bandit 107
Die hard MF'er
- 3 feb 2011
- 528
- 83
groot respect voor Herlings
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Gaaf hoor.
Herlings overtuigend de beste motorcrosser van de wereld.
Scott Deroue wint een WKSSP race
Micheal van de Mark een 2de plaats in een WKSBK race.
Ik zeg zeer zeldzame dagen voor de Nederlandse motorsport.
Oja een Nederlandse autocoureur deed het ook niet slecht ergens op de wereld...zie ik op NU.NL
6 man.En waarom laten ze Jeffrey niet een ronde later starten? Die gast die lapt iedereen alsof het niets is. Volgens mij maar 2 of 3 man in dezelfde ronde? En dat grote deelnemersveld is een stuk leuker kijken dan de gemiddelde wegrace
Oja een Nederlandse autocoureur deed het ook niet slecht ergens op de wereld...zie ik op NU.NL
Ja, echt vet! Wat een sfeertje gisteren!
Ik was er ook bij. Mooi dat gewoon de hele tribune begon te juichen als Herlings of Coldenhof voorbij kwamen. Dat motiveert die mannen echt extra en demotiveert de concurrentie ook wel een beetje denk ik. Ik heb in ieder geval met volle teugen genoten van de dag en onze rijders.
Ja kees de omroeper die weet wel hoe je ambiance creëert. In principe is hij omroeper bij bijna alle grote MX evenementen.Ben dus net terug van een prachtige dag MXGP. Uiteraard was het uitzonderlijk omdat Jeffrey geschiedenis schrijft: Na volgens mij John van den Berk in de 250cc, nu een titel in de koningsklasse. En ook omdat Nancy (vd. Ven) nog een kansje heeft. Plus een p3 voor Glenn Coldenhoff. Maar was nog nooit bij een crosswedstrijd geweest. Wel heel veel voetsporen op Assen met wegrace evenementen. En moet zeggen: Ik vond het een prachtig feestje! Los van de titel: De Brabander die het publiek enthousiast maakt is goud waard! Die mogen ze bij alle andere evenementen wat mij betreft ook commentaar laten geven. Wat een gekkenhuis. Je moet er van houden, maar ik heb genoten
Allereerst: crossen is geen sport die je half kunt doen als je er (een beetje) goed in wil worden. Om vooruitgang te boeken in je rijden en om het een tijdje vol te houden op de motor zul je toch wel ongeveer minimaal 1x per week moeten rijden.Heren,
Op dit moment ben ik mij aan het orientereren om ook te gaan crossen. Ik rij al op het circuit en crossen lijk mij een leuke aanvulling. Ook vanwege het feit dat er een crossbaan (bijna) letterlijk om de hoek bij mij is (MC Harskamp).
Hebben jullie nog tips voor een beginnende crosser? Soort motor en kosten idee, ect...
Groet,
Marcel
Allereerst: crossen is geen sport die je half kunt doen als je er (een beetje) goed in wil worden. Om vooruitgang te boeken in je rijden en om het een tijdje vol te houden op de motor zul je toch wel ongeveer minimaal 1x per week moeten rijden.
Kwa motor e.d. kun je het allemaal zo duur maken als je zelf wil. Een echte crosser (dus zonder kenteken) die een beetje in fatsoenlijke staat is zal je minimaal 2000 euro kosten. 250cc 4-takt motoren (of de 250cc 2-takt als je groot bent en veel weegt) zijn mijns inziens leuke motoren om mee te beginnen.
Verder heb je nog een licentie nodig van een motorbond. KNMV is het meest gangbaar. Die licentie kost geloof ik 60 euro per jaar en heb je voor vrijwel elke baan in Nederland nodig. Verder kost het bij de meeste clubs 15 euro om een dagje te kunnen trainen. Daarnaast moet je natuurlijk ook nog iets hebben om je motor te vervoeren: een bus of een aanhanger. Benzine komt er ook nog bij.
Ook zullen er nog kleren gekocht moeten worden. Hier geldt ook dat je het allemaal zo duur kunt maken als je zelf wil maar hier richtlijnen voor een beetje een degelijke beginnersoutfit:
Helm: 200 euro
Body protector: 50-100 euro
Kniekappen: 50 euro
Crosspak: 100-200 euro
Laarzen: 300 euro (of tweedehands 100 euro of minder)
Verder komt daar ook nog onderhoud bij:
Luchtfilter: regelmatig opnieuw invetten
Olie: meeste rijders vervangen die om de 5 uur
oliefilter: meestal om de 10 uur
ketting + tandwielen: Ik verslijt ongeveer 2 setjes per seizoen met elke week rijden. (~100 euro per set)
Banden: als je zand rijdt gaan die wel een heel seizoen mee. (~100 euro per set)
Ben vast nog wel heel wat vergeten maar je hebt in ieder geval een idee van wat erbij komt kijken.