motorrijders met leren jassen met logo verboden in Tilburg

Het hoeft niet speciaal over een MC lid te gaan.
uiteraard is dat wel de bedoeling van deze maatregel.

Het druist gewoon tegen mijn gevoel van rechtvaardigheid en gelijkheid in.
Ik heb niets met of tegen MC's.
Uiteindelijk kunnen ze iedereen hierop bekeuren of wegsturen.
Leren jassen met logo worden verboden.
straks rekenenen ze ook jassen van hilfinger e.d daar ook onder.
Dat is tenslotte ook een logo.
 
Ik vind het nogal wat, mensen uitsluiten om hun kledingkeuze. Zijn er niet wel eens disco's of kroegen geweest die boetes hebben gekregen omdat ze mensen weigerden aan de deur, die niet voldeden aan de "kledingeisen" ???

Wat geeft die burgemeester het recht om dit zelf ongestraft wel te doen ??
 
Een aantal MC's (of toch hun leden) hebben afgedwongen dat bepaalde patch-combinaties niet zomaar door iedereen gedragen mogen worden. Wel, het zijn nu net die patch-combinaties die deze burgemeester wil verbieden in de uitgangswereld.
Het blijft je uiteraard vrij om die patches overal elders te dragen, maar niet in de Tilburgse horecazaken.
 
Waar ligt de grens.
wat mag wel en wat niet volgens deze burgermeester.
Er bestaat volgens mij als leek geen enkele wettelijke basis om dat te verbieden.
De enige wet die over het dragen van kleding gaat die ik weet .
is dat je op overal op enkele aangewezen plekken na " kleding moet dragen" .
Die aangewezen plekken kan je zelf wel invullen :+
 
Uit het artikel:

Maar denk ook aan een rij wachtenden voor een club en een motorclub die de rij opzij schuift en zegt 'nu zijn wij aan de beurt' en ook in de zaak intimiderend gedrag vertoont."

Wtf. Echt, wat een onderbouwing.

Dan rook ik gewoon nog een peukje buiten en wacht ik wel wat langer. Big deal. Voordringen gebeurd overal, zelfs door bellende huismussen met plastiek babyaanhanger in de super.
 
Laatst bewerkt:
Zodra je mensen gaat uitsluiten, vanwege bepaalde vormen van kleding of uitingen op die kleding, begeef je je op een hellend vlak. Wat zal de volgende stap zijn, mensen met tattoo's uitsluiten, omdat leden van een club meestal ook niet vies zijn van wat inktplaatjes op de huid. Dit soort verboden lijken me zelfs redelijk strijdig met de grondwet. De HA als organisatie hebben ze ook al niet kunnen verbieden, dus hun kleding lijkt me ook niet haalbaar. Ik mag toch ook in clubkleding van een voetbalclub of voor mijn part de plaatselijke gymnastiekvereniging rondlopen.

Ze moeten de criminelen aanpakken, niet alle leden van een club over 1 kam scheren.
 
Laatst bewerkt:
criminaliteit bestrijden met kledingvoorschriften? gaat vast goed werken :')

enige resultaat wat je hiermee bereikt is nog meer kwaad bloed bij MC's
 
Zodra je mensen gaat uitsluiten, vanwege bepaalde vormen van kleding of uitingen op die kleding, begeef je je op een hellend vlak. Wat zal de volgende stap zijn, mensen met tattoo's uitsluiten, omdat leden van een club meestal ook niet vies zijn van wat inktplaatjes op de huid. Dit soort verboden lijken me zelfs redelijk strijdig met de grondwet. De HA als organisatie hebben ze ook al niet kunnen verbieden, dus hun kleding lijkt me ook niet haalbaar. Ik mag toch ook in clubkleding van een voetbalclub of voor mijn part de plaatselijke gymnastiekvereniging rondlopen.

Ze moeten de criminelen aanpakken, niet alle leden van een club over 1 kam scheren.
:^

Het gaat nog veel verder dan over clubs.
 
Laatst bewerkt:
Ik denk ook dat het voor veel publiek intimiderend over kan komen. Eens met de maatregel ben ik het echter niet. Het publiek wat zich geintimideerd voelt gaat maar naar een andere kroeg.
 
Ik vind het nogal wat, mensen uitsluiten om hun kledingkeuze.


Het gaat niet om kledingkeuze. Het gaat om logo's van clubs die bewezen crimineel zijn. Als 80% van de leden van Hells Angels en Satudarah een crimineel verleden heeft, dan vind ik het niet gek om die clubs niet in je stad toe te laten.
 
Het gaat niet om kledingkeuze. Het gaat om logo's van clubs die bewezen crimineel zijn. Als 80% van de leden van Hells Angels en Satudarah een crimineel verleden heeft, dan vind ik het niet gek om die clubs niet in je stad toe te laten.

Kom eens met een artikel oid, waarin staat dat bepaalde motorclubs door de rechter zijn bestempelt als criminele organisatie ???

Ik zal je helpen; vind je niet !


Daarnaast vind ik een logo op je kleren weldegelijk een kledingkeuze. Zijn zat mensen die bergen geld aan kleren geven, alleen maar omdat er een bepaald logootje op staat (nike, Prada, etc.)
 
Zodra je mensen gaat uitsluiten, vanwege bepaalde vormen van kleding of uitingen op die kleding, begeef je je op een hellend vlak. Wat zal de volgende stap zijn, mensen met tattoo's uitsluiten, omdat leden van een club meestal ook niet vies zijn van wat inktplaatjes op de huid. Dit soort verboden lijken me zelfs redelijk strijdig met de grondwet. De HA als organisatie hebben ze ook al niet kunnen verbieden, dus hun kleding lijkt me ook niet haalbaar. Ik mag toch ook in clubkleding van een voetbalclub of voor mijn part de plaatselijke gymnastiekvereniging rondlopen.

Ze moeten de criminelen aanpakken, niet alle leden van een club over 1 kam scheren.

:^

Echt een zwaktebod dit, al had ik van Noordanus niet anders verwacht.
 
Doe dit eens met de welbekende bontkraagjes/Nickelson vuilniszak dragers, denk dat je daar veel meer mee berijkt.
 
Laatst bewerkt:
zo staat het niet in het bericht.
De horeca wordt wel gevraagd om ze aan te geven.
Ik begrijp uit andere berichten dat "portierswerk" (in de horeca) een bron van inkomsten is voor bepaalde MC's. Het lijkt mij bijgevolg logisch dat, als de overheid deze bron van inkomsten wil droogleggen, er aan de horecazaken wordt gevraagd om melding te maken, als een patchdrager uit de geviseerde doelgroep de zaak binnenstapt.
 
Je zou heb ook anders kunnen bekijken , he iemand met een stickertje op zijn rug daar moet ik als politie agent goed op letten
Best handig voor opsporingswerk , maakt het toch wat eenvoudiger
 


allemaal artikelen dat er veel criminelen bij de HA/motorclubs zitten. Maar nergens staat dat de rechter ze heeft aangewezen als criminele organisatie.

Sterker nog, in 1 van je eigen linkjes staat het zelfs letterlijk (zie hierboven)
UTRECHT – Het is opvallend aan hoeveel strafbare feiten dit deel van de Hells Angels zich heeft schuldig gemaakt. Het openbaar ministerie heeft haar pogingen gestaakt om de Hells Angels als een criminele club verboden te krijgen. Maar officier Belien is uit op revanche. Hij is vast van plan om de Hells Angels die hij in de rechtbank voor zich ziet, als een criminele organisatie veroordeeld te krijgen.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan