Motorrijles: Kletsen over lessen #16 oefening baart kunst

Klopt! Misschien een beetje onduidelijk geformuleerd in voorgaande bericht, Excuus!
CBR in Zoetermeer is mega lekker rustig om af te rijden *O*
Mbt het hectischere afrijden doelde ik op CBR Gouda auto/scooter examen:)

Ik moet over 2 jaar nog 1 keer voor een volledig rijbewijs, dan ga ik zeker weer naar Zoetermeer!
"Slaapstad" heb ik niet bedacht, maar als Zoetermeer dat werkelijk is klopt het wel dat het er overdag rustig is, want dan is iedereen naar zijn/haar/x werk in Den Haag :t
 
Klopt! Misschien een beetje onduidelijk geformuleerd in voorgaande bericht, Excuus!
CBR in Zoetermeer is mega lekker rustig om af te rijden *O*
Mbt het hectischere afrijden doelde ik op CBR Gouda auto/scooter examen:)

Ik moet over 2 jaar nog 1 keer voor een volledig rijbewijs, dan ga ik zeker weer naar Zoetermeer!
Ik heb ook afgereden bij CBR Zoetermeer.
Heb het in 1x gehaald dus kan niet anders zeggen dan fijne CBR 😃
 
Ik wilde altijd eerst A, dan B, maar iedereen raadde dat af, overstag gegaan en op mijn 18e verjaardag de eerste rijles B, na B direct door voor A, maar de rijschool die ik wilde zat vol, en er was dus een wachtlijst, kon pas in okt/nov beginnen met lessen, maar net een paar dagen voor mijn 19e verjaardag was ook A binnen
Dit is inmiddels 29 jaar geleden

Zoonlief is nu bezig met theorie (eind van de maand examen), dan gaat hij beginnen met A1 bij mijn oude rij instructeur (hij is nog 17, dus mag niet eerder beginnen dan met theorie op zak)
 
Op m’n 19e (1981) mijn motorrijbewijs gehaald (meteen na m’n autorijbewijs), maar ik ben pas 4 jaar later daadwerkelijk gaan motorrijden: eerst was ik ‘arme’ student en daarna was een auto ‘verstandiger’. Toen ik in 1985 een leaseauto kreeg kwam er een motor, en daarna heb ik nooit meer zonder motor gezeten *O*.
 
Ik vind Zoetermeer echt zo ruk om te rijden..... _O-
Dan heb je ineens een 70 weg voor mijn gevoel midden in de stad? :?
Vind het zo verwarrend daar....

Voor auto en motor in Rijswijk afgereden en allebei in 1x geslaagd :)
Uiteindelijk moet je overal kunnen rijden.....
 
Ik ben ik afgelopen zomer in Rotterdam geslaagd met de motor.
Scheelt ook dat al m'n lessen in dat deel van Rotterdam (Noord) waren, dan ken je de weg en de drukte al. Plus: niet afrijden in de spits... Ik was ergens aan het einde van de ochtend aan de beurt, en dan is het relatief rustig.

In Zoetermeer verdwaal ik altijd. Weet nooit welke baan ik moet hebben bij dat stuk dat er 3 banen ieder een andere kant op gaan. Vooral jammer omdat ik eigenlijk maar naar 1 locatie in Zoetermeer ga (De Boerderij) en het dan nog presteer om iedere keer verkeerd te rijden:')
 
Ik ben ik afgelopen zomer in Rotterdam geslaagd met de motor.
Scheelt ook dat al m'n lessen in dat deel van Rotterdam (Noord) waren, dan ken je de weg en de drukte al. Plus: niet afrijden in de spits... Ik was ergens aan het einde van de ochtend aan de beurt, en dan is het relatief rustig.

In Zoetermeer verdwaal ik altijd. Weet nooit welke baan ik moet hebben bij dat stuk dat er 3 banen ieder een andere kant op gaan. Vooral jammer omdat ik eigenlijk maar naar 1 locatie in Zoetermeer ga (De Boerderij) en het dan nog presteer om iedere keer verkeerd te rijden:')
Voor De Boerderij hier op de linker rijstrook gaan staan :Y :

IMG_0757.jpeg
 
iemand ook positieve verhalen over CBR Mierlo...

ik ben daar geweest voor mijn BE maar de eerste keer gezakt. Ik kwam de zaal uit en een instructeur zei tegen me: ' jij bent gezakt, en je bent gezakt op het kijken' . Die man liet iedereen zakken op het kijken en er slaagde er max 2 per dag bij hem... Dus ik had pure pech. Week erna geen centje pijn.

Dus ben wel benieuwd of iemand met de motor af is gereden in Mierlo.
 
iemand ook positieve verhalen over CBR Mierlo...

ik ben daar geweest voor mijn BE maar de eerste keer gezakt. Ik kwam de zaal uit en een instructeur zei tegen me: ' jij bent gezakt, en je bent gezakt op het kijken' . Die man liet iedereen zakken op het kijken en er slaagde er max 2 per dag bij hem... Dus ik had pure pech. Week erna geen centje pijn.

Dus ben wel benieuwd of iemand met de motor af is gereden in Mierlo.
Ik denk wijlen Hans, als die tenminste ook een motor had.
 
Zo, eerste AVD les zat er weer op. Het lijkt altijd zo kort, maar het zijn toch echt 2 uurtjes.

Leuke omgeving in Rotterdam Noord! Ik had mijn eigen, redelijke nieuwe mid-season handschoenen aan, maar die moeten echt nog worden ingereden. Knippertje naar rechts ging wat moeizaam en koppelpunt voelde ik minder omdat de handschoenen nog wat stijfjes zijn. Straks even goede motorsneakers en zomerhandschoenen bestellen, kunnen die ook vast van het lijstje af en heb ik ze vast binnen voor de lange termijn! Helaas is de kleur schoen die ik wil op het moment alleen in Kortrijk in de winkel te halen en niet te bestellen... dan maar antraciet ipv wit/grijs. Intussen m'n wishlist ook visueel gemaakt:

Ontwerp zonder titel_20240217_143016_0000.png
 
Ben toch benieuwd naar jullie mening over het volgende, mijn instructeur zat te ver achter mij en ben het vergeten te vragen.. ik ging uitvoegen op de snelweg, op een uitvoegstrook wat ook een invoeg strook is. Vrachtwagen (oplegger met auto’s) voorop twee bestelbusjes er achter op een redelijke afstand. Koos er voor om tussen de invoegende vrachtwagen en de busjes (zeker lengte of 4 autos) tussen te gaan. Maar toen koos ik er ook gelijk voor om de vrachtwagen in te halen ivm achter/naast te rijden. Is dit verstandig of beter achter de vrachtwagen met 80 blijven hangen? Met het risico met inhalen dan er nog iemand snel voor de vrachtwagen op mijn baan komt (in voeg baan was wel bijna voorbij)
 
Ben toch benieuwd naar jullie mening over het volgende, mijn instructeur zat te ver achter mij en ben het vergeten te vragen.. ik ging uitvoegen op de snelweg, op een uitvoegstrook wat ook een invoeg strook is. Vrachtwagen (oplegger met auto’s) voorop twee bestelbusjes er achter op een redelijke afstand. Koos er voor om tussen de invoegende vrachtwagen en de busjes (zeker lengte of 4 autos) tussen te gaan. Maar toen koos ik er ook gelijk voor om de vrachtwagen in te halen ivm achter/naast te rijden. Is dit verstandig of beter achter de vrachtwagen met 80 blijven hangen? Met het risico met inhalen dan er nog iemand snel voor de vrachtwagen op mijn baan komt (in voeg baan was wel bijna voorbij)
Ik probeer altijd bij vrachtwagens uit de buurt te blijven (in de zin van er voorbij); geldt trouwens ook voor bestelbusjes :Y .
 
  • Eens
Waarderingen: Lert
Vrachtwagen zelf kon ik niet meer voorbij, was al aan het invoegen 😄

Edit: ik denk dus dat je bedoelde dat ik het goed deed haha!
 
Laatst bewerkt:
Ben toch benieuwd naar jullie mening over het volgende, mijn instructeur zat te ver achter mij en ben het vergeten te vragen.. ik ging uitvoegen op de snelweg, op een uitvoegstrook wat ook een invoeg strook is. Vrachtwagen (oplegger met auto’s) voorop twee bestelbusjes er achter op een redelijke afstand. Koos er voor om tussen de invoegende vrachtwagen en de busjes (zeker lengte of 4 autos) tussen te gaan. Maar toen koos ik er ook gelijk voor om de vrachtwagen in te halen ivm achter/naast te rijden. Is dit verstandig of beter achter de vrachtwagen met 80 blijven hangen? Met het risico met inhalen dan er nog iemand snel voor de vrachtwagen op mijn baan komt (in voeg baan was wel bijna voorbij)
Vrachtwagen zo snel mogelijk voorbij gaan. Zoals gixxer-san zegt Busjes ook. Ik voeg soms in achter een vrachtwagen maar hou dan genoeg lengte over en schiet er dan zsm voorbij. Vaak ver boven de maximale snelheid en laat het daarna weer afzakken. Vrachtwagens zien je vaak niet of minder. Busjes willen je gewoon niet zien.
 
Afgelopen zaterdag (17 februari) na uitstel van sneeuw (16 januari) dan eindelijk examen AVD examen mogen doen en mag dan ook vertellen dat ik ben geslaagd! Direct via het RDW online een nieuw rijbewijs aangevraagd hopelijk deze week de weg nog op!
Gefeliciteerd! *O*Je hebt dus al een motor?
 
Terug
Bovenaan Onderaan