[newbie vraagje] Helm scorpio exo 1000

Blackviper

MF veteraan
23 jul 2010
1.099
0
Heej,

Ben inmiddels druk aan het lessen en aangezien die troep bij de rijschool allemaal te groot en te smerig is heb ik al eigen laarzen, jas, broek en handschoenen. Nu ontbreekt alleen nog maar de helm.

Probleem hiermee is dat ik XS nodig hebt het zelfs van sommige merken deze nog te groot is. (en de XXS weer te klein) Nu had ik er twee gevonden in een zaak alleen waren deze nogal duur.

Vandaag was ik wezen kijken bij een andere tent en vond ik de Scorpion exo 1000 air deze zat zeer goed en is nog op te pompen. Voldoet verder aan mijn eisen integraalhelm en zonnen vizier. En was maar 299,- Nu vraag ik mij enkel af is dit een goede helm? of niet... En waar kan ik eventueel nog verder zoeken?
 
ik ben er tevreden mee, het zonne vizier was me wat te licht en heb ik er na een schoonmaakbeurt ook niet meer terug in gezet, mn sinner zonnebril is beter dan menig intern vizier (persoonlijke mening)

Als je moeite hebt met een hoop helmen ivm maat en deze zit je goed, gewoon doen :)


ps: ook al heb ik luidere helmen meegemaakt tov scorpion, een set oordopjes is nooit een overbodige luxe
 
Ik heb sowieso al oordoppen. Heb die dingen al vanuit de evenementen wereld. Dus dat wordt geen probleem :)

Maar ik las inderdaad veel goeds in de andere topics. Alleen wel oude info. Dus wellicht kon het zijn dat er inmiddels beter spul op de markt is.
 
Een slechte helm wordt denk ik hier in Nederland niet verkocht. Als de pasvorm maar goed is, komt het met de rest ook wel goed.
 
Ik ken twee mensen met zo'n helm ... en bij allebei laat binnen een half jaar de bekleding al los aan de onderzijde (op het punt aan de randen waar de binnenvoering aan de buitenschaal "vast" hoort te zitten) en bij één is er al een bevestiging van het vizier naar de vaantjes (en die jongen is écht wel zuinig op z'n spullen).

Doet natuurlijk niets af aan de veiligheid van zo'n helm dus dat zal beslist dik in orde zijn maar ik vind het persoonlijk wel een beetje duiden op slecht materiaal gebruik.
 
Laatst bewerkt:
Ik ken twee mensen met zo'n helm ... en bij allebei laat binnen een half jaar de bekleding al los aan de onderzijde (op het punt aan de randen waar de binnenvoering aan de buitenschaal "vast" hoort te zitten) en bij één is er al een bevestiging van het vizier naar de vaantjes (en die jongen is écht wel zuinig op z'n spullen).

Doet natuurlijk niets af aan de veiligheid van zo'n helm dus dat zal beslist dik in orde zijn maar ik vind het persoonlijk wel een beetje duiden op slecht materiaal gebruik.

Dat is ook mijn ervaring. Is wel netjes opgelost door een gratis nieuwe binnenvoering, maar na 4 maand barsten en loslaten is niet de bedoeling denk ik. Ook het donkere vizier werd na een tijdje vlekkerig. Hier ben ik nog steeds over in onderhandeling.
Fijne helm, maar kwaliteit mag net wel iets beter!
 
ik ben er tevreden mee, het zonne vizier was me wat te licht en heb ik er na een schoonmaakbeurt ook niet meer terug in gezet, mn sinner zonnebril is beter dan menig intern vizier (persoonlijke mening)
Ik zou toch niet zonder het interne zonnevizier van mijn Nolan N85 willen.
Vertekent trouwens ook niet, en hij zit (zoals een test in de Motorplus) als een handschoen. 8-)

Hoorde van anderen (Shark) dat die idd liever met losse zonnebril reden.
Niet echt handig bij al die (natte/smalle/bochtige) tunneltjes in de bergen. :]
 
Ik zou toch niet zonder het interne zonnevizier van mijn Nolan N85 willen.
Vertekent trouwens ook niet, en hij zit (zoals een test in de Motorplus) als een handschoen. 8-)

Hoorde van anderen (Shark) dat die idd liever met losse zonnebril reden.
Niet echt handig bij al die (natte/smalle/bochtige) tunneltjes in de bergen. :]

idd.. Die van mijn shark is gewoon bagger. geeft alles een leuk donker tintje maar je word nog steeds verblind :(

Een normale zonne bril vind ik altijd nog steeds prettiger kan het vizier gewoon open bij 100+ :)
 
idd.. Die van mijn shark is gewoon bagger. geeft alles een leuk donker tintje maar je word nog steeds verblind :(

Een normale zonne bril vind ik altijd nog steeds prettiger kan het vizier gewoon open bij 100+ :)
:$
 
Maar jij bent ook een beachboy alias duiker die alleen Polaroid wilt. :? :+
 
Super helm !
Ik heb hem al een tijdje. Lekker stil, goede ventilatie, het pompsysteempje gebruik ik nóg niet (waarschijnlijk wel als de binnenvoering na een tijdje wat slapper wordt, zoals bij iedere helm), en het geïntegreerde zonnebrilltje is ook handig.

Kortom, ik zeg, vooral kopen. Je doet geen miskoop.

P.S. er is al een topic over Scorpion helmen. Probeer dat eens te zoeken.
 
Ik ken twee mensen met zo'n helm ... en bij allebei laat binnen een half jaar de bekleding al los aan de onderzijde (op het punt aan de randen waar de binnenvoering aan de buitenschaal "vast" hoort te zitten) en bij één is er al een bevestiging van het vizier naar de vaantjes (en die jongen is écht wel zuinig op z'n spullen).

Doet natuurlijk niets af aan de veiligheid van zo'n helm dus dat zal beslist dik in orde zijn maar ik vind het persoonlijk wel een beetje duiden op slecht materiaal gebruik.

Ik heb hem al sinds december vorig jaar en gebruik hem zeer regelmatig. Ik heb er nog geen enkel probleem mee gehad en alles zit nog goed vast.
De bevestiging van het vizier zal ie zelf wel kapot hebben gemaakt, want het is een vernuftig systeem en je moet even doorhebben hoe je je vizier eruit krijgt. Als je het eenmaal weet (lees: in het boekje hebt gekeken), heb je je vizier er zo uit.
De eerste keer dat ik mn vizier wou wisselen heb ik ook zitten stunten dat ik dacht van, daar móet wel iets kapot om het eruit te krijgen, niet dus.
 
Op zich een prima helm. Alleen vind ik dat ie wat meer gedempt had mogen zijn. Heb em nu 2,5 jaar en aan het eind van het jaar gaat ie vervangen worden voor een Shoei :D
 
Op zich een prima helm. Alleen vind ik dat ie wat meer gedempt had mogen zijn. Heb em nu 2,5 jaar en aan het eind van het jaar gaat ie vervangen worden voor een Shoei :D

Als die van jou al 2,5 jaar is, is het vast niet de nieuwe uitvoering met dubbel-D sluiting. Bij het nieuwe model is de demping en de ventilatie verbeterd ten opzichte van het oude, maar vraag me niet hoeveel.
 
Ik heb 'm zelf ook sinds een half jaartje....

Standaard vizier beslaat nooit....
Ik heb nu een speigelvizier en die wil bij erg vochtig weer nog wel eens in de hoekjes beslaan.

Voor wat betreft het zonneviziertje...je kunt er een kopen die een slag donkerder is, is wel aan te raden.

Al met al ben ik er supertevreden over.


Tip:

Hou www.motozoom.nl in de gaten;

Ik heb die van mij voor €179.- gekocht omdat die kleurstelling er uit ging.

Nu hebben ze zelfs de EXO-1000 voor slechts €109.-! (alleen bepaalde maten).

Groet,
Danny
 
Ik heb 'm zelf ook sinds een half jaartje....

Standaard vizier beslaat nooit....
Ik heb nu een speigelvizier en die wil bij erg vochtig weer nog wel eens in de hoekjes beslaan.

Voor wat betreft het zonneviziertje...je kunt er een kopen die een slag donkerder is, is wel aan te raden.

Al met al ben ik er supertevreden over.


Tip:

Hou www.motozoom.nl in de gaten;

Ik heb die van mij voor €179.- gekocht omdat die kleurstelling er uit ging.

Nu hebben ze zelfs de EXO-1000 voor slechts €109.-! (alleen bepaalde maten).

Groet,
Danny
Ik zie die van 109 nergens. Gevonden helaas alleen maat S en niet XS..

Verder is hij dezelfde prijs als in de winkel.

ik zie wel andere vizieren maar geen zonne vizieren.

Wellicht linkje?

wat een onoverzichtelijke site zeg..
 
Laatst bewerkt:
Ze hebben er regelmatig aanbiedingen waarin de helmen (veel) goedkoper worden verkocht, alleen beperkte maten inderdaad.

Zonnevizier heb ik besteld bij Goedhart Motoren in Bodegraven, dit omdat ze daar € 19.95 waren, en bij Motozoom €29.95.
 
Ik zie die van 109 nergens. Gevonden helaas alleen maat S en niet XS..

Verder is hij dezelfde prijs als in de winkel.

ik zie wel andere vizieren maar geen zonne vizieren.

Wellicht linkje?

wat een onoverzichtelijke site zeg..
Check www.louis.de even. Dat werkt misschien makkelijker. Ik heb zelf de Exo-1000 nu een half jaartje. Zal mijn bevindingen vanavond in het ervaringen topic plaatsen. Als je het zonnevizier als wens laat vallen is de 750 mischien een optie. Die is daar in sommige versies nog in XS afgeprijsd te krijgen. Ik ga er dan vanuit dat de pasvorm gelijk is...
 
heb hem nu ruim een half jaar, geen spijt van. Zit lekker, zonvizier is goed zolang de zon niet rechtstreeks in je bakkes schijnt.
 
Weet iemand waar je "goedkoop" zonneviziers kan krijgen voor deze helm?
 
Terug
Bovenaan Onderaan