Keesklappertet
Rookie
- 27 jun 2023
- 22
- 70
Dankjewel! Wordt spannend, van 68pk lesmotor wat ik al snel vond naar 142 pk. Nu eerst leren rijden…Nice! Veel veilige kilometers er mee gewenst~
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Dankjewel! Wordt spannend, van 68pk lesmotor wat ik al snel vond naar 142 pk. Nu eerst leren rijden…Nice! Veel veilige kilometers er mee gewenst~
Doe rustig aan, alhoewel je wel voor je hele toerenteller betaald heb hoef je hem niet gelijk helemaal te gebruiken.Dankjewel! Wordt spannend, van 68pk lesmotor wat ik al snel vond naar 142 pk. Nu eerst leren rijden…
Haha mooi verwoord! Zeker, opbouwen en de tijd nemen. Leren begint pas na het lessen. Wat rij je zelf?Doe rustig aan, alhoewel je wel voor je hele toerenteller betaald heb hoef je hem niet gelijk helemaal te gebruiken.
Ik heb gelest op een MT-07, toen een Kawa Vulcan 900 gekocht, na nog geen vier maanden total loss gereden, eigen schuld - onervarenheid en overmoedigheid. Toen een klein jaar op een Transalp 600 uit 1989 gereden, nu een Deauville 700. Dus een cruiser, ADV en toer fiets, allemaal rond de 55 ~ 65 PK. Is voor mij snel genoeg, ik wil van de weg genieten, hoef hem niet aan te vallen. Zelfs met 'maar' 65 pk ben ik nog lang niet goed genoeg om alles er uit te halen.Haha mooi verwoord! Zeker, opbouwen en de tijd nemen. Leren begint pas na het lessen. Wat rij je zelf?
Dat is het ook.In de auto zou ik me sowieso niet laten opjagen: ik zou zelfs veel eerder anticiperen en voorbereiden omdat je niet kan remmen. Maar op een motor is het natuurlijk veel gevaarlijker. Ik dacht dat het dan wel de bedoeling is dat je de voordelen van de motorfiets (snelheid) gebruikt om naar vrije ruimte te gaan zoeken.
Wat moet je nou in de binnenstad van Amsterdam...Als ik in de binnenstad van Amsterdam straks daadwerkelijk 30 ga rijden roep ik denk ik heel veel problemen op me af.
Hier 33 kW ... oftewel 45 pk.Ik heb gelest op een MT-07, toen een Kawa Vulcan 900 gekocht, na nog geen vier maanden total loss gereden, eigen schuld - onervarenheid en overmoedigheid. Toen een klein jaar op een Transalp 600 uit 1989 gereden, nu een Deauville 700. Dus een cruiser, ADV en toer fiets, allemaal rond de 55 ~ 65 PK. Is voor mij snel genoeg, ik wil van de weg genieten, hoef hem niet aan te vallen. Zelfs met 'maar' 65 pk ben ik nog lang niet goed genoeg om alles er uit te halen.
Er rijd er hier iemand rond op een hele oude, prachtige Gilera met 7 pk of zo, ook ontzettend veel lol te hebben, maar ik meen dat hij iets vlotters er naast heeft.Hier 33 kW ... oftewel 45 pk.
Tot op het examen zal ik er trouwens weinig mee te maken krijgen denk ik, mijn medelesser of instructeur zal vlak achter me rijden dus dan is het de instructeur die er last van heeft en niet ik. Dan hoef ik het niet op te lossen voor mijn instructeur denk ik.Dat is het ook.
Het moet alleen niet op een achtervolgingsjacht uitdraaien, daar pas ik voor.
Yup.Word hier bij het examen erg op gekeken?
Ze willen dat je tijdens het examen laat zien wat je geleerd heb, en het moet makkelijk te zien zijn voor hun, dus overdreven kijken, overdreven spiegelen, etc. Daarna leer je pas rijden, op je eigen motor.Of willen ze niet perse de aangeleerde kijksystemen zien maar vooral het veilig rijden en eigen initiatief.
De examinator wil zien dat je kijkt, dus je hoofd draait in de richting waar je kijkt (zijstraten, wisselen van rijstrook e.d.), althans zo is het mij verteld en geleerd.Gister mijn 2e AVD les gekregen incl. een presentatie van een uur over 'kijken'..
Ik was even vergeten dat je een heel 'kunstje' moet opvoeren betreft het kijken.
Word hier bij het examen erg op gekeken?
Of willen ze niet perse de aangeleerde kijksystemen zien maar vooral het veilig rijden en eigen initiatief.
Jup, heel goed spiegelen, dode hoek checken en zijstraten inkijken!Word hier bij het examen erg op gekeken?
Op zoek naar een weg die je zo snel als mogelijk die stad uit helpt!... Wat moet je nou in de binnenstad van Amsterdam...
Van harte! Mooie motor staat er op je te wachten, doe voorzichtig met al dat vermogen en hou de goede kant omhoog.Ik ben geslaagd!!!!!!
Examinator zei vooraf dat ik gas moet geven. Was erg fijne man!
Succes voor iedereen die nog moet!
Beter nog, niet goed spiegelen is gezakt! Linker spiegel, rechter spiegel. Schouder, ect....Aanleren, is belangrijk.Gister mijn 2e AVD les gekregen incl. een presentatie van een uur over 'kijken'..
Ik was even vergeten dat je een heel 'kunstje' moet opvoeren betreft het kijken.
Word hier bij het examen erg op gekeken?
Of willen ze niet perse de aangeleerde kijksystemen zien maar vooral het veilig rijden en eigen initiatief.
Wat alleen maar weergeeft dat je bij lessen niet het echte motorrijden leert.Heb het idee dat je bij de lessen teveel op de spiegels let met kijken waardoor je een blinde vlek krijgt van wat er voor je gebeurt
Eens. Ik zou de rijlessen niet graag afgeschaft zien worden met deze redenering.Nee is ook, tijdens auto lessen was het altijd overdreven keurig rijden wat ook niet altijd even veilig was. Met jarenlang ervaring merk je dat lesrijden eigenlijk heel spastisch is en het werkelijke rijden veel relaxter. Maar goed, we moeten maar het truukje uitvoeren
Dankjewel!! Dat is inderdaad belangrijk!Van harte! Mooie motor staat er op je te wachten, doe voorzichtig met al dat vermogen en hou de goede kant omhoog.
Klopt, werd bij mij echt op gehamerd. KIJKEN KIJKEN en nog eens KIJKEN! Niet alleen naar rechts maar ook zijstraatjes van links!! Ik had vooral moeite met eerst kijken daarna knipperlicht aan, dat ging bij mij vaak in dezelfde beweging. Niet op gezakt maar was wel aandachtspunt!Jup, heel goed spiegelen, dode hoek checken en zijstraten inkijken!
Is echt iets waar je op kunt zakken ookal maak je verder geen grote fouten; als je structureel niet genoeg kijkt kunnen ze je puur daarop laten zakken..