Birdboy
MF veteraan
- 20 jul 2006
- 1.466
- 12
- Onderwerp starter
- #26
Bedankt voor de reacties allemaal.
Bij premiumvinyls.nl betaal je €25 per meter, waarvan de rol 1,52m breed is. Ik was dus €50 kwijt voor totaal 3m2. Dit is wel echte folie bestemd voor de auto branche, kwalitatief vergelijkbaar met die van 3M.
Een aantal mensen hebben het gehad over de folie goed te positioneren door er eerst water onder te toen. Dit is mij afgeraden door Premiumvinyls omdat de lijm dan minder goed plakt, en de bubbels moeiijker te verwijderen zijn. Ik plak de folie ook met de intentie om te bubbels er met de spatel uit te werken, en juist niet te prikken.
Deze folie is redelijk flexibel kwa toepassing omdat vanuit optisch oogpunt het niet uitmaakt of je het nou naar links, rechts onder of boven plaatst. Ga met een wrap aan de gang met een patroon (bijv een carbon wrap), dan wordt het echt een hels karwij. Je moet dan niet alleen de wrap op elke kap in dezelfde richting weten te plaatsen, maar ook zorgen dat het patroon niet teveel vervormd bij de rondingen en hoeken. Tenzij je alleen een paar vlakke delen wat carbon accenten wilt geven, zou ik er niet aan beginnen je motor een carbon wrap te geven.
Bij premiumvinyls.nl betaal je €25 per meter, waarvan de rol 1,52m breed is. Ik was dus €50 kwijt voor totaal 3m2. Dit is wel echte folie bestemd voor de auto branche, kwalitatief vergelijkbaar met die van 3M.
Een aantal mensen hebben het gehad over de folie goed te positioneren door er eerst water onder te toen. Dit is mij afgeraden door Premiumvinyls omdat de lijm dan minder goed plakt, en de bubbels moeiijker te verwijderen zijn. Ik plak de folie ook met de intentie om te bubbels er met de spatel uit te werken, en juist niet te prikken.
Deze folie is redelijk flexibel kwa toepassing omdat vanuit optisch oogpunt het niet uitmaakt of je het nou naar links, rechts onder of boven plaatst. Ga met een wrap aan de gang met een patroon (bijv een carbon wrap), dan wordt het echt een hels karwij. Je moet dan niet alleen de wrap op elke kap in dezelfde richting weten te plaatsen, maar ook zorgen dat het patroon niet teveel vervormd bij de rondingen en hoeken. Tenzij je alleen een paar vlakke delen wat carbon accenten wilt geven, zou ik er niet aan beginnen je motor een carbon wrap te geven.
Laatst bewerkt: