Nee. Ik heb al vele jaren auto's motoren bromfietsen etc gerepareerd, en écht nevernooitniet zulke problemen met de remmen gehad.zolang je dat blijft denken ga je problemen blijven hebben.
(Trouwens wat je opmerkte over het uitzetten van remvloeistof door de hitte (dat daardoor de remmen aanlopen) is quatsch. Vloeistoffen zetten nauwelijks uit bij hitte, en zijn ook nauwelijks samendrukbaar. Remvloeistof (is een soort alcohol) is hygroscopisch (trekt water aan). Water kookt bij 100 gr Celcius (bij atmosferische druk): dan ontstaat er waterdamp ("stoom" zo je wilt); dat is een gas, en gassen zijn wel sterk samendrukbaar. Dan heb je in je remsysteem een combi van remvloeistof en water in dampvorm en dan heb je nagenoeg geen remwerking meer. Dat is ook de reden dat je remvloeistof regelmatig moet vervangen, dan zit er teveel water in de remvloeistof.
Maar laten we wel zijn, een MZ is geen racer, daar worden de remmen nauwelijks warm, en zéker niet zo heet, dat zo'n effect op zou kunnen treden.
Maar ik hou erover op. Laten we het er bij laten dat we verschillen van mening / inzicht.
Nee, niet met beide remklauwen. De oude (een Brembo) kan ik zo niks aan vinden. Zuigers zijn met de hand terug te drukken. Maar het zat hem ook niet in de remklauw, want als je de ontluchtschroef losdraaide, liep de rem wel vrij. Die tweede remklauw (een MZ) moest wel hier & daar aan gefröbeld worden, maar die is uiteindelijk wel goed.beide met de oude remklauw ? zitten de zuigers niet te vast door oxidatie achter de dichtingen ?