Motorrijder ergert zich aan kleurrijk asfal

Kijk, kerel, daar verschillen wij dus van mening. Tolerantie gaat verder dan "Ik accepteer dat ze bestaan, maar ik wil ze niet zien". Het is wel érg makkelijk om iets te tolereren, als je nooit geconfronteerd word met het bestaan ervan, toch?

Dit is precies het probleem wat ik in m'n vorige reactie aankaartte. Je zegt nota bene zelf 'Leef en laat leven'. Ik hoop dat je dat zelf ook probeert na te leven, en ik maak er verder geen woorden vuil aan
Tolerantie??? Dat jet.mij geen ene moer interesseert welk geloof je aanhangt of je homo of lesbisch bent om mij part transgender, ik wil daar niet ongevraagd mee gestoord worden. Het boeit mij geen ene moer! Jouw reactie is een reactie van iemand die overal labeltjes op wil plakken, iemand die door het plakken van labeltjes op mensen en ze dan in hokjes plaatsen op die manier stabiliteit en overzicht wil scheppen..... voor zichzelf!!! Is dat tolerantie??? Noem jij het tolerantie om mensen die anders zijn dan jou zelf en niet aan jouw voorwaarden en eisen en richtlijnen voldoen hun direct maar een labeltje op te hangen? Erg tolerant!!!!

Nee, plak maar een label op mij, interesseert mij geen ene fuck! Ga je gang! Hoop dat je er blij van wordt van die tolerantie van jou! Ik kijk naar de persoon zelf, niet naar wat ie is en wat ie niet is. Een collega die homo is??? Boeiend!! Geef ik geen ruk om, als ie zijn werk goed doet en vakkundig is en prettig in de omgang is, kan mij schelen dat ie homo is. Hoef er niet elke keer erop gewezen worden. Mijn nicht die lesbisch is, lekker belangrijk! Zij is gelukkig met haar vriendin, vind ik alleen maar fantastisch voor haar! Ga haar er niet anders om behandelen of bekijken.

Wat ik al zei, het interesseert mij geen ene fuck of je homo bent of niet. Wil er alleen niet mee lastiggevallen worden of weer eop gewezen worden. Ik wil die mensen geen label opdrukken wat jij schijnbaar wel wilt omdat het jouw wereldje verward. Homosexuelen zijn er nou eenmaal en zullen nooit verdwijnen, hun een label opplakken heeft geen ene nut, probeerden ze tussen 1934 en 1945 ook. En wat was het resultaat daarvan?
 
De bestuurder word aansprakelijk gesteld en -schuldig- bevonden, omdat hij een zwakkere verkeersdeelnemer over de weg heeft uitgesmeerd.

Gokje, maar denk niet dat ik er ver naast zit.

Het is niet de bestuurder, maar de eigenaar van de auto die aansprakelijk zal zijn voor de schade aan de zwakkere verkeersdeelnemer. Schuld staat daar volledig los van.
 
Kijk, kerel, daar verschillen wij dus van mening. Tolerantie gaat verder dan "Ik accepteer dat ze bestaan, maar ik wil ze niet zien". Het is wel érg makkelijk om iets te tolereren, als je nooit geconfronteerd word met het bestaan ervan, toch?

Dit is precies het probleem wat ik in m'n vorige reactie aankaartte. Je zegt nota bene zelf 'Leef en laat leven'. Ik hoop dat je dat zelf ook probeert na te leven, en ik maak er verder geen woorden vuil aan.

Maar terug naar het gekleurde asfalt. Da's gewoon écht niet handig. Wit op zwart asfalt is onder alle omstandigheden gewoon het beste zichtbaar, en dus het makkelijkst te vermijden als motorrijder. 't idee erachter is leuk, maar de uitvoering is hier... tsja. Gewoon niet praktisch.

Tolerantie??? Dat jet.mij geen ene moer interesseert welk geloof je aanhangt of je homo of lesbisch bent om mij part transgender, ik wil daar niet ongevraagd mee gestoord worden. Het boeit mij geen ene moer! Jouw reactie is een reactie van iemand die overal labeltjes op wil plakken, iemand die door het plakken van labeltjes op mensen en ze dan in hokjes plaatsen op die manier stabiliteit en overzicht wil scheppen..... voor zichzelf!!! Is dat tolerantie??? Noem jij het tolerantie om mensen die anders zijn dan jou zelf en niet aan jouw voorwaarden en eisen en richtlijnen voldoen hun direct maar een labeltje op te hangen? Erg tolerant!!!!

Nee, plak maar een label op mij, interesseert mij geen ene fuck! Ga je gang! Hoop dat je er blij van wordt van die tolerantie van jou! Ik kijk naar de persoon zelf, niet naar wat ie is en wat ie niet is. Een collega die homo is??? Boeiend!! Geef ik geen ruk om, als ie zijn werk goed doet en vakkundig is en prettig in de omgang is, kan mij schelen dat ie homo is. Hoef er niet elke keer erop gewezen worden. Mijn nicht die lesbisch is, lekker belangrijk! Zij is gelukkig met haar vriendin, vind ik alleen maar fantastisch voor haar! Ga haar er niet anders om behandelen of bekijken.

Wat ik al zei, het interesseert mij geen ene fuck of je homo bent of niet. Wil er alleen niet mee lastiggevallen worden of weer eop gewezen worden. Ik wil die mensen geen label opdrukken wat jij schijnbaar wel wilt omdat het jouw wereldje verward. Homosexuelen zijn er nou eenmaal en zullen nooit verdwijnen, hun een label opplakken heeft geen ene nut, probeerden ze tussen 1934 en 1945 ook. En wat was het resultaat daarvan?

Misschien kunnen jullie dit samen beter via PB bespreken, het topic wordt zo wel erg onvriendelijk '(
 
Het gaat toch over gekleurde weg vakken en strepen. Niet over homo en lesbi. laten we aan het onderwerp houden. anders moet er maar een slotje op moderator.
'(
 
Had een tijdje terug een gesprek met iemand die werkt voor de knmv. Hij gaf aan dat tegenwoordig veel nieuwe wegmarkeringen (streepjes, pijlen, zebrapaden) met een nieuw soort verf geplaatst worden waar iets stroefs in is verwerkt.

Voordeel is dat het stroever is dan het wegdek, ook als het nat is en het nadeel dat de markering een mm of 3 hoog zou zijn.

Wanneer ze met dit soort verf regenboog en weet ik veel wat voor andere dingen willen verven rondom zebrapaden heb ik er minder problemen mee dan met de gladde gewone verf. Zolang het maar duidelijk een oversteek plaats blijft.
 
Laatst bewerkt:
Toch blijft de hamvraag natuurlijk, als je oversteekt, ben je daar 'aan' of 'van' de andere kant ?
misschien ook wel zo kies om er Lamvraag van te maken, wel zo halal.

1405787
 
Misschien kunnen jullie dit samen beter via PB bespreken, het topic wordt zo wel erg onvriendelijk '(

Nah, 'k laat het maar zo. :P' t probleem van in discussie gaan met zo'n iemand is dat je niet begrepen wordt. Omdat diegene je niet wilt begrijpen, maar alleen z'n eigen mening beaamd wil zien. Nieuwsgierigheid naar het wereldbeeld van een ander wordt overstemd door de drang om gelijk te halen. In het ergste geval vullen ze jouw ideeën zelf in, dan is er al helemaal niets meer te bespreken.

Maar da's geen probleem om aan te kaarten in een topic over regenboogzebra's.

Anyway, die stroeve verf, dat lijkt me sowieso allover een mooi idee. Maar dan wel gewoon lekker in't wit! :9
 
Laatst bewerkt:
Wanneer ze met dit soort verf regenboog en weet ik veel wat voor andere dingen willen verven rondom zebrapaden heb ik er minder problemen mee dan met de gladde gewone verf.
Alsjeblieft niet zeg. Het is een wegdek, geen canvas.
 
In Zaandam hebben ze ook zo'n rainbow zebrapad, heb er niets op tegen maar vindt het wanneer er geen witte vlakken op zijn geschilderd niet duidelijk of je nu voetgangers moet voorlaten. Net als dat borden situaties verduidelijken, lijkt mij een zebrapad wat niet wit is niet bindend aan de wet.
Dan kan iedereen met schilderskunsten dit op zijn straat schilderen...

In Zaandam is zoals boven gesteld. Dat het zebrapad kleurtjes heeft maakt mij niets uit. Maar het kreng ligt in een schuin aflopende bocht.😤 Daar is verkeerstechnisch beslist niet over nagedacht. Als het heeft geregend dan ga je daar met een motor geheid onderuit.

Liever had ik gezien dat die regenboog aan de andere kant van de gedempte gracht (winkelstraat) was gekomen.
 
Bij ons in de gemeente is een "zebrapad" gewoone witte strepen .
Dat officieel geen zebrapad is.
Het is in opdracht van de winkeliers op de parkeerplaats aangelegd.
Hij is niet volgens de norm.
En daarom niet rechtsgeldig.
Privacy settings

Kan ik daar dan straffeloos een wildoversteker voor z'n donder rijden, nice, die ga ik in de eerstvolgende toertocht inplannen! _O-
 
Bij ons in de gemeente is een "zebrapad" gewoone witte strepen .
Dat officieel geen zebrapad is.
Het is in opdracht van de winkeliers op de parkeerplaats aangelegd.
Hij is niet volgens de norm.
En daarom niet rechtsgeldig.
Privacy settings

Niet rechtsgeldig, maar 't is wettelijk gezien sowieso klinklare onzin; want omdat een parkeergelegenheid gedeeld terrein voor bestuurders en voetgangers is, genieten voetgangers al 'bijzondere bescherming', vergelijkbaar met een zebrapad.

Maar vanuit praktisch oogpunt misschien wel handig; voetgangers zullen wellicht eerder geneigd zijn om daar naartoe te lopen in plaats van tussen de auto's door te schieten of hele stukken over de 'weg' te lopen.
 
De gemeente tilburg luistert helaas niet goed naar jullie kritieken. Na het regenboogzebrapad is er nu in het centrum op de ring een heuse "midgetgolfbaan" om het verkeer af te remmen _O-
1407101


En nee dit is geen grap....kosten: 150.000 euro gemeenschapsgeld voor wat potten verf en een paar plantenbakken....
 
Laatst bewerkt:
Geld moet rollen, eten weer een paar gezinnen wekenlang van...
 
Ze kunnen beter wat curbstones schilderen op de hoeken, dat is goed voor de doorstroming. :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan