motorbeurs Utrecht 22-25 feb 2024 mét alle grote merken!

Weet niet of ik mag linken, maar als je motormeiden googled kom je ze tegen.
Die organiseren ritten en vakanties met een hele groep "meiden" (vrouwen). Ook naar het buitenland. Geen lidmaatschap oid. Heb me voor volgende April voor het eerst ingeschreven voor een groepsrit. Dus geen idee nog of het wat is, maar hopelijk wordt het gezellig.
Ja ik weet wie het zijn.
Maar ik dacht dat jij een man was.
:)
 
Maat hoofd zegt natuurlijk niks over de inhoud. Beter compact en goed gevuld dan groot en veel ruimte over, zeg ik maar altijd 🥰

Is er ook shoei aanwezig met leuke prijzen dat jij weet?
Niet opgelet aangezien ik geen Shoei heb/wil.

Insta is ook al passé: TikTok is the place to be :Y.
Ja insta heb ik wel maar TikTok pas ik ook voor.
 
Maat hoofd zegt natuurlijk niks over de inhoud. Beter compact en goed gevuld dan groot en veel ruimte over, zeg ik maar altijd 🥰

Is er ook shoei aanwezig met leuke prijzen dat jij weet?
Nee :N

Prijzen bij verschillende kleding-stands waren voor Shoei vrijwel gelijk aan de normale winkel prijzen.

Alleen redelijke kortingen op de idiote designs op bijv de Neotec II. Die zijn duidelijk in de winkels blijven liggen omdat weinig mensen zin hebben om 200+ euro extra betalen voor een helm met iets andere kleurtjes erop dan de standaard modellen.

Ik vond het met de meeste kleding en helmen niet erg interessant qua kortingen.

Gereedschapsstands waren vooral Aliexpress containers met een goede marge bovenop de prijs bij Ali :+
 
Laatst bewerkt:
Daar heb ik ook al jaren last van.
Probeer eens een 600/650 nieuwe 4 cilinder te vinden
Bij de Honda dealer, dat valt toch wel mee ? Niet 100% nieuw maar dat geldt voor bijna alles.
 
Laatst bewerkt:
Al met al lijkt het er op dat de beurs dit jaar beter gewaardeerd wordt dan vorig jaar.

Ik lees hiet toch meer dat men een leuke dag heeft gehad in plaats van het geklaag over een influenza met roze Candy Lavender brommer met een pot sambal in de ene hand en een flyer van Louis in de andere

Volgend jaar maar eens kijken of ik dan ook weer een keer die kant op rij.
 
Vandaag ook voor het eerst naar de Motorbeurs geweest. Ik vond het al met al wel redelijk geslaagd maar ik denk niet dat ik volgend jaar nog eens ga. Motorkleding shoppen was voor mij niet echt nodig aangezien ik daar geheel in voorzien ben. De aanbiedingen waren ook niet zodanig dat ik dacht dat ik per se iets moest scoren; over het algemeen zul je het online goedkoper kunnen krijgen. Als je dan een Shoei Neotec II ziet voor "759 euro met nu 25% korting", dan denk ik tsja ... die heb ik een half jaar geleden nog voor 450 euro gekocht. Maar mischien was het inderdaad een speciaal design ofzo en je kunt hem daar natuurlijk passen, wat een groot voordeel is.

Wat ik eigenlijk het leukste vond, was om gewoon motoren te kijken en er even op te gaan zitten. Normaal krijg je die kans niet zo snel. Wel weinig oldtimers helaas. Ik had graag eens een Honda Magna uitgeprobeerd.

Ik ben nog bij zo'n Motortalk geweest, maar gek genoeg hadden ze die in dezelfde hal geplaatst als een of andere show met idiote en luide muziek. En hoewel de talk op zich goed te horen was, was die harde muziek op de achtergrond wel erg irritant. Beetje alsof je tussen twee concerten in zit ofzo.

Het entertainment vond ik verder ook niet echt bijzonder.

Dat mensen dan gaan klagen over de horeca; tsja, welkom in Nederland. Nederland is een land met extreem slecht en overprijsd eten, hoewel ik het woord "eten" voor sommige dingen niet eens zou durven gebruiken zoals die nachos of vergelijkbaar junkfood. In elk ander land zouden mensen hun geld niet aan dat soort ziekmakende troep uitgeven, maar in Nederland kopen mensen dan toch dat bakje friet voor 6 euro of dat broodje bal voor 5 euro. En dat een flesje water 3,25 kost ... als ik iets altijd bij me heb, is het mijn eigen hervulbare flesje water. Mensen die daarover zeuren zijn zeker ook van die types die er op het vliegveld achterkomen dat ze geen water meer hebben en dan daar een flesje moeten kopen voor 3,50. Je kunt ook gewoon even je mond onder de kraan van het toilet houden als je het te duur vindt, wat ik altijd doe als ik mijn flesje vergeten ben. Dus ik vind het een beetje naïef als je naar zo'n beurs gaat en dan niets te drinken of eten meeneemt en denkt dat daar wel wat goedkoops of lekkers te krijgen is. Zelf had ik een uitgebreid lunchpakket bij me dat ik gewoon daar heb zitten opeten.
 
Maar sowieso gaaf om al die verschillende motoren van allerlei merken in het echt te zien!
Inderdaad, daar gaat het mij ook om, dat is voor mij ook altijd de (enige) reden geweest om vroeger naar de MotorRai te gaan. Als je alle types van elk merk bij de dealer zou willen zien ben je bij wijze van spreken een maand kriskras door Nederland aan het rijden, en dan nog.

Trouwens, voor wat betreft de MotorRai en de beurs in Utrecht: ik was altijd dik tevreden met de Rai, totdat ik stomverbaasd in de krant las dat “ik” meer kraampjes zou willen zien, en ook in de gelegenheid wilde zijn om op zo’n tentoonstelling direct een motor te kunnen kopen. Anyway, daar kwam dus de beurs in Utrecht uit voort, en nog weer een paar jaar later was de Rai opgeheven (AutoRai ook trouwens). In het begin een paar keer naar de beurs in Utrecht geweest, maar toen er steeds meer zonnebrillen- en handschoenenkraampjes kwamen een jaar of twintig geleden maar afgehaakt. Tot afgelopen week, vooraf nogal wat kreten gelezen over de “nieuw leven ingeblazen beurs”, en inderdaad, dik tevreden. Bijvoorbeeld mooi alle modellen van Zero bij elkaar gezien, en de prijs van het eten, ach, ‘n broodje warme ham, ‘n schaaltje poffertjes, kopje koffie, enz. je bent er tenslotte een dagje uit.
 
Nee :N

Prijzen bij verschillende kleding-stands waren voor Shoei vrijwel gelijk aan de normale winkel prijzen.

Alleen redelijke kortingen op de idiote designs op bijv de Neotec II. Die zijn duidelijk in de winkels blijven liggen omdat weinig mensen zit hebben om 200+ euro extra betalen voor een helm met iets andere kleurtjes erop dan de standaard modellen.

Ik vond het met de meeste kleding en helmen niet erg interessant qua kortingen.

Gereedschapsstands waren vooral Aliexpress containers met een goede marge bovenop de prijs bij Ali :+

Ik denk dat ik toch wel voor een printje ga. Heb nog black friday prijs vast staan bij een, niet nader te noemen, winkel.

Jij nog wat leuks gescoord op de beurs?
 
Ik ben nog bij zo'n Motortalk geweest, maar gek genoeg hadden ze die in dezelfde hal geplaatst als een of andere show met idiote en luide muziek. En hoewel de talk op zich goed te horen was, was die harde muziek op de achtergrond wel erg irritant. Beetje alsof je tussen twee concerten in zit ofzo.
De Motortalks waren :t .
Mensen die de wereld over reizen op de motor, de route van NL naar China sprak mij erg aan, dat zie ik mezelf nog doen in de toekomst. :Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan