Motorrijden minder en minder aanvaard?

Klopt, maar meestal bepalen de denkers de salarissen van de doeners. De doeners moeten leren beter voor zichzelf op te komen, vroeger deed de vakbond dat, maar die is over genomen door de denkers.
 
Zo komt er een loodgieter bij de dokter die last heeft van hoofdpijn. Zegt de dokter "neem maar een paar asperientjes, als het volgende week niet over is kom je maar weer terug. De volgende dag belt de dokter de loodgieter. "Loodgieter, mijn wc is verstopt." Waarop de loodgieter antwoord: "gooi maar een paar asperientjes in de pot, als het volgende week niet is opgelost belt dan nog maar een keer".
 
Als je maar lang genoeg en vaak genoeg te maken hebt met mensen die op je neerkijken, door het werk dat je doet, begin je vanzelf je respect voor deze mensen te verliezen. Ze beseffen niet, dat de gehele maatschappij tot stilstand komt zonder alle mensen, die bereid zijn met hun handen te werken.

Andersom geld dat net zo.

Mensen zoeken hun vrienden, kennissen, bekenden, clubgenoten enz die ze als gelijke kunnen zien.
Mensen van gelijk niveau, beetje zelfde iq, redelijk zelfde inkomen, enz enz

Die hebben veelal ongeveer dezelfde mening over dingen. Bevestigen elkaar en daarmee gaan ze hun mening als feit interpreteren, er is niemand die er anders over denkt tenslotte. Die zijn er wel, maar niet in de kringen waar zij mee omgaan.

Dat zie je overal. Van Maroc's, voetbalsupporters, zakenmensen, timmerlui en links- danwel rechts tuig, maar ook bij bevolkingsgroepen en zelfs landen onderling.

Hoe ontwikkelder een maatschappij word, hoe sterker die hokjesgeest, lijkt het wel.
Persoonlijk vind ik het een heel erg slechte ontwikkeling.
 
mijn opmerking heeft niks met hokjesgeest of op dan wel neerkijken te maken.
het is puur gestoeld op mijn ervaringen met hoger geschoolde mensen.
op mijn werk heb ik de afgelopen decennia verschillende stagieres zien komen en gaan van lts-ers tot en met hts-ers.
zonder uitzondering waren de hts-ers het minst nuttig.
onhandig en alwetend slechts op papier maar niet in staat dat om te zetten naar de praktijk.
als ik kan kiezen neem ik iedere keer een l of mts-er....

ik ben een praktisch ingesteld mens.
ik denk in praktijkgerichte en uitvoerbare oplossingen en dat is iets wat je mijns inziens steeds minder vaak tegenkomt.
als ik een vraag stel aan een hts stagiere en hij weet het antwoord niet dan krijg je een oeverloos lulverhaal waarin heel veel verteld wordt maar niets gezegd en dus ook geen antwoord.
als ik dan aandring op een doelgericht antwoord klapt men dicht...
nou, daar heb je wat aan...
het is alsof men daar op getrained wordt.....het lijkt de overheid wel...

laatste voorbeeld, afgelopen maandag rijd ik met de blade in een alcohol/technische controle fuik van justitie bij het TT circuit...
staan er 12 agenten om 3 man een een apekop te controleren....
van de 12 staan er 9 te ouwehoeren en 3 zijn bezig....
wat is dat? werkverschaffing? hoe praktisch is dat? welke manager heeft dat bedacht?

het zijn dit soort zaken die mij kromme tenen bezorgen als ik erover na ga denken....

sorry als ik hiermee hbo-ers of universitair opgeleidenen afzeik maar het is zoals ik het zie....
prachtig allemaal dat papieren gelul maar als morgen dat papiertjes wereldje ineen dondert wil ik diezelfde halfwatten nog wel eens horen...
je zal toch iedere ochtend in de spiegel moet kijken en dan beseffen dat je weer naar je flauwekul management baantje moet om gebakken lucht te managen....brrrrrrr....
 
mijn opmerking heeft niks met hokjesgeest of op dan wel neerkijken te maken.
het is puur gestoeld op mijn ervaringen met hoger geschoolde mensen.
op mijn werk heb ik de afgelopen decennia verschillende stagieres zien komen en gaan van lts-ers tot en met hts-ers.
zonder uitzondering waren de hts-ers het minst nuttig.
onhandig en alwetend slechts op papier maar niet in staat dat om te zetten naar de praktijk.
als ik kan kiezen neem ik iedere keer een l of mts-er....

ik ben een praktisch ingesteld mens.
ik denk in praktijkgerichte en uitvoerbare oplossingen en dat is iets wat je mijns inziens steeds minder vaak tegenkomt.
als ik een vraag stel aan een hts stagiere en hij weet het antwoord niet dan krijg je een oeverloos lulverhaal waarin heel veel verteld wordt maar niets gezegd en dus ook geen antwoord.
als ik dan aandring op een doelgericht antwoord klapt men dicht...
nou, daar heb je wat aan...
het is alsof men daar op getrained wordt.....het lijkt de overheid wel...

laatste voorbeeld, afgelopen maandag rijd ik met de blade in een alcohol/technische controle fuik van justitie bij het TT circuit...
staan er 12 agenten om 3 man een een apekop te controleren....
van de 12 staan er 9 te ouwehoeren en 3 zijn bezig....
wat is dat? werkverschaffing? hoe praktisch is dat? welke manager heeft dat bedacht?

het zijn dit soort zaken die mij kromme tenen bezorgen als ik erover na ga denken....

sorry als ik hiermee hbo-ers of universitair opgeleidenen afzeik maar het is zoals ik het zie....
prachtig allemaal dat papieren gelul maar als morgen dat papiertjes wereldje ineen dondert wil ik diezelfde halfwatten nog wel eens horen...
je zal toch iedere ochtend in de spiegel moet kijken en dan beseffen dat je weer naar je flauwekul management baantje moet om gebakken lucht te managen....brrrrrrr....

Zoals je hier HTS wegstuurt en liever M of LTS om je heen hebt.... dat is al een groot deel van wat ik omschreef.

Op zich helemaal niet erg trouwens !!

Als je die HTSér maar wel op juiste waarde schat.
Je hebt er dan wel helemaal niets aan als je een kozijn wilt installeren.... maar die brug die over de rivier gebouwd gaat worden ? Dan is het toch tof dat je berekend krijgt waar/ hoe/met welke materialen en in welke sterkte je die brug gaat bouwen.
Beter als net even te goedkoop en na een jaar stort alles in. Of lekker extra stevig maar 3x zo duur als nodig. En toch te zwaar voor z'n verankering waardoor alles gaat scheef hangen.

De een is niet beter of vakkundiger. Je hoeft elkaar niet af te troeven. Vul elkaar aan, praktisch en/of theoretisch en maak gebruik van elkaars kwaliteiten, daar kom je het verst mee.

Binnen mijn werkzaamheden heb ik ook leidinggevenden die dingen doen waar ik helemaal niets aan heb op straat.
Maar het zijn wel dingen die moeten gebeuren en die ik niet zou willen doen.
Als mijn organisatie organisatorisch goed in elkaar zou zitten dan zouden wij dat van elkaar waarderen.
 
Andersom geld dat net zo.

Mensen zoeken hun vrienden, kennissen, bekenden, clubgenoten enz die ze als gelijke kunnen zien.
Mensen van gelijk niveau, beetje zelfde iq, redelijk zelfde inkomen, enz enz

Die hebben veelal ongeveer dezelfde mening over dingen. Bevestigen elkaar en daarmee gaan ze hun mening als feit interpreteren, er is niemand die er anders over denkt tenslotte. Die zijn er wel, maar niet in de kringen waar zij mee omgaan.

Dat zie je overal. Van Maroc's, voetbalsupporters, zakenmensen, timmerlui en links- danwel rechts tuig, maar ook bij bevolkingsgroepen en zelfs landen onderling.

Hoe ontwikkelder een maatschappij word, hoe sterker die hokjesgeest, lijkt het wel.
Persoonlijk vind ik het een heel erg slechte ontwikkeling.


Het klopt, dat het andersom ook geld, je hebt beide nodig. Het wordt tijd, dat mensen theoretische en praktische vaardigheden als gelijkwaardig gaan zien. En als aanvulling op elkaar. Ze opereren nu teveel als concurrenten
 
mensen die iets met hun handen doen worden niet gewaardeerd niet in loon ook niet in aanzien.
Maar de stropdassen komen nu wel mensen die met hun handen werken te kort.
 
Wat wil je, als werken met de handen niets oplevert, kan je ook beter een stropdas om doen .
 
mensen die iets met hun handen doen worden niet gewaardeerd niet in loon ook niet in aanzien.
Maar de stropdassen komen nu wel mensen die met hun handen werken te kort.

Maar worden mensen die iets met hun hoofd doen gewaardeerd door mensen die met hun handen werken ?

Pot/ketel/zwart.

Het vreemde is dat veelal de ene het werk van de ander niet kan maar ook niet wil doen. Maar wel negatief commentaar hebben op de ander.
 
Maar worden mensen die iets met hun hoofd doen gewaardeerd door mensen die met hun handen werken ?

Pot/ketel/zwart.

Het vreemde is dat veelal de ene het werk van de ander niet kan maar ook niet wil doen. Maar wel negatief commentaar hebben op de ander.

over en weer vriend....over en weer.....
 
Zoals je hier HTS wegstuurt en liever M of LTS om je heen hebt.... dat is al een groot deel van wat ik omschreef.

Op zich helemaal niet erg trouwens !!

Als je die HTSér maar wel op juiste waarde schat.
Je hebt er dan wel helemaal niets aan als je een kozijn wilt installeren.... maar die brug die over de rivier gebouwd gaat worden ? Dan is het toch tof dat je berekend krijgt waar/ hoe/met welke materialen en in welke sterkte je die brug gaat bouwen.
Beter als net even te goedkoop en na een jaar stort alles in. Of lekker extra stevig maar 3x zo duur als nodig. En toch te zwaar voor z'n verankering waardoor alles gaat scheef hangen.

De een is niet beter of vakkundiger. Je hoeft elkaar niet af te troeven. Vul elkaar aan, praktisch en/of theoretisch en maak gebruik van elkaars kwaliteiten, daar kom je het verst mee.

Binnen mijn werkzaamheden heb ik ook leidinggevenden die dingen doen waar ik helemaal niets aan heb op straat.
Maar het zijn wel dingen die moeten gebeuren en die ik niet zou willen doen.
Als mijn organisatie organisatorisch goed in elkaar zou zitten dan zouden wij dat van elkaar waarderen.

gadverdamme wat weer een plausibel verhaal en je hebt nog gelijk ook...bah...

sta mij toe even een plat compensatie argument te formuleren.....

goede tip voor de meelezende 20ers hier.....

Vergeet hoger geschoolde dames om te daten.... :N -O-
Hele avonden praten over van alles en nog wat en als je denkt dat je na al dat gezeik wat te scoren hebt kun je het wel vergeten....
Daarbij lijden ze als het na weken dan eindelijk gaat gebeuren ook nog eens aan vaginisme.... |(
en zeuren ze over veilige sex....pfffff :r....mijn grootste jaren 80 trauma en ik ben er nog niet overheen....

zoek middelbaar of liever nog lager geschoolde vriendinnetjes.... :Y *O* :t
geen dom gezever maar lekker zuipen en als kers op de taart de zak leeg op de eerste date... :) ;)
vele malen beter als een rode wijn drinkende kak trut in mantel pakje.....
 
Laatst bewerkt:
Ik weet niet of dat een goede tip is. Ik was bijna 53 jaar getrouwd met een hoogbegaafde vrouw en ik had het voor geen goud willen missen. En ze was ook nog hardstikke mooi.
 
gadverdamme wat weer een plausibel verhaal en je hebt nog gelijk ook...bah...

sta mij toe even een plat compensatie argument te formuleren.....

goede tip voor de meelezende 20ers hier.....

Vergeet hoger geschoolde dames om te daten.... :N -O-
Hele avonden praten over van alles en nog wat en als je denkt dat je na al dat gezeik wat te scoren hebt kun je het wel vergeten....
Daarbij lijden ze als het na weken dan eindelijk gaat gebeuren ook nog eens aan vaginisme.... |(
en zeuren ze over veilige sex....pfffff :r....mijn grootste jaren 80 trauma en ik ben er nog niet overheen....
_O- nee, dat is wel duidelijk ;)
zoek middelbaar of liever nog lager geschoolde vriendinnetjes.... :Y *O* :t
geen dom gezever maar lekker zuipen en als kers op de taart de zak leeg op de eerste date... :) ;)

Cherso geboekt deze zomer zeker? :+
 
Als je maar lang genoeg en vaak genoeg te maken hebt met mensen die op je neerkijken, door het werk dat je doet, begin je vanzelf je respect voor deze mensen te verliezen. Ze beseffen niet, dat de gehele maatschappij tot stilstand komt zonder alle mensen, die bereid zijn met hun handen te werken.
Ik heb zelf te maken gehad met klanten, die hoewel ze ongelijk hadden, toch een rechtszaak begonnen, omdat ze die toch gingen winnen, want ze waren toch slimmer.
De rechter wad het daar niet mee eens. Dezelfde soort mensen zie ik met hun vermeende intellect ook ageren tegen motorrijders, nou dan wordt ik ook wat zuur.

Overigens, veel jongeren presteren gepushd door hun op carriere maken beluste ouders, ver boven hun kunnen, dan wordt het zwaar om te overleven.

Ik til er niet zo zwaar aan.
 
@ Dolorfin, je praat heel erg uit je eigen invalshoek. Dat is logisch maar dat wil niet zeggen dat anderen het fout hebben. HTS ers hebben heel andere vragen dan een doorgaans praktisch ingestelde LTS er. Mogelijk ligt het wel aan jou dat je daar niet mee om kunt gaan, ben je niet duidelijk genoeg of is jouw vraag naar de HTS niet goed onderbouwd.

Ik heb zelf heel leuke inzichten gekregen door het werk dat ik doe en de mensen waarmee ik moet of mocht werken. Een gedragswetenschapper die met je meeloopt op straat en later fijntjes opmerkt dat ik mensen vaak even aanraak, letterlijk aftast of vechten of medewerking gaat worden. Of dat ik soms te dicht bij mensen ga staan en dat dat dan heel intimiderend kan zijn,..

Ik was het me vaag bewust dat ik dat deed maar dat zo,n hogeropgeleide dat dan ziet opmerkt en interpreteerd vind ik wel grappig.

Zelf gaf hij aan mijn werk nooit te willen en kunnen doen. En ik zijn werk niet,... ;)

Oh ja ik werk als vuilnisophaler,..



voor justitie dan,..
 
Laatst bewerkt:
mensen die iets met hun handen doen worden niet gewaardeerd niet in loon ook niet in aanzien.
Maar de stropdassen komen nu wel mensen die met hun handen werken te kort.

Afzeiken zegt meer over iemands karakter, opvoeding of onzekerheid dan dat het met opleiding te maken heeft.( Ik haak even op jou aan, maar wil niet suggereren dat jíj dat beweert ;) )

Qua loon ben ik het met je eens.
Soms komt de communist in mij heel even naar boven als ik zie hoe sommige mensen voor veel geld niks uitvreten of zich voor weinig kapotwerken.

Maar dat los je niet op. Het is maar goed dat de beloning voor je werk ook uiteindelijk niet doorslaggevend blijkt te zijn voor je voldoening erin.


(En het is soms erg leuk om te zien als onzekere statusvereerders helemaal van slag raken als hun status totaal geen indruk maakt. :) )
 
Laatst bewerkt:
Zelf gaf hij aan mijn werk nooit te willen en kunnen doen. En ik zijn werk niet,... ;)

Oh ja ik werk als vuilnisophaler,..



voor justitie dan,.




_O- _O- _O- geweldig! Wat een opmerking. :}
 
Dolorfin doet precies hetzelfde als de hoogopgeleiden die hij zo nutteloos vind. Neerkijken op anderen alleen omdat het een ander soort mensen zijn. Beetje hypocriet, niet? Wat een zuurpruim ben je als je op die manier alleen maar kan generaliseren en het negatieve in anderen kunt zien.
 
Dolorfin doet precies hetzelfde als de hoogopgeleiden die hij zo nutteloos vind. Neerkijken op anderen alleen omdat het een ander soort mensen zijn. Beetje hypocriet, niet? Wat een zuurpruim ben je als je op die manier alleen maar kan generaliseren en het negatieve in anderen kunt zien.

Dat zal in de praktijk denk ik best meevallen.
Gewoon een keer tegen een hoogopgeleide sloerie aanlopen en het zit wel weer goed.

( geintje hoor Dolorfin ;) )
 
Dolorfin doet precies hetzelfde als de hoogopgeleiden die hij zo nutteloos vind. Neerkijken op anderen alleen omdat het een ander soort mensen zijn. Beetje hypocriet, niet? Wat een zuurpruim ben je als je op die manier alleen maar kan generaliseren en het negatieve in anderen kunt zien.



Het klinkt misschien een beetje lullig, maar hij kan waarschijnlijk niets met de hts ers. Kwestie van opleiding, die niet aansluit bij de praktijk. De hts is steeds theoretischer geworden, praktijk raakt steeds meer onder gesneeuwd. In veel vakgebieden is de kennis van de praktijk echter van levens belang, om vraagstukken op te kunnen lossen.
 
@ Dolorfin, je praat heel erg uit je eigen invalshoek. Dat is logisch maar dat wil niet zeggen dat anderen het fout hebben. HTS ers hebben heel andere vragen dan een doorgaans praktisch ingestelde LTS er. Mogelijk ligt het wel aan jou dat je daar niet mee om kunt gaan, ben je niet duidelijk genoeg of is jouw vraag naar de HTS niet goed onderbouwd.

Ik heb zelf heel leuke inzichten gekregen door het werk dat ik doe en de mensen waarmee ik moet of mocht werken. Een gedragswetenschapper die met je meeloopt op straat en later fijntjes opmerkt dat ik mensen vaak even aanraak, letterlijk aftast of vechten of medewerking gaat worden. Of dat ik soms te dicht bij mensen ga staan en dat dat dan heel intimiderend kan zijn,..

Ik was het me vaag bewust dat ik dat deed maar dat zo,n hogeropgeleide dat dan ziet opmerkt en interpreteerd vind ik wel grappig.

Zelf gaf hij aan mijn werk nooit te willen en kunnen doen. En ik zijn werk niet,... ;)

Oh ja ik werk als vuilnisophaler,..



voor justitie dan,..
En ik maar denken dat jij de hele dag op gemeentekosten op 's werelds beste motormerk O-) benzine in bewegingsenergie omzette? :]
 
Dolorfin doet precies hetzelfde als de hoogopgeleiden die hij zo nutteloos vind. Neerkijken op anderen alleen omdat het een ander soort mensen zijn. Beetje hypocriet, niet? Wat een zuurpruim ben je als je op die manier alleen maar kan generaliseren en het negatieve in anderen kunt zien.

zoals ik al zei zijn mijn ervaringen met hoger en lager geschoolde mensen puur gestoeld op mijn persoonlijke ervaringen.
niks hypocriets aan....

voorbeeld; is al jaren geleden... we hadden een 3e jaars hts stagiare en die gast wist van de hoed en de rand als je hem hoorde praten.
dus op een bepaald moment vraag ik hem ff vlug de olie van een ouwe mustang te wisselen nog.
olie en filter...
hij bezig en na een half uur ga ik eens kijken waarom dat zo duurde en heeft ie de complete carterpan onder het blok losgedraaid omdat ie dacht dat daar het filter onder zat.... |( |(
of een andere hts er die 6 uur aan het modderen is geweest om een kachelventilator aan de praat te krijgen (Ik had al gekeken en het probleem was een slechte massa, maar we hebben hem het zelf laten uitzoeken)

dit soort voorbeelden heb ik bij l en mts-ers nooit beleeft.
die zijn over het algemeen praktischer ingesteld en pikken tips ook vlugger op (staan ervoor open)
dus vandaar dat ik liever een nuttige l of mts-er heb als stagiare dan een hts-er die niks wil aannemen terwijl ie aan 1 stuk door loopt te blunderen....
 
Terug
Bovenaan Onderaan