motorbeurs Utrecht 22-25 feb 2024 mét alle grote merken!

Heb overigens geen spanbanden meer gekocht. Wel nog bij de stands gekeken die hier als advies gegeven werden, waarvoor dank. Mij was t overal te druk om iets te kopen. Denk dat ik ze maar eens online bestel..
 
Nope, even gecheckt en nog altijd au naturel vrouw😆
IMG_0896.jpeg
 
Heb overigens geen spanbanden meer gekocht. Wel nog bij de stands gekeken die hier als advies gegeven werden, waarvoor dank. Mij was t overal te druk om iets te kopen. Denk dat ik ze maar eens online bestel..
Voor een stuurharnas zou ik Booster met treksluiting adviseren. Degelijk, niet de vering naar de tering te trekken en muurvast.
Stuurharnas lusset met spanband | mPartz.nl

Voor spanbandjes gewoon iets goeds kopen en dat is niet bij HBM oid maar bij een trailer/transport toko.

Een tire fix kan ik niet zoveel zinnigs over zeggen aangezien ik er 1 heb maar eigenlijk nooit gebruik.
 
Laatst bewerkt:
Voor een stuurharnas zou ik Booster met treksluiting adviseren. Degelijk, niet de vering naar de tering te trekken en muurvast.
Stuurharnas lusset met spanband | mPartz.nl

Voor spanbandjes gewoon iets goeds kopen en dan is niet bij HBM oid maar bij een trailer/transport toko.

Een tire fix kan ik niet zoveel zinnigs over zeggen aangezien ik er 1 heb maar eigenlijk nooit gebruik.
Oh @rutgertjuh (edit maar dan die andere) in het weggeeftopic word er nog korting aangeboden:

https://www.motor-forum.nl/threads/hulp-weggeef-en-kringlooptopic-deel-2.409869/post-31859902
 
Laatst bewerkt:
Voor een stuurharnas zou ik Booster met treksluiting adviseren. Degelijk, niet de vering naar de tering te trekken en muurvast.
Stuurharnas lusset met spanband | mPartz.nl

Voor spanbandjes gewoon iets goeds kopen en dat is niet bij HBM oid maar bij een trailer/transport toko.

Een tire fix kan ik niet zoveel zinnigs over zeggen aangezien ik er 1 heb maar eigenlijk nooit gebruik.
Action? O-) :+
 
De Motortalks waren :t .
Mensen die de wereld over reizen op de motor, de route van NL naar China sprak mij erg aan, dat zie ik mezelf nog doen in de toekomst. :Y
Misschien doe je het al, maar luister eens naar de Motorpodcast.
Naast ons aller @Roy "R"acing hebben ze ook leuke uitzendingen met motorreizigers.
De presentatoren vind ik af en toe wat irritant , maar de gasten zijn vaak erg leuk met interessante verhalen.
 
Ik vond de motormeiden stand wel een beetje magertjes, had daar zelf iets meer van verwacht of gehoopt?

Maar ik ga wel met ze via trip motorreizen op vakantie dus wilde toch even kijken!

Ik had eigenlijk geen tijd voor de motor talks, anders had ik dat super tof gevonden!

Zou zelf graag ooit nog een rally willen rijden, als ik later groot ben *D genoeg leuke motoren gezien waarop dat kan op de beurs!
 
Ik vond de motormeiden stand wel een beetje magertjes, had daar zelf iets meer van verwacht of gehoopt?

Maar ik ga wel met ze via trip motorreizen op vakantie dus wilde toch even kijken!

Ik had eigenlijk geen tijd voor de motor talks, anders had ik dat super tof gevonden!

Zou zelf graag ooit nog een rally willen rijden, als ik later groot ben *D genoeg leuke motoren gezien waarop dat kan op de beurs!
Zelf vrouwelijk motorrijdster die Rally wil rijden?
Kijk eens bij de EnduroCats. Dat zijn vrouwen die dat soort dingen doen.
 
Zelf vrouwelijk motorrijdster die Rally wil rijden?
Kijk eens bij de EnduroCats. Dat zijn vrouwen die dat soort dingen doen.
Ik zit op die facebookgroep maar er wordt daar weinig gekletst/gedeeld nog.
Ik moet ook zeggen, dat ik me even wat meer moet gaan inlezen, ik kom net terug van een wereldreis en begin weer met werken/normaal leven/motor bestellen enz. haha dus het moet even wachten.

In Marokko kan je in Merzhouga mee met Ali Oukherbouch een paar dagen crossen in de woestijn. Ik ben toen zelf niet gegaan omdat ik geen rijbewijs had en nooit had gereden (was ook niet nodig op zich :P) maar reisgenoot wel, toen heb ik gelijk mijn rijbewijs maar gehaald. Misschien doe ik wel eerst zoiets voor training.
 
Ik zit op die facebookgroep maar er wordt daar weinig gekletst/gedeeld nog.
Ik moet ook zeggen, dat ik me even wat meer moet gaan inlezen, ik kom net terug van een wereldreis en begin weer met werken/normaal leven/motor bestellen enz. haha dus het moet even wachten.

In Marokko kan je in Merzhouga mee met Ali Oukherbouch een paar dagen crossen in de woestijn. Ik ben toen zelf niet gegaan omdat ik geen rijbewijs had en nooit had gereden (was ook niet nodig op zich :P) maar reisgenoot wel, toen heb ik gelijk mijn rijbewijs maar gehaald. Misschien doe ik wel eerst zoiets voor training.
Mijn vriendin is lid en rijdt ook cross/enduro. Ik kan je vertellen dat het een heel actieve groep is, maar het meeste gaat via Whatsapp.
 
Mijn vriendin is lid en rijdt ook cross/enduro. Ik kan je vertellen dat het een heel actieve groep is, maar het meeste gaat via Whatsapp.
Ah zoiets dacht ik al, want op de facebookgroep komt niet zo heel gek veel voorbij. Ik heb alleen (nog) geen crossmotor. Weet ook niet zo goed hoe/waar te beginnen in Nederland. In buitenland wel heel veel vets gezien maar ons landje heeft zoveel regels/restricties/KUTweer haha.
 
Heb op elke type motoren gezeten, en met een paar een testritje gedaan. Elke keer denk ik van gedachten te kunnen veranderen maar wat heb ik toch een hekel aan alles wat geen supersport houding heeft. Tot volgend jaar :)
 
De Motortalks waren :t .
Mensen die de wereld over reizen op de motor, de route van NL naar China sprak mij erg aan, dat zie ik mezelf nog doen in de toekomst. :Y
Ja ik mezelf ook wel. Ik was helaas niet bij die talk. Toch is de route niet eenvoudig nu. Ik ben bijv. ook jaren geleden in Iran geweest (ook niet met de motor), maar nu is de situatie daar toch wat gespannener. Oekraïne en Rusland zijn nu ook geen optie. Tajikistan en Turkmenistan blijven ook spannend ... maar ik zie mezelf ook nog wel richting ZO-Azië rijden met de motor. Bijv. naar Thailand rijden lijkt me erg tof.
 
Heb op elke type motoren gezeten, en met een paar een testritje gedaan. Elke keer denk ik van gedachten te kunnen veranderen maar wat heb ik toch een hekel aan alles wat geen supersport houding heeft. Tot volgend jaar :)
Ik kon dat testparcours op de een of andere manier niet vinden maar ik las ook ergens dat je je er eigenlijk voor moest aanmelden. Welke motoren kon je daar allemaal testen dan? Wel jammer, want ik had ook wel graag wat motoren getest. Ik rijd nu een BMW F650, maar ik ben wel toe aan iets anders misschien.
 
Wij zijn op de vrijdag geweest. De beurs was wel weer lekker groot, maar naar mijn idee wel een stuk minder stands met kleding. En die gasten van Dominator uitlaten die de hele dag in de hal gas hebben staan geven mogen ze van mij met hun eigen uitlaten doodslaan. Wat een tyfusherrie binnen, en wat een paupergeluid. Met zo'n pijp wil ik nog niet dood gevonden worden.

Verder erg fijn dat er weer zoveel fabrikanten stonden, interessant om te zien wat de nieuwste designtrends zijn. Ik ben niet heel gecharmeerd van de frontjes van bijvoorbeeld Suzuki en Yamaha, maar ze zijn in elk geval heel anders. En de Daytona 660 voor het eerst in het echt gezien. Ik vind 'm supertof, zou 'm er graag naast hebben staan in de garage.
 
Ik kon dat testparcours op de een of andere manier niet vinden maar ik las ook ergens dat je je er eigenlijk voor moest aanmelden. Welke motoren kon je daar allemaal testen dan? Wel jammer, want ik had ook wel graag wat motoren getest. Ik rijd nu een BMW F650, maar ik ben wel toe aan iets anders misschien.
Best veel, van vrijwel elke fabrikant wel wat. Heel divers ook.

BMW had in jouw voorbeeld bijvoorbeeld de 1250 GS, F 900 GS, S1000R etc.

Maar het zat in de hal waar alle officiele stands stonden van de grote merken, hal 7 dacht ik. Wel een saai parcours hoor je bent er met 30 seconden doorheen dus zo veel heb je ook niet gemist.

Aanmelden was een kwestie van een vragenlijst invullen ter plekke en kijken welk tijdvak je terecht kunt. Ik had hem rond 11:30 gedaan en om 13:30 mocht ik gaan testen.
 
Hier mijn verslagje, gister moe na een drukke werkdag (na de beurs)
Voor degenen die schrokken van mijn “inbraak bericht”
Grap geslaagd, met Sidecar afgesproken, maar de slet was te snel, omdat we op tijd terug moeten voor werk, niet te veel tijd, dus auto open gelaten en Sidecar heeft hem dicht gedaan, na de radiator meegenomen te hebben _O-

Genoten op de beurs, maar nu is een dagje uit met zoonlief al snel genieten
Bij de stand van Damen een mooie jas gezien, maar door, lekker rond gelopen, vond het op sommige plekken te druk, dan er langs en door, we hebben vast en gemist
Stand van Fantic was erg klein, heel jammer, vorig jaar goed gesprek en veel info, nu niemand tijd en er stond erg weinig (zoonlief aast op een Fantic sm)
Een broodje beenham gedaan samen, hij groot, ik klein (ik ben al groot, hij is nog klein)
Nog ff dwalen, zoonlief heeft mee gedaan aan de benzine til challenge, viel tegen, hij zat rond de 2 min
Toch nog ff terug langs Damen
Damen macau gekocht (10%korting + een colletje)
Zoonlief kan lessen in eigen jas
 

Bijlagen

  • IMG_1005.jpeg
    IMG_1005.jpeg
    411,5 KB · Weergaven: 0
  • IMG_1001.jpeg
    IMG_1001.jpeg
    627,2 KB · Weergaven: 0
Was er vandaag, vond t een prima dag. Nieuwe broek gekocht. @Super Blackbird nog gezien, die was te druk bij de stand om even een praatje te maken.
Ik heb inderdaad geen stem meer over. En mijn rechterbeen heeft flinke spierpijn van het omhoogpompen van de ABBA Skylift.
Het was duidelijk drukker dan de meeste jaren, maar er is (denk ik) niet meer verkocht dan anders (hoorde ik ook van collega-ondernemers).

Parkeren is extreem duur geworden, 29.50 Euro voor een dagje de auto wegzetten is fors.
Standbemanning kon in de voorverkoop ongeveer een tientje korting krijgen, maar een (kleine) vrachtwagen parkeren tijdens op- en afbouw was maar liefst 180 Euro per dag.
Voor laden en lossen mocht je niet meer dan 1 uur op het terrein staan, en dan weer terug. Was je te laat dan mocht je 230 Euro aftikken, ook als je niet weg kon doordat een ander zijn wagen er voor had gezet.

Al met al een veel betere beurs dan verleden jaar, al ben ik toen niet eens gegaan (ook niet als bezoeker), voor het eerst in (ruim?) 30 jaar.
 
Ah zoiets dacht ik al, want op de facebookgroep komt niet zo heel gek veel voorbij. Ik heb alleen (nog) geen crossmotor. Weet ook niet zo goed hoe/waar te beginnen in Nederland. In buitenland wel heel veel vets gezien maar ons landje heeft zoveel regels/restricties/KUTweer haha.
Zoek eens op:
OTR ritten
Cross Country
Enduro
eventueel tet maar dat is veel rechtdoor..

Er is veel legaal te rijden in nederland.

Parkeren is extreem duur geworden, 29.50 Euro voor een dagje de auto wegzetten is fors.
vrachtwagen parkeren tijdens op- en afbouw was maar liefst 180 Euro per dag.
Voor laden en lossen mocht je niet meer dan 1 uur op het terrein staan, en dan weer terug. Was je te laat dan mocht je 230 Euro aftikken, ook als je niet weg kon doordat een ander zijn wagen er voor had gezet.
Ik snap niet zo goed dat men zo'n beurs opzet in een autohaat stad. Er komt nou eenmaal veel verkeer op af.

Parkeergarage was vol; maar even buiten de beurs konden we gratis staan. Rond 17uur weer boetevrij kunnen wegrijden...
 
Voor een echte proefrit moet je toch naar de dealer.

Ik doe op de beurs eigenlijk geen proefritten, wel veel proefzitten.
 
Laatst bewerkt:
Ik snap niet goed wat daar zo leuk aan is. Het kost tenslotte ook jaarlijks lidgeld.
Het gaat ook niet altijd om leuk. Het kan ook heel nuttig zijn omdat er bij een modelspecifieke club heel erg veel kennis en ervaring zit voor dat model.
Ik ben zelf ook de oprichter van een motorclub (natuurlijk voor Honda Blackbirds), en dat heeft er uiteindelijk toe geleid dat ik mijn eigen motorzaak geopend heb. Maar ik zie ook veel clubleden die door de clubkennis (en soms met wat hulp) veel kostbare reparaties goedkoper zelf hebben kunnen uitvoeren.
 
Terug
Bovenaan Onderaan