Motor kopen

Zou iemand als TS écht in staat zijn om de goedbedoelde adviezen van ervaren motorrijders ter harte te nemen, als er genoeg berichten van andere beginners binnenkomen die al 1600 kilometer met hun R1 gereden hebben zonder brokken?
:N

Nee, dat ben ik absoluut met je eens.

Ik vermoed, met jou, dat TS zich niets van goedbedoelde adviezen aan zal trekken. Hij móet en zál immers een dikke fiets...... en er is vast wel een mede-kneus te vinden die hem vertelt dat het allemaal best meevalt en dat het allemaal om de beheersing van de pols gaat.....
Maarreh..... stel nou eens dat TS een "lollig" bedoeld advies serieus neemt, bv. een TL koopt en zich (ondanks zijn zeer ruime rij-ervaring...) doodrijdt, zouden we ons daar prettig bij voelen? Ik vermoed van niet.

Ik heb liever een motor met veel CC dan iets wat lijkt op mijn lesmotor. Op zich heeft een 600cc motor ook wel power maar ik wil liever bij de 'grote jongens' horen.

:D Je kent het trucje :P. Ik vind die nieuwe regeling maar niks... Ik kan echt niet twee jaar wachten. Ik moet echt een grote motor rijden.
Vind ik ook. Als je lest op een 25kW, dan moet je eerste eigen motor toch tenminste 150kW hebben. Anders lijkt het net alsof je nog op je lesmotor zit. Ik vraag me wel een beetje af wat dan de motor wordt als je op die eerste bent uitgekeken. Oh, wacht, dat haal je niet.

Ik heb liever een motor met veel CC dan iets wat lijkt op mijn lesmotor. Op zich heeft een 600cc motor ook wel power maar ik wil liever bij de 'grote jongens' horen.

Rij jij nu motor om erbij te horen? of omdat je het leuk vind? :X

en ja, dit is een serieuze vraag....

en wie zijn dan die ' grote jongens' ?

Een Harley Davidson heeft 1300 of 1600cc, is dat dan niet iets voor jou?

En je hebt wel gelijk over 600cc, mijn motor doet 0-100 in iets van 3 seconden, dat is toch veel te traag als je al 18 bent?

Vind ik ook. Als je lest op een 25kW, dan moet je eerste eigen motor toch tenminste 150kW hebben. Anders lijkt het net alsof je nog op je lesmotor zit. Ik vraag me wel een beetje af wat dan de motor wordt als je op die eerste bent uitgekeken. Oh, wacht, dat haal je niet.
Ik begrijp je punt niet helemaal. Vooral je laatste zin :/

Hallo,

Ik heb mijn rijbewijs A al een week en ik wil graag een motor kopen. Graag wil ik advies van jullie welke motor een aanrader is. Prijs is niet belangrijk.

Voorkeuren:
- 900cc - 1000cc
-Makkelijk te beheersen
-Race motor type

Ik zou een BMW K 1600 nemen als begin motor. Heeft lekker wat vermogen en je hebt tenslotte al een hele week je rijbewijs dus ervaring voor zware motor is dan al aanwezig.
Dus geen half werk doen 900 of 1000 cc is dan al verleden tijd met al je ervaring van een hele week dus bestellen die 1600 cc of toch maar een goldwing van 1800 cc! })

Een Harley Davidson heeft 1300 of 1600cc, is dat dan niet iets voor jou?

En je hebt wel gelijk over 600cc, mijn motor doet 0-100 in iets van 3 seconden, dat is toch veel te traag als je al 18 bent?

Je sarcasme maakt me helemaal blij :).

Rij jij nu motor om erbij te horen? of omdat je het leuk vind? :X

en ja, dit is een serieuze vraag....

en wie zijn dan die ' grote jongens' ?

Ik vind het leuk ik reed al op bromfietsen toen ik 6 jaar was. Mijn droom was om alltijd een motorfiets te rijden. Ik wil niet dat mensen zeggen van hij rijd 600cc omdat hij een zwaardere motor niet kan beheersen. Ik kan alle motorfietsen beheersen alleen ik moet eraan wennen.

Ik vind het leuk ik reed al op bromfietsen toen ik 6 jaar was. Mijn droom was om alltijd een motorfiets te rijden. Ik wil niet dat mensen zeggen van hij rijd 600cc omdat hij een zwaardere motor niet kan beheersen. Ik kan alle motorfietsen beheersen alleen ik moet eraan wennen.

TS, ik wens je een lang leven, zodat je de hoognodige wijsheid op zult kunnen doen. Maar ik vrees dat je eerder een kandidaat voor een Darwin award bent. |(

euhm........ ok ..........

Topic Starter, jij dus

Dat weet je nu eenmaal nog niet na 15 posts ;)
Was trouwens net van plan een advies topic te openen. Was ik vrijdag vergeten..
Gelukkig was jij me net voor vanavond _O-

Laatst bewerkt:

Zodat je dan op je dikke sportmotor die je niet in de hand hebt bij elke bocht aan de buitenkant wordt ingehaald door een sukkel op een oude Transalp?

Tegenover wie met je je in godsnaam bewijzen? Bewijs jezelf liever dat je GEEN mongool bent door een lichtere motor te nemen. Neem een VFR 400, of een CBR 400, of iets in de trant. Je kan gasgeven als de mongool die je bent zonder dat je over de "maar" 70 PK gaat. En je leert nog bochtjes rijden ook, in plaats van de "grote jongens" die rechtop over de rotonde gaan.

Je snapt het niet. Ik wil juist een grotere motor omdat ik dan meer power heb en kan laten zien dat ik grotere motoren kan beheersen

Ik heb zelf een cbf 600 dacht iets van 78 pk. En na twee jaar verveelt het nog steeds niet en sneller dan bijna elke auto. Mooi stuur fietsje om mee te beginnen. Topsnelheid van 220 km/h op de teller. Meer dan genoeg dus. Zeg nu zelf wat heb je nu als beginner aan een racer die begrenst is op 299 km/h wat je waarschijnlijk nooit gaat halen. Als een oude opa door de bocht omdat het vermogen veelste groot is. Maarja je moet het zelf weten. Lijkt mij in ieder geval niks

Ducati Desmocedici, een BMW s1000RR of iets groens, alle andere motoren zijn eigenlijk voor homo's. Zeker als je al sinds je zesde op brommers rijdt, een brommer met 2 pk is namelijk in de basis precies hetzelfde als een motor met 200 pk, waarom dan sukkelen met een motor van maar 100 pk.

No offence, maar elke mongool kan praktisch elke motor beheersen. Het enige wat moeilijk te beheersen is ben je zelf.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan