Motorrijles: Kletsen over lessen #16 oefening baart kunst

Vandaag mijn theorie examen gedaan, geslaagd met 1 fout.

Binnenkort maar eens beginnen met de lessen. Ik heb enkel een proefles gedaan tot nu toe. Ik hoop ergens begin oktober mijn AVB te kunnen doen en iets later AVD.

Feli!

Hansololaser-thumb.jpg


Geslaagd! Wel met de maximale 9 fouten, maar toch geslaagd.

Feli!

Ja0uHvQ.jpeg
 
Oke, de kogel is (alweer) eindelijk door de kerk!
Inmiddels 7 jaar geleden mijn A2 rijbewijs gehaald (in de oude regeling :')), met als doel 2 jaar het getrapte examen te doen voor mijn A.
In the end kwam er jaar na jaar iets anders duur tussen. Lees: een auto, een andere auto, een complete inboedel etc.

Nu toch eindelijk besloten dit jaar maar eens mijn A rijbewijs te halen. Zodra de regenperiode voorbij is de intake les maar eens plannen, ben benieuwd na een aantal jaar geen motor meer te hebben gereden.
 
Oke, de kogel is (alweer) eindelijk door de kerk!
Inmiddels 7 jaar geleden mijn A2 rijbewijs gehaald (in de oude regeling :')), met als doel 2 jaar het getrapte examen te doen voor mijn A.
In the end kwam er jaar na jaar iets anders duur tussen. Lees: een auto, een andere auto, een complete inboedel etc.

Nu toch eindelijk besloten dit jaar maar eens mijn A rijbewijs te halen. Zodra de regenperiode voorbij is de intake les maar eens plannen, ben benieuwd na een aantal jaar geen motor meer te hebben gereden.
Leuk. Veel succes. Ik zie dat je ook uit Eindhoven komt. Weet je al waar je gaat lessen?
 
Leuk. Veel succes. Ik zie dat je ook uit Eindhoven komt. Weet je al waar je gaat lessen?
Thanks! Ik twijfel nog een beetje over Motorprime of Staart. Motorprime heeft een hele hoop goede reviews, dus wellicht dat ik daar eens een lesje neem. Waar heb jij gelest?

Ach, ja, niemand is perfect, dit moet je hem maar niet kwalijk nemen.






:+

Haha.. Ik zeg niet dat ik er vandaan kom, enkel dat ik er nu woon :+
 
Thanks! Ik twijfel nog een beetje over Motorprime of Staart. Motorprime heeft een hele hoop goede reviews, dus wellicht dat ik daar eens een lesje neem. Waar heb jij gelest?



Haha.. Ik zeg niet dat ik er vandaan kom, enkel dat ik er nu woon :+
Ik heb bij Verbaandert gelest in Veldhoven. Motorprime ken ik niet, maar over Staart heb ik goede verhalen gehoord.
 
Klopt, en als je later wordt aangehouden voor een verkeersovertreding vraagt niemand naar het aantal fouten op je theorie-examen :N
Ik word liever geopereerd door een chirurg die cum laude is geslaagd dan door een die met de hakken over de sloot is geslaagd :Y .
 
Ik word liever geopereerd door een chirurg die cum laude is geslaagd dan door een die met de hakken over de sloot is geslaagd :Y .
Hakken over de sloot slagen voor theorie is nog altijd 82% goed, dus niet te vergelijken met een 5,5 op school. En ook bij geneeskundestudies ligt de slagingsnorm hoger, nl 67%. En ze willen bij geneeskunde van de cum laude af.
 
Zo wat is het hier stil, even maar bumpen. Waar zijn al die nieuwe lessers???
Druk aan het lessen, vandaag weer mogen rijden. Alle langzame oefeningen nu gehad. Snelle slalom ook. Het lastige vind ik het sturen vanuit de heupen. Voor een oude vent zoals ik (54) valt dat nog niet mee. Theorie sinds deze week al wel in the spreekwoordelijke pocket.
 
Zegguh, ken dat niet ook ff geregeld worden voor de 12e? 😅
De kriebels komen langzaam weer een beetje terug. (Als ik t maar nog kan die twee lessen voor m'n examen en op het examen zelf).
Gek genoeg wel minder zenuwachtig dan de vorige keer 🤔
Dat komt goed de 12de! Hopelijk zit het je mee en regent het niet te hard.
Waar laten zij je nu voornamelijk rijden? Het zullen ongeveer dezelfde routes zijn die ik doe.
Heenvliet en Geervliet begin ik toch langzaam een hekel aan te krijgen. B|
Iedere keer moet ik weer die nauwe straatjes door. En dan rij ik óf te hard en kijk niet in de zijstraatjes of er misschien toch nog die ene fietser uit komt B| óf te behoudend omdat ik wél kijk of er misschien toch nog...
 
Druk aan het lessen, vandaag weer mogen rijden. Alle langzame oefeningen nu gehad. Snelle slalom ook. Het lastige vind ik het sturen vanuit de heupen. Voor een oude vent zoals ik (54) valt dat nog niet mee. Theorie sinds deze week al wel in the spreekwoordelijke pocket.
Wanner moet je op voor AVB examen?
Welke oefening vindt jij het lastigs?
 
Dat komt goed de 12de! Hopelijk zit het je mee en regent het niet te hard.
Waar laten zij je nu voornamelijk rijden? Het zullen ongeveer dezelfde routes zijn die ik doe.
Heenvliet en Geervliet begin ik toch langzaam een hekel aan te krijgen. B|
Iedere keer moet ik weer die nauwe straatjes door. En dan rij ik óf te hard en kijk niet in de zijstraatjes of er misschien toch nog die ene fietser uit komt B| óf te behoudend omdat ik wél kijk of er misschien toch nog...
Ik rij vaak examenroutes en zo nu en dan een keer een alternatieve route. Maar Geervliet Heenvliet, Zwartewaal via de N57 naar de A15 door de Thomassentunnel, Spijkenisse Hoogvliet, Pernis en Heijplaat. En dan twee keer een uitstapje naar Rockanje en via Oostvoorne.
 
Wanner moet je op voor AVB examen?
Welke oefening vindt jij het lastigs?
Datum hoor ik snel. Ook hier drukte helaas bij het CBR.
Gelukkig woon ik in een omgeving waar ik ook al meer op de openbare weg kan rijden (mooie ruime polder) dus dat pakken we meteen mee.

Pff welke oefening ik het lastigst vind kan ik eigenlijk niet zo benoemen. halve draai en 8jes gaan eigenlijk best goed maar moet ik soms wel even inkomen (stukje durven)
 
Je zou maar (net als ik) een $%^&hekel aan regen hebben en de winter/eerste fase lente hebben overgeslagen om met mooi weer in de zomer te kunnen lessen/examens doen. Wat een drama had dat voor mij geweest :$


Dat klinkt goed! :t
Je noemt niet de horror-slalom (langzame) dus dat is een goed teken. :+
Langzame slalom ging ook bij mij niet goed, totdat de instructeur zei: 'Geef eens geen gas, gebruik alleen de koppeling/voetrem' - en tádáá... is nooit meer fout gegaan. Blijkbaar wordt dit door examinator goedgekeurd. Zorgde bij mij voor meer rust en had daardoor alle aandacht voor die pylonnetjes.

Ik worstelde al vanaf het begin met die gevoelige gashendel, kreeg de motor niet op de constante lage snelheid waarop je die (en andere langzame) oefeningen moet doen. Zelfs zo erg dat met de 8 - oefening ik het gas pas stabiel kreeg op ongeveer 15km/h, uiteraard veel te snel, en ik de voetrem volledig gebruikte dit te compenseren. Je kon dat dan ook ruiken; die rem was alles behalve blij _O-
 
Wat voor lesmotor had je toch alweer?
Kawa Z650

Klein beetje gas was bij mij direct te veel. Probeerde allerlei truukjes uit te halen zoals wijsvinger op het metalen frame van het stuur zodat doseren makkelijker ging, of helemaal aan het einde van de gashendel en deels mn palm op de valbeugel, maar ik bleef moeite houden. Laag en constant én aandacht voor manoeuvres en balanceren was een uitdaging. Probeer eens een keer zonder gas die slalom te doen, beetje de rem er op als ie nét iets te hard gaat en dat was voor mij (deels) de reden van het binnenharken van AVB, iets wat ook alweer een eeuwigheid geleden is, althans, zo voelt het :+ Geloof september of oktober...


Die klöte regen is volgende week mogelijk ook eventjes weg. Maar eens mijn proefritje dan gaan uitvoeren...al 2 weken aan het wachten hierop '(
 
Terug
Bovenaan Onderaan