Motorrijles: Kletsen over lessen #16 oefening baart kunst

Bedankt voor je reactie Flor1an, Het is niet dat ik de oefeningen al kan, maar zou ze graag vaker oefenen. Als het bijv na 3x pas lekker gaat wil ik nog even door om het gevoel vast te houden. Maar we doen de oefeningen een paar keer en dan op naar de volgende. Het bespreken met mn instructeur is sowieso een goed idee.
 
Geslaagd!!!!! Rijbewijs in the pocket!! Uiteindelijk inderdaad door de stroooomende regen gereden... stop en go op een fietsstrook gedaan wat niet mag... maar het was verder allemaal goed!!
 
Rijschool: Van Buuren Ermelo
Lesmotor: Yamaha

Ik vroeg me af hoe dat bij jullie gaat/ging met duo lessen. Doe je dan altijd allebei dezelfde oefening, of ook wel allebei apart omdat de een iets al kan of de ander nog wat vaker wil oefenen?

Ik heb bij John gelest.
Met duo altijd samen dezelfde oefening, de instructeurs weten wel ongeveer waar bij beide de verbeterpunten zitten.
Eerste les of 2 is toch 1 op 1 met de instructeur.
Daarnaast kun je altijd aangeven ik wil dit of dat even wat aandacht geven.
 
Lessend rijbewijs: A
Eerste rijles: 25 Juni 2018
Theorie: 09-08-2018 Geslaagd!
AVB: 03 Oktober 2018
AVD:
Rijschool: Van Buuren Ermelo
Lesmotor: Yamaha


Hoi hoi,

Na tijdje mee lezen me toch maar geregistreerd.
Vanmorgen mijn Theorie gehaald. Nu de rest nog.. Ik vroeg me af hoe dat bij jullie gaat/ging met duo lessen. Doe je dan altijd allebei dezelfde oefening, of ook wel allebei apart omdat de een iets al kan of de ander nog wat vaker wil oefenen? Ik heb namelijk vooral samen gelesd met examenkandidaten, die nog 1 of 2 lessen hadden voor het afrijden. En ik kreeg een beetje het idee dat de les vooral gericht was op wat zij nog nodig hadden voor het examen.

Ik ken deze rijschool, mijn instructeur (gouwe vent) is daar instructeur geweest.
Ik kan jou gevoel best plaatsen, en dat is zeker niet oke!

Zoiezo een eerste avd les heb je niet met iemand die zijn laatste heeft.
Daar zit vaak een te groot verschil in, en mijn rijschool deed dit dan ook niet.
 
Gefeliciteerd Maike! Je mag trots op jezelf zijn! Heb je al een eerste motor op het oog?



Thanks!! Nee nog niet... heb op het moment andere prioriteiten waar ik geld voor nodig heb. Dus zodra ik mijn rijbewijs heb ga ik voorlopig motoren huren. Ken al aardig wat mensen die een tourtochtje met me willen maken haha :]

Lijkt me heel gek om zonder leraar achter me aan te gaan rijden. :9
 
Gefeliciteerd geslaagden!

Ik ben helaas niet zo happy met mijn Kawasaki ER-5 op dit moment, dus als er mensen verstand hebben van deze motor of gewoon veel weten van de motor techniek... dan wil ik jullie graag vragen om mee te denken, zie het topic over mijn Kawasaki ER 5 in de algemeen --> techniek hoek van het forum.
 
Vandaag mijn eerste motorjas gekocht, van Segura. Helemaal happy natuurlijk.

Nu had ik al een rugprotector van Dainese, volgens mij is het een Manis.
Best wel een groot ding.

In de jas van Segura past echter ook een rugprotector van Segura zelf.
Die is dan wel veel kleiner, loopt maar tot mijn onderrug, terwijl die van Dainese helemaal tot aan het stuitje gaat.
Maar geïntegreerd in de jas past waarschijnlijk wel veel mooier dan apart eronder.

Iemand die mij hier iets over kan zeggen?
Ik kan hier in de buurt de Segura protector niet in een fysieke winkel kopen helaas.
En dat veiligheid en esthetiek vaak een spanningsveld vormen, dat begrijp ik.
 
Inmiddels is het gelukkig opgelost! De bout in de plus pool van de accu was te lang.
Dat is vreemd. Een vorige eigenaar en/of werkplaats heeft dat dus zelf verzonnen om dat erin te draaien :?
Misschien wel de reden dat die ingeruild is geweest haha

Nou ja, fijn dat het is opgelost in ieder geval! :t
 
Vandaag mijn eerste motorjas gekocht, van Segura. Helemaal happy natuurlijk.

Nu had ik al een rugprotector van Dainese, volgens mij is het een Manis.
Best wel een groot ding.

In de jas van Segura past echter ook een rugprotector van Segura zelf.
Die is dan wel veel kleiner, loopt maar tot mijn onderrug, terwijl die van Dainese helemaal tot aan het stuitje gaat.
Maar geïntegreerd in de jas past waarschijnlijk wel veel mooier dan apart eronder.

Iemand die mij hier iets over kan zeggen?
Ik kan hier in de buurt de Segura protector niet in een fysieke winkel kopen helaas.
En dat veiligheid en esthetiek vaak een spanningsveld vormen, dat begrijp ik.
Dat is geheel persoonlijk denk ik
Het lijkt mij echter wel prettiger qua gevoel/rijden en ook praktischer om het inderdaad in de jas te hebben dan eronder
Vooral met het warme weer

Ik heb een rugprotector van Furygan met D3O materiaal in mijn jas geïntegreerd, voor mij ideaal omdat het compleet flexibel is als een soort klei dus ik voel niet eens dat het er in zit. Gelukkig past die ook prima in de pocket van mijn Dainese leren jas, dus helemaal top :t

Het is dus zo flexibel als foam maar zodra er impact is wordt het geheel hard. Echt grappig spul
Kan er bij wijze van met een hamer op slaan en je voelt er niks van :P
 
Laatst bewerkt:
Ik ben nu 3 maanden bezig: theorie en AVB in 1 x gehaald maar eigenlijk... nu ik met AVD bezig ben...(over 3 weken examen) ga ik het steeds minder leuk vinden... iedereen zegt: “na het AVB wordt het leuk...” nou ik merk er weinig van. Ik ga ipv de lol van het motorrijden vooral steeds meer zien hoe gevaarlijk het is en wat een gedoe, terwijl het op zich prima gaat, mijn instructeur zegt dat ik prima rijd, op wat kleine dingetjes hier en daar na, maar dat heeft iedereen. Het kost natuurlijk ook best een flinke bak geld dus ga echt mijn best doen om het examen te halen, want zakken is nooit leuk maar eigenlijk denk ik vooral: na die datum ben ik er van af...
Zijn er meer mensen die dat gevoel hebben (gehad)?
 
Laatst bewerkt:
Ik ben nu 3 maanden bezig: theorie en AVB in 1 x gehaald maar eigenlijk... nu ik met AVD bezig ben...(over 3 weken examen) ga ik het steeds minder leuk vinden... iedereen zegt: “na het AVB wordt het leuk...” nou ik merk er weinig van. Ik ga ipv de lol van het motorrijden vooral steeds meer zien hoe gevaarlijk het is en wat een gedoe, terwijl het op zich prima gaat, mijn instructeur zegt dta ikm prima rijd, op wat kleine dingetjes hier en daar maar dat heeft iedereen. Het kost natuurlijk ook best een flinke bak geld dus ga echt mijn best doen om het examen te halen, want zakken is nooit leuk maar eigenlijk denk ik vooral: na die datum ben ik er van af...
Zijn er meer mensen die dat gevoel hebben (gehad)?
Jawel
AVD kan soms best saai zijn
Het wordt pas echt leuk als je op je eigen motor zit en geen oortje met commentaar meer hebt en je eigen routes mag verzinnen

Ik heb ook tijdens AVD gedacht dat het eigenlijk best wel gevaarlijk was allemaal en hoe ik dat überhaupt in mijn eentje ging doen zonder een instructeur die nog een beetje op mij let -O-
Maar toen ik eenmaal mijn rijbewijs had en de eerste 300km gereden had (motor gekocht in Zeeland en toen naar huis gereden richting Den Haag) werd ik weer super enthousiast *O*

