijfsloten. Daarnaast had ik een LP Defender ART4-ketting (met schakeldikte van 11 mm). Ketting zat weer vast aan een anker.
Vijf dagen later, terwijl de motor op armlengte van de woning stond en mensen nog wakker waren, hebben ze met een betonschaar de ART4-ketting stilletjes doorgeknipt. De remschijfsloten en stuurslot? Geen probleem: de motor werd op twee skateboards de straat uit gereden. En zo maakte ik mijn debuut in de thread "Het overzicht van gestolen motoren van MF-ers".
Ik ben mij daarna gaan verdiepen in voertuigdiefstal in Nederland: ART4 en ART5 is puur om de verzekeraar een lol te doen (lees: voorwaarden). Soms heeft voertuigdiefstal en kenteken diefstal even prioriteit in Nederland na een ingrijpende gebeurtenis, maar daarna is het ook bij de opsporingsdiensten gauw klaar. Het is ook voor hen gewoon een verzekeringskwestie.
Bekijk bijlage 2077951
+ pakkans bijna 0Tsja, voor onder de honderd euro heb je al een betonschaar en een draadloze accuslijptol. Morgen gebruiksklaar in huis. En voor de gemiddelde onervaren dief is er nog de mogelijkheid om voor tientjeswerk online een paar sloten van ontbijtkoek te kopen om lekker op te oefenen, en binnen een paar uur kun je aan de slag met je eigen "werkzaamheden".
Ik moest vorig jaar een slot doorslijpen (ART-4 ketting van Abus) waar de sleutels al jaren van kwijt waren en heb toen in een aanbieding een Black&Decker accuslijptolletje gekocht.
Ik had nog nooit van mijn leven zo'n slijptol in mijn handen gehad, dus ik dacht nog dat ik wel even bezig zou zijn, Maar ik was er in minder dan een minuut doorheen. Ik had nog helemaal de eigendomspapieren van de motor in mijn zak voor als er iemand naar buiten zou komen, en ik deed het op klaarlichte dag op de stoep in een drukke straat in Amsterdam, en er liepen gewoon mensen langs, maar er heeft werkelijk geen haan naar gekraaid. We hebben de losgeslepen motor daarna op een aanhanger gelegd en weggereden. Nog steeds niks.
Het is gewoon te makkelijk. Het enige dat de dieven hoeven te doen is er niet als dieven uitzien.
Die sloten doen alleen iets tegen de oude "trap tegen het stuur en schroevendraaier in het sleutelgat"-gelegenheidsdief. Maar als het zelfs voor een volstrekte amateur in z'n eentje al minder dan een minuut werk is om een ART4 slot open te slijpen, wil ik niet weten hoe makkelijk het voor een klein team geoefende dieven moet zijn.
Enne, hoe ga je er nu mee om? Heb je tips ?
+ pakkans bijna 0
+ straf sowieso 0
Motoren staan hier al 5jaar gewoon buiten, zelfs langdurig zonder slot toen ik deze kwijt was, losse onderdelen in mn carport liggen er soms jaren en nog nooit wat gestolen hier. En gewoon in Rotterdam, niet een gehucht met 3 inwoners en 20 koeien.Als een motor hoog op een verlanglijstje van dieven staat, zullen ze er alles aan doen om deze te stelen. De pakkans is klein, en door de toenemende schaarste van youngtimers en klassieke motoren zijn deze lucratiever geworden voor de handel en waarde in onderdelen. Wat motordieven doen, hangt vaak weinig af van de ART4- of ART5-classificatie. Naar mijn mening is het stallen/parkeren van een motor buiten vragen om aandacht en problemen. Maar misschien ben ik heel cynisch geworden.