Motor ophangen aan de muur, klopt het technisch gedeelte?

Roy "R"acing

MF huisraad
Donateur
10 aug 2003
84.610
36.144
Doetinchem (om en nabij)
Facebook
Instagram
Hij hangt!!!

Hallo mensen die met wiskunde beter opgelet hebben O-)

Ik ben eindelijk zo ver dat ik 2 beugels ga laten maken om mijn RS125 op te kunnen hangen aan de muur maar ben me niet zeker of mijn tekening een beetje klopt. Ik wil 2 steunen laten maken die de ronding van de banden volgen zodat ze zo min mogelijk opvallen. Geef je dan gewoon de straal van je wiel aan? Anders gezegd,
diameter delen door 2 = straal?
Voor zit een 110/70-17 band om, als ik dit goed gemeten zou hebben heeft die een straal van 29.4cm.
Achter een 150/60-17 en die zou dan op een straal van 30.6cm zitten.

Iemand die dit kan bevestigen?

En dit is wat ik nu op papier heb staan en hoe het er ongeveer uit zou moeten komen te zien:

(Je kan zien dat ik voor mijn werk technisch tekenaar ben :X )
3A2D33A5-F01A-431F-8484-FF396FE06D98.jpeg


FDCAA94F-DCB5-4315-B83F-ADE7143665E8.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Een motor in huis is al lang niet meer zo heel bijzonder, maar dit is wel rondom perfect afgepast en ook nog met minimale zichtbaarheid van de bevestiging gemaakt. Heel mooi gedaan! :t

Heb ook tussen motor en muur achter net zoveel ruimte als tussen motor en deurkozijn.
Lekker neurotisch :P
 
Nu nog ff kijken of ik er een 12v trafo op ga zetten en hoe ik dat moet aanpakken :P

Snoer door boven verdieping naar beneden is minst opvallend.
Kan je de normale verlichting op de motor zonder problemen dimmen?

Maar misschien kan ik beter eens gordijnen/lampen/nieuwe meubels gaan kopen _O-
 
Ik heb wel stevige geschakelde voedingen die je verlichting aankunnen voor je. Ik neem aan dat je niet grootlicht gaat laten branden. Als je accu er uit is kan je gewoon de 12 volt aansluiten op de accupolen. Wel gebruikers als cdi er af halen. Misschien clignoteur overbruggen en 5 watt lampjes in de knippers steken
 
Holy shit wat stoer. Prachtig verzonnen en uitgevoerd.

Hoe heb je 'm er tegenaan gekregen, als ik het vragen mag? Met 3 man ff flink godver-en?

Weegt maar 126,7 dus idd met 4 man en een vliegende keep om de ketting te haken.
Had wel rechter zijkuip eraf om wat meer plek te hebben om hem vast te pakken.

Heb nog gefilmd alles dus maak nog een compilatie.
 
Terug
Bovenaan Onderaan