Motorbeurs Utrecht 2023

Status
Niet open voor verdere reacties.
Maatje Van me is vrijdag geweest met de auto, kon geen parkeerplaats vinden is weer terug gereden…
zonder reservering kwam hij geen parkeerplaats op/in.
Ik ben er gisteren geweest, het was gewoon te druk om iets fatsoenlijk te kunnen bekijken. Ja de horeca heeft belachelijke prijzen, dus zelf wat meegenomen voor eten en drinken.. naast ons zaten 2 gasten uit de buurt van Emmen, beide puntzak friet met mayonaise en klein flesje fris €21,- dat is asociaal duur.
Qua grote merken weinig. Echt een gemiste kans. Er is flink werk aan de winkel voor de beurs organisatie , met deze kwaliteit gaan ze het niet redden. Alle grote merken moeten er zijn, ook al geef je ze gratis standruimte…Na 2 jaar van beperkingen wil men er op uit, daarom was het druk. . Maar dit heeft weinig toegevoegde waarde. Dat er weinig lokale winkels zijn vindt ik logisch, daarvoor is de hoeveelheid werk en opbrengst niet in verhouding. Misschien is het ook een veranderende wereld, door internet, en social media weet je eigenlijk alles al.
Een beurs is wellicht iets van vroeger, en moet het anders met lezingen, workshops, doe het zelf dingen… Uitdaging.
Als ik de balans opmaak, wel een leuke dag gehad, maar dat lag ook voor 90% aan het gezelschap en de bekenden die ik ontmoet heb.
 
ik denk dat het voornamelijk een kwestie van $$$ is. Erg dure stand waar men in de praktijk geen extra inkomsten uit haalt.
Hmmm.....zou kunnen dat de promotie waarde van zo'n automotive beurs tegenwoordig idd nog maar gering is omdat die rol goeddeels (voor het grote publiek) is overgenomen door intetnet/youtube.
 
Hmmm.....zou kunnen dat de promotie waarde van zo'n n automotive beurs tegenwoordig gering is omdat die goeddeels (voor het grote publiek) is overgenomen door intetnet/youtube.
Zolang men massaal bij Ali in China blijft bestellen ga je vaker zien dat bedrijven op beurzen afhaken. Voor motoren zal niet opgaan, voor aftermarket spullen zeker wel.
 
Maar waarom zou de beurs iets anders gaan doen als je 4 dagen over de koppen moet lopen
Mee eens, alleen denk ik dat dit jaar wel een deel daarvan was....'we kunnen weer' na een paar jaar niet ivm de Cov. Of dat volgend jaar/jaren ook gaat werken?
De Jaarbeurs gaat het om (maximale) winst, deel daarvan komt door kaartverkoop, deel door opbrengst standverhuur. Als de winst goed blijft ook al blijven de grote importeurs/dealers weg dan zal het ze een zorg zijn. Of dat op de lange duur zal werken betwijfel ik. Op naar 2024.
 
Ik vind het jammer dat je alleen nog maar all roads, café dingen en dat soort dpul ziet. Amper powerbeesten....mis die tijd
Dat is de tijdsgeest ... Nu zijn Adventure bikes en Café racers erg in trek.
Powerbikes zijn een beetje passé, en zeker in NL heb je er steeds minder aan.
En dat terwijl lichtere fietsen voor het heen en weer rijden wel veel geschikter zijn.
En JA, brandstofkosten spelen ook steeds meer een rol, net zoals geluidniveau.

NL was nooit een echt motorsport, maar nu helemaal niet meer.
 
Terug van een geslaagde beurs. Vond het flink druk waardoor niet alles goed te benaderen was. In dat opzicht is er voor de organisatie wel wat werk te doen. Miste een aantal grote merken maar dat werd in mijn ogen ruimschoots goedgemaakt door merken en importeurs die er wel staan. Royal Enfield had mooi spul bij. Vond de andere stands die er stonden ook zeker geslaagd. Heb in ieder geval hetgeen waarvoor ik kwam kunnen kopen. Dus volgend jaar ga ik gewoon weer. Zal dan wel doordeweeks gaan. 👍

Vanwege de drukte helaas niet veel foto’s kunnen maken.
219857A0-4293-464A-A1EE-07F190957EE8.jpeg8C425478-7C56-41B9-874F-8CF69651550D.jpegF9D594B9-BDBD-443B-AE3A-88F88B0B9C99.jpeg980DE086-F228-41D7-B75F-DED0F6B44E53.jpeg
079F5722-FC45-4BF9-8161-9154AA5C43EA.jpeg
Ps.: Buiten stond ook veel moois om te bekijken.
C6642819-71B2-412B-8ADB-78B97B0FEC7F.jpeg8E756D3B-543B-4303-9B67-2E34BCB96BDE.jpeg
 
Hmmm.....zou kunnen dat de promotie waarde van zo'n automotive beurs tegenwoordig idd nog maar gering is omdat die rol goeddeels (voor het grote publiek) is overgenomen door intetnet/youtube.
Dat zou zeker een rol spelen idd !
Je hoeft geen mensen te ontmoeten om te horen of zien hoe iets moet, en ook niet voor de ervaringen enzo.



Enne voor mensen die met de auto komen en niet kunnen parkeren.
Tja, geen idee in welke wereld je dan leeft maar in steden kan je hier in NL al jaren niet meer fatsoenlijk parkeren.
Utrecht was altijd al een K stad om te parkeren dus je gaat (laatste stuk) met het OV.

Zo simpel ... Ik ging naar Maarsen, parkeer gratis, en stap op een trein voor 6 euro en ga dan 5 minuten heen en terug en loop zo naar de beurs en zo weer naar mijn auto.
Als je dat anno 2023 nog niet snapt dan kan je beter thuis blijven, sorry hoor maar snap sommige mensen totaal niet.

Ali is top :t
Hetzelfde spul als die dozenschuivers die dikwijls op beursen aanwezig zijn voor veel minder.

Mee eens ! Waarom meer betalen als je het zo kan kopen.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Tuh
Ik heb de beurs even gelaten voor wat het is. Was me de vorige keer ook al te druk. Gisteren met mijn vrouw en zwager met vriendin op de motor naar Van Wijk in Zoetermeer geweest. Niet hetzelfde maar ook gezellig. Toch aardige besparing op entreeprijzen.
 
Hans van Wijk maakt dezelfde ontwikkeling door als de motorbeurs, steeds kleiner vloeroppervlak, minder motoren en steeds meer outlet zooi. 8-)
 
Hans van Wijk maakt dezelfde ontwikkeling door als de motorbeurs, steeds kleiner vloeroppervlak, minder motoren en steeds meer outlet zooi. 8-)
Klopt, ik vond het gisteren bij HvW ook best tegenvallen; daarna even naar Goedhart geweest; is qua sfeer toch een gezelligere tent.
 
Nou ik ben in m'n eentje gewoon lekker heel de dag geweest. Of nou ja, van 10-16.30. dus kheb genoeg rondgestruind en gezeten. (Kheb ook geen poten meer over van al dat geslenter).
Wat mij opviel was dat de beurs een beetje vreemd was opgesteld. In een paar hallen was het schreeuwend druk, terwijl in andere hallen je bijna een kanon kon afschieten. (Vanwege dat het te ruim was opgezet daar)

Maar, ik heb lekker kunnen doen waar ik voor kwam; op verschillende fietsen zitten. Daar kwamen voor mij ook een aantal verrassingen uit, dus dat vond ik wel grappig. (Word de keus voor toekomstige fiets alleen niet gemakkelijker door).

Ik vond ook dat er een hoop stands stonden waarbij ik dacht 'dafuq doe je hier?!'. Totaal niet motor gerelateerd. Ik zag hierboven al ergens een referentie naar een bazaar. (Dat gevoel kreeg ik ook).
Ik heb qua merken kleding alleen maar KTM gezien. Niets van Ducati of Yamaha of iets dergelijks.
De stand van de Duc was klein (en voor mij niet interessant genoeg).
Ik werd wel erg blij van de Kawa stand. Mooie dingen.

Bijzondere electrische motor gezien, maar met een actieradius van 150km 😳, zal je mij daar niet snel op gaan zien....

In de simulator gezeten voor een ritje TT Ilse of Man... Tsja.... Had ik iets meer van verwacht. Maar, het lijkt me wel vet om die es in het echie te gaan bekijken 😊.

Qua kleding heb ik niet echt gekeken, ja een jeans, maar die waren niet overdreven goedkoper dan in de winkel. Dus die koop ik wel in de zomer als ik dat dan nog steeds wil.

Enige dat ik heb gekocht zijn twee korte aflopende abo's voor Moto73 en Promotor en een bak koffie.

Of ik volgend jaar weer ga, weet ik nog niet zo goed. Maar ik vond het op zich een geslaagde dag.
 
Laatst bewerkt:
Ali is top :t
Hetzelfde spul als die dozenschuivers die dikwijls op beursen aanwezig zijn voor veel minder.
Kijk als ze gewoon dezelfde rotzooi verkopen op Ali als dozen schuivers , als Ali slechte copieen verkoopt van goeie merken is het een stuk minder want dan draaien ze merken zo als evotech cnc racing , rizoma de nek om en dan wordt er niks meer ontworpen voor nieuwe motoren
 
Kijk als ze gewoon dezelfde rotzooi verkopen op Ali als dozen schuivers , als Ali slechte copieen verkoopt van goeie merken is het een stuk minder want dan draaien ze merken zo als evotech cnc racing , rizoma de nek om en dan wordt er niks meer ontworpen voor nieuwe motoren
Koop jij die dure troep toch. :t
Voel mezelf niet verantwoordelijk voor de dure merken,met hun te dure marketing, certificaten en marges.
Ervaring na ruim10 jaar is dat Ali prima voldoet en getest is,zonder problemen.
 
De jaarbeurs moet eens goed gaan nadenken over de m2 prijzen want als het zo doorgaat dan heb je over 5 jaar geen motorbeurs meer, net zoals met de Autorai destijds.

De meeste fun blijft toch de grotere meetings denk ik. Het concept van het een beurs is denk ik wel achterhaald en door kosten deels de nek omgedraaid.
Ik ben dan ook niet van plan om na de laatste keer dat ik op d motorbeurs heb gestaan (een ruime 5 jaar geleden) ooit nog een stand daar te nemen. Inclusief alle bijkomende kosten was ik toen al (meen ik) een ruime 8000 Euro kwijt voor 25 vierkante meter. Dat ik dat niet zou terugverdienen wist ik van tevoren, dat zie je dan maar als marketing, maar ik ben ook Gekke Henkie niet. Als dat verschil te groot wordt is het niet meer op te brengen.

Een andere beurs waar ik veel ervaring mee heb in Utrecht is de grote verzamelaarsbeurs / platenbeurs.
Daar zie je dat de standhouders van de platenbeurs er de stekker hebben uitgetrokken, en verkast zijn naar Den Bosch. De stands waren te duur geworden, en de Jaarbeurs dacht niet met ze mee. Het afzeggen van de beurs met COVID was de druppel die de emmer deed overlopen. Iedereen had zijn stand al ingericht, mensen waren overgekomen uit het buitenland, en een paar uur voor de opening werd er besloten dat de boel niet door zou gaan.
Standhuur is terugbetaald, bijkomende kosten niet. En dat terwijl er een week eerder nog over gesproken was, het zou 100% zeker wel doorgaan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan