Motorbeurs Utrecht 2015

misirlou

MF veteraan
19 mrt 2007
2.121
9
kortrijk
Facebook
Ik vond geen huidig Motorbeurs topic dus maak ik maar ene nieuwe topic.

De leukste beurs voor motorliefhebbers - Motorbeurs Utrecht

De moeite om van Kortrijk-Belgie (tegen frans grens) naar Utrecht te rijden? auto of trein
Wat kan ik er verwachten?
Schijnt helemaal anders te zijn dan ons klassiek belgisch motorsalon.



Je kan er ook vanalles kopen als ik niets mis ben.

Motorbeurs-Utrecht-2015-Motorfans.nl_.jpg
 
Heel veel kleding, hal met nieuwe modellen, veel gebruikte motoren, stands van motorreis aanbieders, van alles wat. Oh en dure broodjes Unox en slappe patat :P
 
Denk dat ik er ook maar weer eens ga kijken, alweer een eeuwigheid geleden dat ik t gezien heb daar.
 
Ik ga dit jaar ook weer. Wat rondneuzen en ongetwijfeld wat kopen ;)

Met een 5-tal hardloopvrienden die ook allemaal motorrijden. Wordt gezellig!
 
Ik ga natuurlijk ook even kijken, eerste keer voor mij... :)
 
Ik ga ook weer even kijken. Tijd voor waterdichte laarzen.
Ik neem altijd mijn eigen vreten mee, want 5 euro voor een bolletje met enkel een euroshopper hamburgerlapje vind ik een tikkie te duur.
Ga altijd wel lekker met de trein. Na zo veel motoren heb ik geen zin om er nog eens een keer op te zitten. En laarzen passen wat moeilijk in de rugtas ;)
 
De moeite om van Kortrijk-Belgie (tegen frans grens) naar Utrecht te rijden? auto of trein
Wat kan ik er verwachten?

Veel nieuwe modellen van bijna alle grote merken en heel veel motorzaken die er met een 'uitverkoop' staan. Sommigen met vreselijk spul dat je echt niet wil hebben en sommigen met normale marktconforme prijzen.

Eten en drinken is ruim te krijgen tegen woekerprijzen.

Leuk om heen te gaan ? HHmm.. met vrienden kun je er wat leuks van maken, maar eigenlijk vind ik het vergeleken met wat jaren terug steeds minder de moeite waard.
 
Ik neem altijd mijn eigen vreten mee, want 5 euro voor een bolletje met enkel een euroshopper hamburgerlapje vind ik een tikkie te duur.

Ikzelf doe dat ook en heb het idee dat steeds meer bezoekers dat doen. Ik ben benieuwd of de organisatie er iets van leert of dat ze juist nog hogere prijzen gaan hanteren om de gemiste inkomsten op te vangen.... :P

Vorig jaar hadden ze trouwens een pendeldienst waarbij je aan de noordkant van Utrecht gratis kon parkeren en vervolgens gratis met een bus naar de beurs vervoerd werd. Maar als ik op de website kijk dan was dat een eenmalig fenomeen :+
 
Vorig jaar hadden ze trouwens een pendeldienst waarbij je aan de noordkant van Utrecht gratis kon parkeren en vervolgens gratis met een bus naar de beurs vervoerd werd. Maar als ik op de website kijk dan was dat een eenmalig fenomeen :+

Utrecht heeft aan de westkant (westraven) aan de A12 en aan de oostkant (uithof) aan de A28/A27 uitstekende P+R voorzieningen waar je de auto kan parkeren en reizen (binnen Utrecht) op één combikaartje van 5,-. En dat ene kaartje is dan geldig voor de hele dag parkeren én reizen met OV in heel Utrecht met 5 (!) personen. Koopje dus, en ook nog heel efficiënt.
Vooral P+R Westraven is handig, want dan stap je zo het trammetje richting de Jaarbeurs in.
zie ook: www.slimutrechtin.nl
(zie nu dat er 4 P+R faciliteiten zijn.....)
Treintjes stoppen natuurlijk allemaal voor de poort van de jaarbeurs.
 
Vorig jaar voor het eerst naar de beurs nog zonder motor rijbewijs. Dit jaar met het pasje op zak. Effe kijken of ze daar wat afgeprijsde kevlar broeken hebben hangen. Heb toch niet altijd zin om een overbroek aan te trekken.

Het OV is zeker aan te raden als je van plan bent spullen te kopen. Paar meter van het station. Anders heb je gewoon een garderobe waar je je jas en helm kunt achterlaten. En volgens mij gratis parkeren met de moto.
 
Ik ben van plan om in het voorjaar me motorrijbewijs te gaan halen. Maar nu wil ik natuurlijk van te voren al motorkleding hebben. Adviseren jullie om dit te kopen op de motorbeurs? aangezien ik veel verhalen hoor dat daar de prijzen erg aantrekkelijk zijn.
 
Sommige prijzen/aanbiedingen zijn erg aantrekkelijk op de beurs.

Het grote voordeel op een beurs, vind ik, is dat er veel verkopers aanwezig zijn en je dus makkelijk rond kunt kijken naar de beste deal bij verschillende motor(kleding)winkels.
 
Laatst bewerkt:
ik ga dit jaar maar met mijn campingbrandertje en een rugzak vol met knakworsten en broodjes.
van de opbrengst kan ik dan een nieuwe fireblade mee terug nemen ;)
 
ik ga dit jaar maar met mijn campingbrandertje en een rugzak vol met knakworsten en broodjes.
van de opbrengst kan ik dan een nieuwe fireblade mee terug nemen ;)

_O-
Prijzen voor het voer zijn inderdaad gruwelijk...
Vorig jaar voor het eerst gegaan, ik weet niet hoe de eerdere beurzen waren maar het viel mij niet tegen eerlijk gezegd. (Hier in het noorden is de motorbeurs niks meer)
 
Sommige prijzen/aanbiedingen zijn erg aantrekkelijk op de beurs.

Het grote voordeel op een beurs, vind ik, is dat er veel verkopers aanwezig zijn en je dus makkelijk rond kunt kijken naar de beste deal bij verschillende motor(kleding)winkels.
:^

De beurs kan aantrekkelijke dingen hebben, alleen sommige motorzaken hebben geen zin om naar de beurs te gaan en bieden de kosten die ze besparen op een kraam (volgens hun) als korting aan op de kleding, waardoor je soms in een lokale shop in de buurt ook spotgoedkoop uit kunt zijn :Y (zo heb ik vorig jaar een nieuwe textiele broek gekocht bij een lokale motorzaak, kon op de beurs niet vinden wat ik wilde voor de juiste prijs :') )
 
Ja aangezien ik nog student heb ik minder geld om te besteden. Dus vandaar mijn vraag, zijn er verder nog dingen waar je op moet letten tijdens de aanschaf van motorkleding of merken die jullie afraden?
 
Ja aangezien ik nog student heb ik minder geld om te besteden. Dus vandaar mijn vraag, zijn er verder nog dingen waar je op moet letten tijdens de aanschaf van motorkleding of merken die jullie afraden?

Het is handig als de zaak een beetje in de buurt van de woonplaats zit. Beetje zonde als je 50 euro korting krijgt maar een maand later 200km moet rijden voor een garantiegevalletje.
 
Ben vorig jaar nog een keer daar geweest, niet verder gekomen dan hal 2. Daar ergens bij een barretje uitgekomen met live muziek en kets lam geworden...

Misschien dit jaar maar eens gaan kijken wat ik vorig jaar gemist heb.
 
Ja aangezien ik nog student heb ik minder geld om te besteden. Dus vandaar mijn vraag, zijn er verder nog dingen waar je op moet letten tijdens de aanschaf van motorkleding of merken die jullie afraden?

Als je budget beperkt is dan zijn topmerken als Alpine stars en Dainese misschien wat prijzig.
(maar wederom is een leuke aanbieding niet uitgesloten)
Dan zou je bijv. voor IXS, Rev'it of Berik kunnen gaan, ook prima merken.
Ik hoor eigenlijk alleen maar slechte geluiden over Pro-biker... maar daar heb ik zelf geen ervaring mee.

Verder, als je besluit om voor leer te gaan, houd er dan rekening mee dat het leer nog moet gaan werken en dat je pak dus voor je gevoel wat te klein moet zijn bij het passen.
Naarmate je het vaker draagt zal het zich meer naar je lichaam gaan vormen.
 
Utrecht heeft aan de westkant (westraven) aan de A12 en aan de oostkant (uithof) aan de A28/A27 uitstekende P+R voorzieningen waar je de auto kan parkeren en reizen (binnen Utrecht) op één combikaartje van 5,-. En dat ene kaartje is dan geldig voor de hele dag parkeren én reizen met OV in heel Utrecht met 5 (!) personen. Koopje dus, en ook nog heel efficiënt.
Vooral P+R Westraven is handig, want dan stap je zo het trammetje richting de Jaarbeurs in.
zie ook: www.slimutrechtin.nl
(zie nu dat er 4 P+R faciliteiten zijn.....)
Treintjes stoppen natuurlijk allemaal voor de poort van de jaarbeurs.
Helemaal mee eens. Vorig jaar ook zo gedaan.

Eens kijken of ik iemand in mijn omgeving kan vinden die mee wil.
 
Als je budget beperkt is dan zijn topmerken als Alpine stars en Dainese misschien wat prijzig.
(maar wederom is een leuke aanbieding niet uitgesloten)
Dan zou je bijv. voor IXS, Rev'it of Berik kunnen gaan, ook prima merken.
Ik hoor eigenlijk alleen maar slechte geluiden over Pro-biker... maar daar heb ik zelf geen ervaring mee.

Verder, als je besluit om voor leer te gaan, houd er dan rekening mee dat het leer nog moet gaan werken en dat je pak dus voor je gevoel wat te klein moet zijn bij het passen.
Naarmate je het vaker draagt zal het zich meer naar je lichaam gaan vormen.

Ja zag hier in het verkoophoekje al mooie alpine stars laarzen voorbijkomen in mijn maat voor niet al te veel. En als je beetje op de aanbiedingen let zal er ook vast wel een 2 delige pak voor rond de 600 te koop zijn. Maar gaan eens kijken wat er op de beurs allemaal voor mooi's te verkrijgen is!
 
Ja zag hier in het verkoophoekje al mooie alpine stars laarzen voorbijkomen in mijn maat voor niet al te veel. En als je beetje op de aanbiedingen let zal er ook vast wel een 2 delige pak voor rond de 600 te koop zijn. Maar gaan eens kijken wat er op de beurs allemaal voor mooi's te verkrijgen is!

Tweedelig pak heb je voor 400,- al bij Ten Kate
 
Terug
Bovenaan Onderaan