Motor kopen

Gemiddeld ongelukje kost al gauw meerdere TONNEN (Ja, een paar HONDERD DUIZEND EURO / 100.000 ..) aan ziekenhuisrekeningen etc. Wat dus betekent dat jij de rest van je (waarschijnlijk korte) leven voor diegene mag gaan werken... :W :W :W

Dat klopt natuurlijk. Maar andere kant, er zijn zo veel 25kW'ers die een half jaar of langer toch vol vermogen hebben gereden. En trouwens, motorrijden is 25 keer zo gevaarlijk als autorijden. Kun je ook zeggen: kijk is naar filmpjes van motorongelukken, is dat risico nemen het plezier van het motorrijden wel waard?

Met andere woorden, iedereen die motor rijdt neemt een zeker risico puur en alleen omdat rijden leuk is.

Dat klopt natuurlijk. Maar andere kant, er zijn zo veel 25kW'ers die een half jaar of langer toch vol vermogen hebben gereden. En trouwens, motorrijden is 25 keer zo gevaarlijk als autorijden. Kun je ook zeggen: kijk is naar filmpjes van motorongelukken, is dat risico nemen het plezier van het motorrijden wel waard?

Met andere woorden, iedereen die motor rijdt neemt een zeker risico puur en alleen omdat rijden leuk is.

Tuurlijk klopt dat, ik weet ook wel dat een hoop mensen niet de volle 2 jaar op 25kW rijden.. Is hun eigen probleem, alleen daar geldt ook, als je dan betrokken raakt bij een ongeluk, betaal je alle schade zelf... Dus wat wil je daarmee zeggen? :P

Rijden doe je inderdaad voor je plezier, niet omdat het nou zo bijster veilig is, dan kan je beter de auto pakken inderdaad... En je zegt het zelf al, je neemt dat verhoogde risico voor lief, omdat je het leuk vind... En ja, je kan wel proberen zo weinig mogelijk risico te hebben in je leven, maar leef je dan nog wel? :P

Zoals obama altijd zegt:

full

Wat een geweldig topic! TS, ik vind je echt een held dat je hier om advies komt vragen terwijl je eigenlijk geen advies wil maar alleen maar bevestiging van je verstandige keuze. Ik ben net terug van een weekend Duitsland op een 636cc-racertje met maar 136pk, eigenlijk een soort lesmotor dus en niks voor jou uiteraard, maar na het lezen van je argumenten denk ik dat ik ook wat anders ga kopen. Het feit dat hij na 250km/u begint in te houden doet me twijfelen of ik zo nog wel bij 'de grote jongens' hoor.
Bedankt voor je waardevolle posts, ik ga het internet afstruinen naar een Busa met turbo en supercharger! Keer samen rijden?

....

_O-

Laatst bewerkt:
dus ik hoor helemaal niet op MF met mijn 400cc-tje ...
-O-

Ik vind dit een hartstikke grappig topic *D

Doet me denken aan een gezegde dat ik eens hoorde: slechte motorrijders bestaan niet, die zijn al dood. :X

Mag nog geen slotje op dit topic
TS plaats je nog even een foto. Als jij straks je R1 hebt aangeschaft. Dan weet ik waar ik voor op moet passen :+

Laatst bewerkt:
Het begon ook zo serieus............... maar ik post wel op als ik aanschaf

Geweldig topic dit.
Topic doet me een beetje denken aan een oud topic van een paar jaar geleden.
Van een zielig gaatje met een tzr ofzoiets met 4 mooie motors van vader en moeder in de schuur.
Weet niet meer wie dat was en hoe dat afgelopen is -O-

Het begon ook zo serieus............... maar ik post wel op als ik aanschaf

Gast, waarom open je zo'n topic? Je kan toch zelf ook wel bedenken dat mensen je niet serieus nemen, omdat het ook gewoon ronduit DOM is om meteen op een 900cc+ machine te gaan rijden...? :? :? :? :? :? :?

Mwa je kan prima op een 1000cc starten, er zijn er genoeg waar het goed bij gaat. Deze personen zijn vaak alleen iets meer bewust van de risico's etc.

Terug
Bovenaan Onderaan