Motorrijles: kletsen over lessen #15 Kijk waar je heen wil

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo allemaal (wat leuk dat je er bent.... :+ ),

Ik zal geduld moeten hebben voor het BNOR examen (dat is soort staatsexamen), het is pas 12 juni in de middag. Aan ene kant vervelend, maar aan andere kant wel te begrijpen omdat er minder van dat soort examinatoren zijn.

Ik heb in het leven wel vaker tegenslagen gehad en daarbij valt dit in het niet dus ik geniet voorlopig even langs de zijlijn van alle motoren die ik zie. Hoop dat de wachttijden voor reguliere examens niet ook zo gaan oplopen voor alle andere lessers...
 
Dus zo gek is het eigenlijk niet een rij-instructeur in de auto. Hij kan dan wel laten zien wat de auto's zouden kunnen gaan doen, alleen dan zonder direct gevaar voor jou als leerling zijnde.
Maar ja, dat kan hij op de motor ook. Wel eens de filmpjes van RDalsem bekeken? Hji doet dat vaak... Zijn studenten rechts inhalen of op dezelfde rijstrook passeren, in iemand z'n dode hoek gaan rijden om te kijken hoe lang iemand niet oplet, etc..
 
Nou ja, 12 juni....dan moet de zomer nog beginnen! *O* Je relativeringsvermogen is prijzenswaardig :t
 
Laatst bewerkt:
Ook maar besloten me in dit topic te melden! Al 5 lessen achter de rug en het gaat best goed! Heb vandaag mijn Theorie gehaald *O* en mag 24 mei voor AVB Examen.
 
let er even op dat als je een circuittraining wil gaan doen, je verzekeraar meewerkt. mijn verzekeraar wenst daar namelijk niet aan mee te werken (als in: weigert me dan te verzekeren) en verwees me naar mijn instructeur. die moest maar een verzekering regelen, vonden ze...
 
Gefeliciteerd Stalmanw! *O* :]

En ik vind het knap dat je zoveel geduld kan opbrengen Wilco!

Mijn eigen AVD datum is momenteel even onbekend, al vind ik persoonlijk juni wel een mooi streven. Mijn instructeur koopt ieder maand wat examen datums in, dus daar hoef ik me geen zorgen om te maken. :Y
 
let er even op dat als je een circuittraining wil gaan doen, je verzekeraar meewerkt. mijn verzekeraar wenst daar namelijk niet aan mee te werken (als in: weigert me dan te verzekeren) en verwees me naar mijn instructeur. die moest maar een verzekering regelen, vonden ze...


Wij zijn sowieso niet verzekert omdat we zonder kenteken rijden.We liggen er ook niet wakker van als we onze motor helemaal opvouwen tot schroot :? :+

Normaliter hebben de meeste verzekering een uitzonderings-conditie dat een voortgezette rijopleiding toegestaan is. Laat dit dan wel alsnog zwart op wit op papier zetten het betreft hier een circuit.

Lelystad is geen officieel circuit daar dekt de verzekering je wel ,de vraag is hoe als er wel iets gebeurd (schades etc etc })
 
Laatst bewerkt:
Maar hoe moet ik dan uberhaupt op het circuit komen? Dan moet ik eerst weer een aanhanger lenen voor de motor... gedoe gedoe... Nee, ik ga eerst m'n roze pasje uitbreiden volgende week (hoop ik :Y ) en daarna zie ik wel weer verder :)

Jep met aanhanger dit is eigenlijk ook wel beter.Stel je gaat een keertje rechtdoor kan je motor altijd nog thuiskomen op de aanhanger.
 
Damn Wilco. Tja je hebt gelijk, je kunt er niks aan doen dus je opwinden heeft geen zin, je gaat er toch niks aan veranderen. Neemt niet weg dat het fucking lang wachten is though....

Ik hoop echt dat ik het haal volgende week. Als ik het weer niet haal dan weet ik niet of ik de motivatie heb om nog een keer twee maanden te wachten... -O-

Sterkte man! Twee maanden jaloers al die motorrijders aan kijken met de gedachte "ik wil ook" is niet fijn... dat heb ik inmiddels wel ervaren.... :P

En wat betreft circuit rijden, motor is economisch al lang afgeschreven. Maak me meer zorgen om mezelf mocht er iets gebeuren, hahaha :P
 
Laatst bewerkt:
En wat betreft circuit rijden, motor is economisch al lang afgeschreven. Maak me meer zorgen om mezelf mocht er iets gebeuren, hahaha :P


Ik kom sowieso naar je uitvaart :+

Maar ga met www.racecracks.nl begin laag in groep 1 dan komt alles goed.Er zijn 4 groepen en groep 1 tot 2 zijn allemaal weer onderverdeeld in langzaam tot snel.geen zorgen je geeft zelf aan het gaat mij te snel of men ziet het al dat zet men je lager of hoger :t
 
Ik ga eens kijken naar zo'n circuit dag als ik m'n papiertje heb, met een beetje mazzel gaat dat deze zomer nog wel worden!

(dat ik m'n rijbewijs haal, bedoel ik |( )

Ik kom sowieso naar je uitvaart :+

Thanks whahahaha _O-

En uiteraard ook gefeliciteerd Stalman!
 
Ik hoop echt dat ik het haal volgende week. Als ik het weer niet haal dan weet ik niet of ik de motivatie heb om nog een keer twee maanden te wachten...

Natuurlijk hopen we ook dat je het haalt. Maar niet opgeven als je zakt! Je bent echt heel dichtbij nu, maar dat weet je zelf ook wel. ;)
 
Normaliter hebben de meeste verzekering een uitzonderings-conditie dat een voortgezette rijopleiding toegestaan is. Laat dit dan wel alsnog zwart op wit op papier zetten het betreft hier een circuit.


ook dan weigert mijn verzekeraar een dekking af te geven. naar het circuit toe en terug ben ik uiteraard gewoon verzekerd.
 
Natuurlijk hopen we ook dat je het haalt. Maar niet opgeven als je zakt! Je bent echt heel dichtbij nu, maar dat weet je zelf ook wel. ;)

Ik sluit mij hierbij aan!
Ik mocht het ook niet opgeven, dus jij ook niet! :Y :Y :Y :Y :Y

En toevoeging: het is veel te leuk om op te geven, we moeten alleen even door het les en examen gedeelte heen
 
Laatst bewerkt:
het is veel te leuk om op te geven

Dat klopt, ik bedoelde ook gewoon dat ik dan lekker zonder papiertje ga rijden. Tik ik die 340 euro wel af als ze me toevallig te pakken krijgen*, die extra examens en rijlessen hebben me inmiddels bijna 1000 euro gekost, het is op een gegeven moment economisch rendabeler om gewoon geen examen te doen :Y

*moeten ze me eerst te pakken krijgen, ik ga aankomende donderdag tijdens mijn AVD namelijk goed oefenen om auto's af te schudden!

Trouwens, aan hen die deze post, ondanks alles, serieus nemen, zo is ie niet bedoeld :P
 
Dat klopt, ik bedoelde ook gewoon dat ik dan lekker zonder papiertje ga rijden. Tik ik die 340 euro wel af als ze me toevallig te pakken krijgen*, die extra examens en rijlessen hebben me inmiddels bijna 1000 euro gekost, het is op een gegeven moment economisch rendabeler om gewoon geen examen te doen :Y

*moeten ze me eerst te pakken krijgen, ik ga aankomende donderdag tijdens mijn AVD namelijk goed oefenen om auto's af te schudden!

Trouwens, aan hen die deze post, ondanks alles, serieus nemen, zo is ie niet bedoeld :P
Je hoeft dan ook geen verzekering te nemen, die 3 ton als je iemand invalide rijdt tik je dan ook zelf ff af :+
 
Laatst bewerkt:
En dan zijn we weer terug bij gewoon geen rijbewijs hebben, dan kan 'ie ook niet worden ingevorderd *O*

Hmm ja, alleen volgens mij wordt m'n koekblik rijbewijs dan wel ingevorderd :P

Je hoeft dan ook geen verzekering te nemen, die 3 ton als je iemand invalide rijdt tik je dan ook zelf ff af :+

Hoewel dit zo ongeveer de grote reden is waarom ik nooit onverzekerd zou gaan rijden, moet ik wel zeggen dat ik me daar op de motor niet zo'n zorgen om zou maken denk ik. Maak me meer zorgen om dat ik eventueel mezelf invalide rijd :N

Maarre... om het draadje positief te houden, laten we beide maar niet doen :P
 
Zo vanmorgen weer een les gehad. Het was eerst even warm rijden op de weg. Gevolgd door de AVB oefeningen.

Het was al weer even geleden. Moest weer flink inkomen. Met de uitwijkproef en snelle slalom ging het nu vanuit de heupen een stuk soepeler. Daarentegen ging het nu met de langzame slalom en het 8tje wat minder. Ging te langzaam met de slalom. Dan val je om. ;)


Ach nog maar een extra lesje tussendoor geboekt voor dat ik ga afrijden voor AVB op 9 mei.

Was wel behoorlijk warm. Het motorpak van de rijschool ventileerde niet echt. Wel heel anders dan rijden met temperaturen onder nul. Was behoorlijk nat van het zweet zeg maar. Hoefde niet meer naar de sportschool :)
 
Was wel behoorlijk warm. Het motorpak van de rijschool ventileerde niet echt. Wel heel anders dan rijden met temperaturen onder nul. Was behoorlijk nat van het zweet zeg maar. Hoefde niet meer naar de sportschool :)
Als je het kunt missen... Regel alsjeblieft je eigen pak. In ieder geval jas, handschoenen en helm. Hoeft niet meteen het mooiste duurste spul te zijn, voor een euro of €300-€500 ben je al een heel eind, en het kan ook nog wel voor minder. En uiteindelijk moet je het toch kopen.

In je eigen kleren lest en rijdt het zóóó veel lekkerder :Y En je kunt het tenminste gewoon zelf wassen, en zelfs als je dat niet doet zit je in ieder geval nog in je eigen zweet in plaats van in dat van een ander. Ik had ook ooit met een graadje of 28 les, en toen trok ik een jas aan en die was letterlijk doorweekt met het zweet van mijn directe voorganger. Er lag gewoon een plas onder. Toch maar aangedaan, want het was de enige jas in mijn maat die nog over was en ik moest toch lessen, maar ik moest om de paar minuten kokhalzen zo benauwde het me. Weinig aan die les gehad ook. Ben meteen diezelfde middag een eigen jas wezen passen en kopen en toen viel er zo veel van me af dat ik het nu elke keer dat er in dit topic zweet ter sprake komt weer oprakel _O-

Anyway, just my $0.02 en sowieso is goed weer altijd beter dan slecht weer.
 
Laatst bewerkt:
soms is slecht weer ook goed weer om in te lessen. ik heb tijdens mijn lessen een keer in de STORTregen gereden. ik dacht toen: 'als dit het ergste is wat me kan gebeuren (op een aanrijding na, uiteraard), dan valt het allemaal wel mee.' ik kreeg naderhand wel het advies om geen 130 te rijden met zulke regen *D
 
Goede tip idd! Hoeft zeker niet duur te zijn... mijn hele set gear (ex helm) heeft zo'n 100 euro gekost denk ik. Heb alles 2e hands gekocht, alleen de helm en handschoenen heb ik nieuw gekocht. Da's duur, maar een stuk belangrijker dan een broek oid. Helm heb ik bijvoorbeeld 400 aan uit gegeven, maar dat ding kan gewoon je leven redden, dus da's vrij belangrijk.

Ik heb 2e hands een leren broek gekocht voor 15 euro. Was een tijdje gebruikt door de vorige eigenaar totdat die realiseerde dat ie toch liever textiel had. Laarzen hebben me ook 15 euro gekost, werden weg gedaan omdat ze niet zo mooi meer zijn, maar voor nu werkt dat voor mij prima. Jas heb ik 1.5e hands gekocht, was ook een leren exemplaar maar met uitneembare voering dus hoop ik in de zomer ook te kunnen gebruiken. Was gekocht door iemand voor zijn zoon, maar de zoon pastte 'm niet. 45 euro voor betaald, prijskaartje zat er nog aan :)

Ik heb het dus bijna letterlijk voor een appel en een ei bij elkaar verzameld. Maar het is zooo veel prettiger dan spullen van de rijschool gebruiken!
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan