motorbeurs Utrecht 22-25 feb 2024 mét alle grote merken!

ik hoop serieus niet dat na KTM de andere merken denken: ´als zij het kunnen, mogen wij dat ook´
in dat geval zou de motorbeurs net zo slap kunnen worden als vorig jaar... nogal rot voor de organisatie imo :/
 
Zoveel mis je ook weer niet, volgens mij weinig nieuw spul uit Oostenrijk. Voor A1 en A2 is er al jaren niets echt nieuws meer. De 390 mag ook wel eens wat meer longinhoud krijgen richting 450cc of gewoon eens een compleet nieuw model. Hoeveel nieuwe modellen zijn er voor het 'volle' A-rijbewijs?

Andere merken timmeren volgens mij momenteel harder aan de weg met echt nieuwe modellen ipv kleine upgrades. Ik kan het mis hebben hoor, ik houd me meer bezig met A1 en A2. Daar zie ik niet zoveel anders over de afgelopen jaren bij dit merk. Het is een mooi merk en ze halen het onderste uit de kan bij de motorblokken, maar ik zie dus weinig nieuw spul ten opzichte van andere fabrikanten.

Prima dat ze die roadshows doen. Dat doen o.a. Honda, Kawasaki en Yamaha sowieso ook altijd wel. Een stuk rijden is altijd beter dan alleen er op zitten.
 
"Piepen" deed je al :+
IMG_1150.jpeg
 
Zoveel mis je ook weer niet, volgens mij weinig nieuw spul uit Oostenrijk. Voor A1 en A2 is er al jaren niets echt nieuws meer. De 390 mag ook wel eens wat meer longinhoud krijgen richting 450cc of gewoon eens een compleet nieuw model. Hoeveel nieuwe modellen zijn er voor het 'volle' A-rijbewijs?

Andere merken timmeren volgens mij momenteel harder aan de weg met echt nieuwe modellen ipv kleine upgrades. Ik kan het mis hebben hoor, ik houd me meer bezig met A1 en A2. Daar zie ik niet zoveel anders over de afgelopen jaren bij dit merk. Het is een mooi merk en ze halen het onderste uit de kan bij de motorblokken, maar ik zie dus weinig nieuw spul ten opzichte van andere fabrikanten.

Prima dat ze die roadshows doen. Dat doen o.a. Honda, Kawasaki en Yamaha sowieso ook altijd wel. Een stuk rijden is altijd beter dan alleen er op zitten.
Nouja de 790 -> 890 en inmiddels staat er een 990 op de rol.
De grote motoren zijn ze kwa tanks/plaatwerk mee aan het schuiven. Vorig jaar die SMT 890. Dat is het wel zo ongeveer.
 
Nouja de 790 -> 890 en inmiddels staat er een 990 op de rol.
De grote motoren zijn ze kwa tanks/plaatwerk mee aan het schuiven. Vorig jaar die SMT 890. Dat is het wel zo ongeveer.

Maar de 890 Duke is er ook al sinds 2020. die SMT is dan wel nieuw idd sinds vorig jaar.
Nu is bij de 390 Duke het aantal cc's ook van 373cc naar 399cc gegaan (ik dacht in 2023 al), maar als je 'm naar 450cc zou trekken kan je net nog wat meer koppel pakken ook. Al persen ze er nu ook nog wel een zeer nette 39 Nm uit die 399cc, iets wat andere merken denk ik niet aandurven vwb betrouwbaarheid of wellicht dat dan meer onderhoud nodig is. KTM haalt echt het onderste uit de kan bij zo'n blok, wat ik al zei. Zet de Triumph Speed 400 er maar eens naast (ook een leuk ding, trouwens!). Ongeveer zelfde gewicht, maar toch net wat minder vermogen en koppel uit nagenoeg dezelfde cilinderinhoud.
 
Zijn er ergens tickets te koop aan lagere prijs dan op de site van de beurs of met een extra voordeel?
Ik zag dat je bij motorkledingstore.nl dezelfde prijs betaalt,maar een bus helmsanitizer cadeau krijgt.
 
Ik zou gewoon wachten tot de beurs bezig is, kan je ze goedkoop voor de deur scoren van mensen die door de slechte reviews van hun kaarten af willen 😁
 
Zoveel mis je ook weer niet, volgens mij weinig nieuw spul uit Oostenrijk. Voor A1 en A2 is er al jaren niets echt nieuws meer. De 390 mag ook wel eens wat meer longinhoud krijgen richting 450cc of gewoon eens een compleet nieuw model. Hoeveel nieuwe modellen zijn er voor het 'volle' A-rijbewijs?

Andere merken timmeren volgens mij momenteel harder aan de weg met echt nieuwe modellen ipv kleine upgrades. Ik kan het mis hebben hoor, ik houd me meer bezig met A1 en A2. Daar zie ik niet zoveel anders over de afgelopen jaren bij dit merk. Het is een mooi merk en ze halen het onderste uit de kan bij de motorblokken, maar ik zie dus weinig nieuw spul ten opzichte van andere fabrikanten.

Prima dat ze die roadshows doen. Dat doen o.a. Honda, Kawasaki en Yamaha sowieso ook altijd wel. Een stuk rijden is altijd beter dan alleen er op zitten.
Eh??
Net een compleet nieuwe 990Duke en de 1390Superduke geintroduceerd.
 
Eh??
Net een compleet nieuwe 990Duke en de 1390Superduke geintroduceerd.

Daarom zei ik ook al dat ik het mis kan hebben, ik houd me bezig met A1 en A2, niet zo zeer met gewoon A.

Bedankt voor je bijdrage, dan zijn er toch nog nieuwe modellen te zien zijn als ze wel zouden komen. 😀 Maar goed, nu dus roadshows, nog beter voor potentiële klanten! Kijken is mooi, rijden is mooier. 😁
 
Op basis van 1 post 🤔 knap👌

Dat kan best met één post als het gaat om de observatie van één dag. Je wil geen KTM (dat mag) en je hebt het over 'dwergfietsen'. OK, niet negatief maar denigrerend dan vwb het laatste, maar wel met een ietwat negatieve ondertoon. *D

Op de kleintjes moeten de jonkies het wel leren. Ik doe specifiek de A1 en A2's omdat ik anders spuit 11 ben. Een niche in een niche. Daarmee sta ik wel op plek 1 in Google als men zoekt naar 'A1 motoren' of 'A2 motoren'. Best knap voor een hobbyist, al zeg ik het zelf. Bovendien zijn de zwaardere A2-motoren helemaal niet verkeerd om op te rijden en kan je ook ervaren motorrijders nog best een poepie laten ruiken binnendoor. Op de snelweg merk je het verschil goed, maar binnendoor kan je best goed doorknallen met maar 48 pk. Daar zijn ook de leuke bochten en dan gaat het meer om stuurmanskunst dan veel pk's en koppel.
En straks gaat waarschijnlijk heel Nederland omlaag in snelheid, dus dan heb je zat aan A2 als je niet naar het buitenland gaat (al hoewel, ook in het buitenland kan je prima met een A2 op pad). Hier in Amersfoort gaan ze net als Amsterdam met veel wegen naar 30 km/u en wegen waar je 70 km/u mag, gaan terug naar 50 km/u. Belachelijk, maar het komt er wel. Straks komt er nog een gek die op de snelweg 80 km/u zat zou vinden.


Maar goed, back on topic weer naar de MBU 2024. Ik ga in elk geval vrijdag even kijken. Met name benieuwd naar de nieuwe Kawasaki's en nieuwe CF Moto's, maar ook naar de Suzuki GSX-8R. Ook wel benieuwd hoe groot de stand van Segway is, aangezien ze maar één model hebben (wel een leuk model en zeer betaalbaar).
 
Komt omdat hij op een motorscootâh rijdt :Y: hij krijgt voortdurend mannetjes met bontkraagjes, schoudertasjes en Akra-dempers achter zich aan :+.
Rijden die gastjes tegen woordig niet op die supersports.....van het ordinaire type : s1000rr 🤔
Je weet wel, de fireblade clone (of was het nou clown,🥳wat uiteraard beter past🤗)

Het type motorscootah dat ik berijd is van het type gentlemen👌
 
Liever dat dan het gekibbel.

Maar ik neem mijn eten en drinken wel mee dus geen last van duur eten ;)
Heb er wel weer zin in, lekker rondstruinen, bekenden zien. Ik zal weer te herkennen zijn aan mijn Roy "R"acing pet ;) Maar zonder motorkleding.

10e3ce25-1118-4734-a226-5caf8ddb208f.jpg
 
Absoluut!

Kijk ik word toch wel herkend hoor, die handtekeningjagers weten me elk jaar wel weer te vinden maar moet toch het logo weer naar buiten brengen. Alles voor de sponsoren he!


Ik weet er alles van:Y ,als meester bassist in een bekende band,moet je de fans van je af slaan.-O-

Ja, je moet verder wat over hebben voor een endorsment van Cort guitars 🤷‍♀️
 
Terug
Bovenaan Onderaan