Nico Bakker TZ350 Tuinvondst

Ik denk ook dat het geen hogere wetenschap hoeft te worden.
Soms zetten ze een achterwiel een heel eind uit de lijn, om een dikkere band te monteren en daar voel je ook niets van terug.
Een vriend van mij heeft laatst het frame laten richten van een oude Suzuki racer.
De wielen stonden 2 cm uit lijn, hij heeft daar toch jaren heel goed en snel mee gereden :?

Klopt schijnt bij veel RG500 specials ook zo te zijn mensen zetten hem op het oog in het midden en denken dat dat een goed uitgangspunt is, terwijl ze dan de mist in gaan een RG achterwiel staat juist op het oog een beetje uit het midden maar dan is het wel goed.
 
Of het wiel uiteindelijk in het midden komt is denk ik niet zo belangrijk. Om te meten of het frame recht is kan dat prima lijkt mij. Belangrijker is dat het achterwiel er recht in staat denk ik (parallel dus).
 
Het meten blijft lastig, met alles in de midden heb ik 2mm afwijking tussen de middellijn van voor en achterwiel.
Lijkt me niet heel ernstig, als ik echt zekerheid wil kan ik hem ook nog even laten checken door een professionel voor dat ik ga coaten.
Vanavond even de kuip iets aangepast en gemonteerd en die rare flappen aan de voorzijde van het zitje er af geflexed :r
Remmen er op voor de show, zo komt er al model in.
Ik ga dus zo'n kuipje en zit gebruiken, of deze fixen of nieuw.
full

full

Als er straks de Dymag's in zitten lijkt het wel op de oude fiets van Henk Twikler :/
full

full

Dat was ook een Bakker met zo'n tank en Monza dop en het zelfde type frame.
Die had alleen heel andere voetsteunbevestiging :X
 
Die twikler familie wisten ook wel waarvoor er rechts zo'n raar ronddraai ding gemonteerd was.
Waarbij henk de meest getalenteerde was.
 
het past niet helemaal op de motor, maar mocht je intresse hebben, ik heb nog een maxton TZ kuip liggen.
Dit model met "scherpe" hand uitsparingen
830197940_791358abef.jpg~320x480
 
Laatst bewerkt:
Zo'n Maxton kuip staat volgens mij ook lang niet gek op de Bakker, er hoeft niet persé een Yamaha kuip op toch.
Kun je me een foto en een prijs sturen aub?
Mag ook op de PM uiteraard.

Groet,
Leo.
 
Laatst bewerkt:
OK.
Vertel anders even wat je er voor wilt hebben en in welke staat hij is.
Kan ik beslissen of ik hem wil overnemen.
Ik probeer voordat ik het frame ga coaten een kuip te passen.
Daarna is het altijd weer omslachtig om kuipframes e.d. aan te passen.
:W
 
Heel mooi stukje werk weer Leo!

Had Nico de geometrie uitgelegd voor Daytona, met een halve meter naloop ;) Of is dat gezichtsbedrog?

Het frame moffelen in groen of lichtgeel met zwart geruite biesjes......en Gardena stickers op de kuip.....

Succes met de afbouw.
 
Die geometrie komt wel goed, hij staat er inderdaad een beetje raar bij met het voorwiel op een blok.
Het blok gat opgebouwd worden uit onder de werkbank parts.
Een daarvan was een waterpomp met glijschade, ik ben alleen vergeten te fotograferen hoe plat hij was.
full

full

full

full

full

Zo, alleen nog een paar nieuwe rubbertjes en pakking en hij is ready to race.
 
Die geometrie komt wel goed, hij staat er inderdaad een beetje raar bij met het voorwiel op een blok.
Het blok gat opgebouwd worden uit onder de werkbank parts.
Een daarvan was een waterpomp met glijschade, ik ben alleen vergeten te fotograferen hoe plat hij was.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Zo, alleen nog een paar nieuwe rubbertjes en pakking en hij is ready to race.

Ik heb hier toch echt serieus wel bewondering voor,even een platte waterpomp als nieuw maken. 8-)
Bij jou wordt er erg weinig weggegooid volgens mij. ;)
 
Ik kan me voorstellen dat opknappen van onderdelen ook noodzaak zou kunnen zijn. Zoveel van dit soort blokjes en parts zullen er ook niet zijn.
 
Dat klopt helemaal, onbeschadigde blokken en of delen zijn uiterst schaar aan het worden.
Derhalve ook duur, er is gewoon te veel opgefrituurd door de jaren heen.

Zaterdagavond na de race beurs in Grolloo gauw mijn wielen gespoten in het zijdeglans zwart. Zo gemotiveerd was ik daar vandaan gekomen. Vanavond de wieltjes voorzien van nieuwe kogellagers en racerubbertjes. Een paar bussen gedraaid om het achterwiel in het midden te krijgen en de mooie WiWo remklauwdrager te monteren. Misschien vervang ik de WiWo klauw nog door een Lockheed exemplaar. Het begint ergens op te lijken nu, ik heb ook al visioenen over de te kiezen kleurstelling.........
full

full

full

8-)
 
Mooi Rd350 blokje, gaat ook wel snel zijn.
Als je dat goed opbouwd kun je er 80 tot 90 PK uitwringen :)
Het blijft echter een straatblok met natte koppeling en een heel andere bak en primaire aandrijving.
Mijn TZ350 blok is al bijna kompleet, gelukkig maar want ik wil hem zo tijdsgetrouw mogelijk opbouwen.

WiWo blokken, op iedere hoek van de straat, het zijn gewoon dezelfde als in de Lockheed CP2195 en CP2696.
Zitten ook in de oude Fontana's, Scarabs, Grimeca's en Brembo's met 90mm aansluiting volgens mij.
One size fits all!!
Die kun je krijgen in alle smaken en ook gesinterd, dat heb ik in de Z750.

Ja Bas, miste je al.
Ik had het hier ook even moeten melden, sorry :$
Het was gezellig en erg nuttig.
Ik heb nog even Jack Middelburgs oude vrienden/ manager en monteur, Hans Valstar en Adrie van der Broeke kunnen babbelen.
Die zijn weer bezig om een andere oude fiets van Jack circuit klaar te krijgen.
Verder nog weer een hoop goede tips en adressen opgedaan.

Greetzz,
Leo.
 
WiWo blokken, op iedere hoek van de straat, het zijn gewoon dezelfde als in de Lockheed CP2195 en CP2696.
Zitten ook in de oude Fontana's, Scarabs, Grimeca's en Brembo's met 90mm aansluiting volgens mij.
One size fits all!!

Klopt, Roukama verkoopt ze van EBC, heb ze toevallig 2 weken terug voor mijn Lockheeds gekocht (CP2195) :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan