motorbeurs Utrecht 22-25 feb 2024 mét alle grote merken!

cb_750_kz

Die hard MF'er
12 apr 2013
930
1.442
Geloof dat ze de reviews van vorige edities gelezen hebben O-)

De voorbereidingen voor MOTORbeurs Utrecht 2024 zijn in volle gang. Van 22 t/m 25 februari 2024 is de Jaarbeurs in Utrecht dé plek om met elkaar het motorseizoen af te trappen.

De meer dan 20 motormerken die zijn aangesloten bij de RAI Vereniging, slaan de handen ineen voor deelname aan het grootste motorevenement van Nederland. Dit betekent dat je op komende MOTORbeurs Utrecht weer alle grote motormerken kunt bewonderen én ervaren. We zijn opgetogen dat we deze wens van veel bezoekers kunnen verwezenlijken
.
 
Hmm had na de editie van dit jaar voorgenomen om niet meer te gaan. Wat een kale saaie bedoeling was dat zeg.
Maar als alle merken er weer staan is het wel weer leuk denk ik!
 
Afgelopen jaar was een aanfluiting met hoe het eerder was. Als de grote merken komen, hoop ik dat er geen plek meer is voor stands met handtasjes en zonnebrillen. Nu nog zien wat eten en drinken kost en ik hoorde klachten over extreem hoge parkeerprijzen als je met de auto zou komen.
Alles kost geld, it is only money!
 
Via Transferium is het idd veel goedkoper. Maar direct in de parkeergarages niet. Ik ging afgelopen keer met de trein. Met de motor kon je laatst toch ook binnen parkeren tegen een klein bedrag.
 
heb de mail ook gehad, maar twijfelde nog of ik ga (was i.c.m. parkeerplek/kosten voor t blik en de beperkte deelname vanuit de motorzaken er de vorige keer wel erg snel op uitgekeken).
bovendien vraag ik me ook af of ik, als ik met de motor kom, hem daar wel aan het stroom kan hangen.
(niet dat ik dat gezien de afstand écht nodig heb, maar wat extra marge voor de (om)weg terug is wel fijn)
EDIT: nu de grote merken toch weer van de partij zullen zijn, en ik ditmaal met de motor de hoge parkeerkosten voor t blik kan ´omzeilen´, denk ik dat ik toch weer ga.
gewoon omdat het leuk is om rond te kijken bij alle stands van de motormerken, en bijkletsen met motorvrienden :)
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat ze een beetje meer moeite hebben om hun motoren te verkopen dan een paar jaar terug
Toen konden ze ze toch niet of moeilijk leveren dus waarom zou een importeur de moeite nemen om een stand te bouwen
Zie nu weer einde jaar kortingen ( en niet alleen bij ktm )
Dat de verkopen blijkbaar gestegen zijn ligt er meer aan dat ze nu wel kunnen verkopen ( en de erg hoge tweedehands prijzen )
 
  • Eens
Waarderingen: dgr
heb de mail ook gehad, maar twijfelde nog of ik ga (was i.c.m. parkeerplek/kosten voor t blik en de beperkte deelname vanuit de motorzaken er de vorige keer wel erg snel op uitgekeken).
bovendien vraag ik me ook af of ik, als ik met de motor kom, hem daar wel aan het stroom kan hangen.
(niet dat ik dat gezien de afstand écht nodig heb, maar wat extra marge voor de (om)weg terug is wel fijn)
Stuur een mail naar de Motorbeurs Utrecht met die vraag. of je kan laden. Want dat je binnen kan parkeren, dat zal vast wel weer zo zijn. Levert ze namelijk ook geld op. Er zullen meer elektrische rijders zijn en dan is het aanbieden van minstens 220v toch wel weer een mooi gebaar.

Ik snap al die negatieve reacties niet zo van vorig jaar... Kijk, er is altijd ruimte voor verbetering maar wij hebben een leuke dag gehad vorig jaar. Dit jaar zijn wij weer van de partij !! :Y:Y

Hoe vaak ben jij hiervoor geweest? Ik heb het niet bijgehouden, maar ik denk dat ik vanaf 2001 daar al wel kom en afgelopen jaar was gewoon de slechtste editie sinds die tijd, als je puur kijkt naar het aanbod. Dat je met een stel maten die kant op gaat, dan kan je het zeker gezellig maken, maar het als een bepaalde hal al op de Beverwijkse Bazaar gaat lijken en bedrijven alleen een banner neerzetten of een TFT-scherm op hoogte waar je online spullen kan kopen, dan is er toch iets goed mis met het aanbod zelf. Maar goed, gelukkig zijn de grote merken weer terug. Persoonlijk ga ik voor de nieuwe motoren en de contacten daar weer leggen, 2e hands spul is leuk om te zien, maar met de komst van internet (en bijv Motoroccasion.nl) is het eigenlijk niet meer nodig om daar je motoren neer te zetten.
 
Stuur een mail naar de Motorbeurs Utrecht met die vraag. of je kan laden. Want dat je binnen kan parkeren, dat zal vast wel weer zo zijn. Levert ze namelijk ook geld op. Er zullen meer elektrische rijders zijn en dan is het aanbieden van minstens 220v toch wel weer een mooi gebaar.



Hoe vaak ben jij hiervoor geweest? Ik heb het niet bijgehouden, maar ik denk dat ik vanaf 2001 daar al wel kom en afgelopen jaar was gewoon de slechtste editie sinds die tijd, als je puur kijkt naar het aanbod. Dat je met een stel maten die kant op gaat, dan kan je het zeker gezellig maken, maar het als een bepaalde hal al op de Beverwijkse Bazaar gaat lijken en bedrijven alleen een banner neerzetten of een TFT-scherm op hoogte waar je online spullen kan kopen, dan is er toch iets goed mis met het aanbod zelf. Maar goed, gelukkig zijn de grote merken weer terug. Persoonlijk ga ik voor de nieuwe motoren en de contacten daar weer leggen, 2e hands spul is leuk om te zien, maar met de komst van internet (en bijv Motoroccasion.nl) is het eigenlijk niet meer nodig om daar je motoren neer te zetten.

Vorig jaar was de 1e keer dat wij er waren dus vergelijksmateriaal heb ik niet, wij hebben gewoon een leuke dag gehad en dat bepaalde merken er niet waren en/of er zonnebrillen te koop waren was voor ons niet zo spannend... Maar goed daar kan een ieder een eigen mening over hebben.. :+
 
Ik ben het helemaal met je eens @Monomuis behalve dat met de komst van internet/motoroccasion.nl een beurs niet meer noodzakelijk is. Juist veel motoren bij elkaar en deze in het echt kunnen bekijken is de moeite waard voor een bezoek.....en zorgt voor sfeer.....
Ik twijfel ook heel erg, ook na alle negatieve reacties van vorig jaar (eerlijk toegeven: ben ook zelf niet geweest).
Maar het idee dat het een aanzienlijk deel op de Beverwijkse Zwarte Markt lijkt met plastic rommel, tasjes/zonnebrillen etc, puur om zoveel mogelijk geld te verdienen door standruimte te verhuren, bezorgt mij enorme weerzin.
 
Een beurs die voor commercieel gewin wordt gebruikt, wat en schande _O-

Ik ga ook wanneer ik kan elk jaar. Ik vind het gewoon leuk om tussen de diverse nieuwe en oude modellen te kijken, proefzitten enz.

Ik denk dat de ''grote merken'' langzaam ook een beetje zenuwachtig worden van de ''kleine en nieuwe'' merken die er wel staan. Merken als Kove, Benelli, CFmoto enz hebben allemaal de kapitaal slagkracht die meekan met de grote jongens, maar ook prijzen die er ver onderdoor kunnen en in bouwkwaliteit niet meer serieus achter lopen.
Elke motor die zo'n merk verkoopt is er niet 1 voor de grote jongens. Aanwezigheid kon wel eens meer zijn om de aandacht van die merken af te leiden dan echt zelf in de spotlights te staan. Wie gaat er nou heel aandachtig bij een chinees merk staan als ''zijn eigen'' merk er met een complete show, demo's enz staat...
 
Vorig jaar was de 1e keer dat wij er waren dus vergelijksmateriaal heb ik niet, wij hebben gewoon een leuke dag gehad en dat bepaalde merken er niet waren en/of er zonnebrillen te koop waren was voor ons niet zo spannend... Maar goed daar kan een ieder een eigen mening over hebben.. :+

Nou ja, voorgaande jaren was het beter en was er geen plek voor de Beverwijkse Bazaar. Ook dat stond tjokvol met motoren of motorgerelateerde producten. Nu was er eigenlijk een hal te weinig, dat hebben ze opgevuld met rotzooi. Kan me ook niet voorstellen dat die stands veel hoefden te betalen, want normaal gesproken betaal je een behoorlijk bedrag voor een stand.

Komend jaar zal vast beter zijn, maar dat kunnen we pas eind februari beoordelen. :)

Ik ben het helemaal met je eens @Monomuis behalve dat met de komst van internet/motoroccasion.nl een beurs niet meer noodzakelijk is. Juist veel motoren bij elkaar en deze in het echt kunnen bekijken is de moeite waard voor een bezoek.....en zorgt voor sfeer.....
Ik twijfel ook heel erg, ook na alle negatieve reacties van vorig jaar (eerlijk toegeven: ben ook zelf niet geweest).
Maar het idee dat het een aanzienlijk deel op de Beverwijkse Zwarte Markt lijkt met plastic rommel, tasjes/zonnebrillen etc, puur om zoveel mogelijk geld te verdienen door standruimte te verhuren, bezorgt mij enorme weerzin.

Met die 2e hands motoren meer dat een beurs daar niet meer voor noodzakelijk is, vind ik.. Wel leuk om te zien natuurlijk. Vroeger had je gewoon geen goed overzicht wat waar te koop stond. Hooguit in motorblaadjes wat advertenties. Tegenwoordig zoek je op merk en type en krijg je alles naar boven wat er in Nederland staat, kan je goed prijzen vergelijken. Verder kan je nog filteren op bouwjaar, kmstand, opties etc. Volgens mij hebben ze voor de motorbeurs wel eens bij Motoroccasion een Motorbeurs-editie gehad. Dan kon je zien wat er op de beurs allemaal stond. Want ook daar heb je anders geen overzicht. :)
 
Laatst bewerkt:
@Erwin P De Chinese merken worden inderdaad groter en komen met mooie modellen. Kwalitatief worden ze ook steeds beter. Waar het 10-15 jaar terug nog troep was, is het nu echt wel veel beter en de prijzen zijn een stukje lager dan de grote jongens. Dat zal de grote merken inderdaad wel zorgen kunnen geven, want wat je zegt; als zij een motor verkopen, verkopen de grote jongens er eentje minder. Daarbij als je van een bepaald merk een motor hebt en dat bevalt, koop je snel als volgende motor vaak van hetzelfde merk.
 
@Erwin P De Chinese merken worden inderdaad groter en komen met mooie modellen. Kwalitatief worden ze ook steeds beter. Waar het 10-15 jaar terug nog troep was, is het nu echt wel veel beter en de prijzen zijn een stukje lager dan de grote jongens. Dat zal de grote merken inderdaad wel zorgen kunnen geven, want wat je zegt; als zij een motor verkopen, verkopen de grote jongens er eentje minder. Daarbij als je van een bepaald merk een motor hebt en dat bevalt, koop je snel als volgende motor vaak van hetzelfde merk.
We zitten nu in hetzelfde stadium als toen de Jappen de motormarkt van de Europeanen en Amerikanen overnamen. Kwaliteit is vaak vergelijkbaar, vullen niches die de grote merken niet willen doen en dat tegen een lagere prijs.

Alleen is er 1 heel groot verschil tussen toen en nu. Toen waren Honda, Suzuki, Yamaha, Kawasaki enz ook echt relatief kleine merken. Nu hebben we te maken met enorme bedrijven die in het verre oosten al voor de lunch op een rustige dinsdag meer motoren verkopen dan de heel west Europese markt in een jaar groot is. Daarbij hoeven de Chinesen nog weinig zelf te bedenken ook. CFmoto produceert veel KTM blokken en complete motoren. BMW blokken komen veel uit China. De Jappanse motoren worden veelal in China en Thailand gebouwd.
Dat in een markt waar 2 identieke motoren absoluut niet identiek zijn en er dus zeker geen sprake is van plagiaat als de ene Suzuki en de andere SuZuki heet en er zelfs een tint verschil tussen het rood in het logo zit...
Ze weten hoe ze het moeten bouwen, ze weten hoe de quality control werkt en ze hebben de wil om het te bouwen. Hoe lang zou het duren voordat we klonen zien tegen een lagere prijs...?
 
Hoe lang zou het duren voordat we klonen zien tegen een lagere prijs...?
Die zijn er zo langzamerhand al.
Vergelijk voor de grap een e-broh bravo-cr (of venom x22, maar dat is een slecht voorbeeld) maar eens met een Kawasaki ninja-300.
Op de aandrijving na is het frame, kuipdelen, meters/knoppen etc identiek.
CF moto is paar jaar terug ook zo begonnen (Chinese politie gebruikt bmw cloontjes van dit merk)
Langzaam maar zeker komen die er wel en eerlijk gezegd verwacht ik die ook wel aan te treffen op de aankomende beurs.
 
Terug
Bovenaan Onderaan