Motorrijles: Kletsen over lessen #16 oefening baart kunst

Jup, ook ik heb het bericht gehad dat de lessen zijn gecanceld tot iig 6 april....
Benieuwd hoelang dit virus gedoe aanhoud:N
 
Vervelend mensen, maar als dit onze grootste zorgen zijn hebben we het zo slecht nog niet O-)
Zeker waar, zeg het net ook tegen een vriend, ik mag niet klagen, kan nog werken heb nog inkomen, ben gezond...
Maar neemt niet weg dat het behoorlijk klote is voor iedereen
 
Screenshot_20200326-192119.png


Volgens Politie Rijswijk zijn motorlessen niet verboden...
 
Ik heb van mijn rijinstructeur ook nog niet gehoord dat de lessen worden gecancelled. Kennelijk is de kogel toch nog niet helemaal eenduidig door de kerk hoor..
 
Mijn instructeur zei dat ie een boete kan krijgen van 4000 euro Als hij toch gaat lessen, dat hij daar bericht over heeft gehad. Dus ja... denk dat het toch wel overal zo is.... '(
 
Dát en, wat voor ons minder van belang is maar voor de rijschool eigenaar des te meer: de diverse 'compensatie' regelingen die er nu zijn.

Als klant zal je daar weinig van meekrijgen maar als je dacht dat de regeltjes rondom corona al onduidelijk waren moet je maar 's op een regenachtige namiddag die materie induiken |( |( |(.

Als een rijschoolhouder door te stoppen in aanmerking kan komen voor een compensatie om zo z'n bedrijf te redden geef ik 'm groot gelijk. Als straks alles weer normaal *O* is, wil je wel weer kunnen lessen niettan?

gr. Leo
 
AVD filmpjes op YouTube kijken, zitten best leuke / leerzame dingen tussen *D .

Kwam 1 filmpje tegen waar de instructeur steeds harder " remmen remmen remmen remmen !!! " roept door het oortje, ik zat vrolijk mee te remmen achter m'n laptoppie :]:]:]

gr. Leo
 
Ja ken het nog van mijn motorlessen. Grappige is dat ik met autolessen altijd zit "gas erop, trappen hop hop hop" :+

Tenzij we een lesje noodstops doen(jawel, ook met de auto!) Is iets wat veel te weinig gebeurt omdat "het cbr het niet toetst". Tot je ze vraagt een noodstop te maken en ze werkelijk nog niet 50% van de remcapaciteit gebruiken terwijl je zegt vol in te stampen, we zijn pas klaar als ik de abs er eens in voel komen })
Ronduit gevaarlijk om niet hard te kunnen remmen als je het mij vraagt.
 
Oow ik had het net over het 'oortje', nu heb ik m'n eigen kleding , laarzen én helm, en in die helm zit ook zo'n communicatie setje.

Ik zat altijd te vechten met dat losse oortje, het is zo'n ding in een D vorm en 9 van de 10 keer zat het weer los als ik m'n helm op deed. Zelfs een paar keer vast geplakt met tape maar da's nie echt leuk als die er weer af moet :N.

Nu gebruik ik een eigen portofoontje om de porto van de instructeur te ontvangen en die stuur ik dan via de Bluetooth van het portofoontje door naar de speakers in m'n helm, kei goed geluid en geen gedonder met een los oortje meer. Er zit zelfs een los knopje bij zodat ik ook terug kan praten maar dat gebruik ik zelden, zeg maar nooit.

Kost een paar centen maar dan hebbie ook wat :Y.

gr. Leo
 
Nu gebruik ik een eigen portofoontje om de porto van de instructeur te ontvangen en die stuur ik dan via de Bluetooth van het portofoontje door naar de speakers in m'n helm, kei goed geluid en geen gedonder met een los oortje meer. Er zit zelfs een los knopje bij zodat ik ook terug kan praten maar dat gebruik ik zelden, zeg maar nooit.

Kost een paar centen maar dan hebbie ook wat :Y.

gr. Leo

Dat klinkt wel als iets heel erg interessants voor als ik dalijk mijn rijbewijs heb en eindelijk met mijn papa kan gaan toeren!
Zeker omdat er ook teruggepraat kan worden.
Papa is ook al lang naar zoiets opzoek voor hem en zijn vrouw, dus mag ik vragen wat het precies voor iets is, waar gekocht etc etc :)

Sorry voor het even offtopic :+

Kijken naar filmpjes van examens doe ik ook, tijd geleden iets zitten kijken en dacht oh man hoe krijg je het voor elkaar....
Maar zelf met lessen bijna hetzelfde gedaan hahahahahaha kon mezelf wel voor mn kop slaan :P
 
Ten eerste, gefeliciteerd alle geslaagden!

Ten tweede hopen dat iedereen van wie de lessen even stil zijn gezet snel weer door kunnen gaan. (En iedereen gezond blijft natuurlijk)


Dat klinkt wel als iets heel erg interessants voor als ik dalijk mijn rijbewijs heb en eindelijk met mijn papa kan gaan toeren!
Zeker omdat er ook teruggepraat kan worden.
Papa is ook al lang naar zoiets opzoek voor hem en zijn vrouw, dus mag ik vragen wat het precies voor iets is, waar gekocht etc etc :)

Sorry voor het even offtopic :+

Kijken naar filmpjes van examens doe ik ook, tijd geleden iets zitten kijken en dacht oh man hoe krijg je het voor elkaar....
Maar zelf met lessen bijna hetzelfde gedaan hahahahahaha kon mezelf wel voor mn kop slaan :P

Je hebt in ieder geval Sena en Cardo. Diverse modellen, prijsklassen etc. Ik heb zelf de Scala Rider Packtalk Slim van Cardo. Werkt prima in combinatie met mijn telefoon (Samsung S9) en de spraakbesturing werkt ook super. Ik heb hem zelf bij Motorkledingcenter Veghel gekocht en laten inbouwen welja, dat deden ze gratis. Mijn moeder en vader hadden niet door dat ik op de motor zat terwijl ze mij belden. (Ik heb hem meer gekocht voor muziek en communicatie tijdens het rijden)
 
Je hebt in ieder geval Sena en Cardo. Diverse modellen, prijsklassen etc. Ik heb zelf de Scala Rider Packtalk Slim van Cardo. Werkt prima in combinatie met mijn telefoon (Samsung S9) en de spraakbesturing werkt ook super. Ik heb hem zelf bij Motorkledingcenter Veghel gekocht en laten inbouwen welja, dat deden ze gratis. Mijn moeder en vader hadden niet door dat ik op de motor zat terwijl ze mij belden. (Ik heb hem meer gekocht voor muziek en communicatie tijdens het rijden)

Thanks voor de tip! Tegen die tijd eens naar gaan kijken! Lekker in de buurt ook :t
Heb er zelf nog helemaal geen verstand van en het rijbewijs moet eerst maar komen, maar dan weet ik vast waar ik een beetje naar kan kijken :) Dus dank je wel :)
 
Wat ik beschreef was heel specifiek voor tussen de instructeur en mij, als je op de motor via je smartphone wilt bellen (of gebeld worden) of met een andere motorrijder wilt kletsen heb je aan een modern helmsetje genoeg, hier heb je wat tips hoe dat zo'n beetje werkt.

Ik heb een Nolan 100-5 (zo'n kanarie gele O-)) met daarin een Ncom B601R setje wat speciaal voor die helm is gemaakt. Zelf ingezet wat heel goed te doen was.

gr. Leo

Edit: bij Motorkledingcenter Veghel m'n handschoenen (zomer en winter) gekocht, klein wereldje *D . Moet zeggen dat de dames die er werken wél ff meer kennis van zaken hebben dan die gozer die me de eerste keer hielp, toen moest ik alles nog kopen en ben maar naar een ander gegaan.
 
Laatst bewerkt:
Wat ik beschreef was heel specifiek voor tussen de instructeur en mij, als je op de motor via je smartphone wilt bellen (of gebeld worden) of met een andere motorrijder wilt kletsen heb je aan een modern helmsetje genoeg, hier heb je wat tips hoe dat zo'n beetje werkt.

Ik heb een Nolan 100-5 (zo'n kanarie gele O-)) met daarin een Ncom B601R setje wat speciaal voor die helm is gemaakt. Zelf ingezet wat heel goed te doen was.

gr. Leo

Edit: bij Motorkledingcenter Veghel m'n handschoenen (zomer en winter) gekocht, klein wereldje *D . Moet zeggen dat de dames die er werken wél ff meer kennis van zaken hebben dan die gozer die me de eerste keer hielp, toen moest ik alles nog kopen en ben maar naar een ander gegaan.

Hangt er vanaf wie je spreekt denk ik, weet toevallig dat er eentje rondloopt die toen nog niet zo lang geleden begonnen was. Dus dat is niet zo gek, de jongen die op het schilderij staat achter het koffiezetapparaat heeft me prima geholpen. Maar ik had dan weer geen pak helm of handschoenen nodig. Binnenkort wel gaan kijken voor een nieuw setje laarzen.
 
Even mijn verhaal kwijt,

Afgelopen dinsdag AVB gehaald zonder fouten, nu had ik het AVD al geplanned voor aankomende week maar ik was vergeten mijn eigen verklaring in te vullen, zonder de EV kan de rijschool namelijk geen examen inplannen. dit had ik zo snel mogelijk gedaan. Maar wat bleek, ik had ergens "ja" ingevuld.

Wordt ik vervolgens gebeld door de rijschool dat ze het examen niet kunnen reserveren, dus ik bel het CBR op, moest ik maar een eigen verklaring gaan regelen bij de huisarts want ze konden het niet terug draaien, afijn, vervolgens ga ik naar de HA en wordt ik verteld dat ze geen EV mogen afgeven wegens belangenverstrengeling.
Ik belde meteen weer het CBR op die vervolgens zegt dat ze niks voor me kunnen betekenen, ik moet nu dus waarschijnlijk 4 weken wachten om een adres te krijgen van het CBR voor een onafhankelijk arts die mij moet gaan "keuren" en daarna mag het CBR er ook nog eens 14 tot 19 week over doen om tot een besluit te komen.

Wat een rotzooi door 1 vraagje onoplettend en in alle haast even te hebben ingevuld. (ik heb trouwens het B rijbewijs ook gewoon)

bedankt voor het lezen.
Dit bericht was 22 aug 2019

Om even een update te geven hoe het verder is gegaan:

Ik heb ondertussen ruim 6 maanden mogen wachten om doorverwezen te worden naar een keuringsarts, ik woon in Groningen maar omdat alles vol was mocht ik met mijn goede gedrag naar Amsterdam gaan om nog in dit kwartaal een afspraak bij te wonen.

De afspraak duurde bij elkaar nog geen 10 minuten en ik mocht achteraf meer dan €200,- neerleggen. vervolgens duurde het nog een 1 maand voordat de keuringsarts het verslag naar het CBR had gestuurd.

Tot mijn grote verbazing na het bellen met het CBR en na een bevestiging te hebben gekregen dat het verslag is binnen gekomen (2 A4'tjes) mag het CBR er 20 weken ( dat is ongeveer 4,5 maand) over doen om dit verslag te lezen en een duimpje omhoog te geven. Pas dan! mag ik aan het examen, die in augustus zou hebben plaatsgevonden, deelnemen.

Dit examen zal na de Corona crisis zijn, en met mijn geluk krijgen alle mensen die eigenlijk nu zouden moeten afrijden voorrang op mij en mag ik nog langer wachten op mijn uiteindelijke examen. Oh ja, ik mag natuurlijk door de tijd die er tussen zit nieuwe lessen gaan plannen en mijn gespaarde geld voor een motor investeren in een rijbewijs die ik al had moeten hebben.

Lang verhaal, maar ik hoop dat het interessant is.


🆅🅸🅽🅽🆈
 
Terug
Bovenaan Onderaan