Het gevoel wat je nu hebt gaat dus weer weg en het enthousiasme komt vanzelf weer terug, niet te druk om maken :t

Wat je ook kan helpen is met vrienden of mensen van het forum hier af te spreken om ritjes te gaan maken na het behalen van je rijbewijs, dan heb je weer een leuk iets om naar uit te kijken
 
Ik ben nu 3 maanden bezig: theorie en AVB in 1 x gehaald maar eigenlijk... nu ik met AVD bezig ben...(over 3 weken examen) ga ik het steeds minder leuk vinden... iedereen zegt: “na het AVB wordt het leuk...” nou ik merk er weinig van. Ik ga ipv de lol van het motorrijden vooral steeds meer zien hoe gevaarlijk het is en wat een gedoe, terwijl het op zich prima gaat, mijn instructeur zegt dat ik prima rijd, op wat kleine dingetjes hier en daar na, maar dat heeft iedereen. Het kost natuurlijk ook best een flinke bak geld dus ga echt mijn best doen om het examen te halen, want zakken is nooit leuk maar eigenlijk denk ik vooral: na die datum ben ik er van af...
Zijn er meer mensen die dat gevoel hebben (gehad)?

Ik sluit me aan bij wat @ftt schrijft.
Uiteraard ben je op een motor kwetsbaarder dan in een auto en is het misschien gevaarlijker. Ik neem aan dat je goed gekleed op de motor stapt straks. Je moet in ieder geval geen angst krijgen. Je zult zien dat wanneer je voor de eerste keer op je eigen motor stapt het motorrijden superleuk gaat vinden. Zelfvertrouwen komt met de kilometers...
Heel veel succes met het examen!
 
Mitssz (Mitchel)
Lessend rijbewijs: (A Code 80)
Eerste rijles: 9 augustus 2018
Theorie: 25 juli 2018
AVB: 31 augustus 2018
AVD: nb
Rijschool: Motorway (Den Haag)
Lesmotor: Honda CB650F

Ben al een tijdje aan het meekijken maar nu ik zelf ook begonnen ben maar eens voorstellen.

Vorige week begonnen met lessen en heb er inmiddels al 1 echte blokles opzitten, alle oefeningen behalve de rem oefeningen + verstragingsoefening gehad en gaat tot nu toe redelijk goed. Af en toe een pionnetje om bij de langzame slalom.
Verder wat moeite met de halve draai naar rechts al komt die ook wel. En met de snelle slalom wat moeite om de motor op +- 30 te houden door het gevoelige gas van de CB650F waardoor ik of met 20 of met 40 uit de slalom kom.


Ik kijk er in ieder geval al naar uit als ik hem eindelijk na jaren wachten behaald heb *D
 
Laatst bewerkt:
Mitssz (Mitchel)
Lessend rijbewijs: (A Code 80)
Eerste rijles: 9 augustus 2018
Theorie: 25 juli 2018
AVB: nb waarschijnlijk 31/8
AVD: nb
Rijschool: Motorway (Den Haag)
Lesmotor: Honda CB650F

Ben al een tijdje aan het meekijken maar nu ik zelf ook begonnen ben maar eens voorstellen.

Verder wat moeite met de halve draai naar rechts al komt die ook wel. En met de snelle slalom wat moeite om de motor op +- 30 te houden door het gevoelige gas van de CB650F waardoor ik of met 20 of met 40 uit de slalom kom.
Welkom en succes met lessen!

Wat betreft snelle slalom is een tip om er met ca. 25km/u erin te gaan en eventueel met ca. 35km/u eruit te komen
Je hoeft niet exact 30km/u de hele tijd te rijden

Het gaat er bij deze oefening juist om dat je het gas constant houdt terwijl je de slalom doet en dus niet gaat zoeken met je gas / dichtdraait / af moet remmen

Kortom niet gaat letten op de snelheidsmeter maar concentreren op het constant houden van het gas en vooruit kijken om de slalom goed te kunnen doen
 
Terug
Bovenaan Onderaan