Motor-Forum Boetepot V - Nieuwe poging!

smeck

MF veteraan
6 jan 2015
1.580
363
Schiedam
Bezoek Site
Als ze in die 30 zone 80 kunnen rijden (je zal wel overdrijven) moet je bij de gemeente (wegbeheerder) aankloppen en niet bij de politie. De politie lasert overigens zelden zonder reden.
Vrij lange weg waar je auto's 2x hoort opschakelen hoog in de toeren ;) dan zit je makkelijk tegen de 80 aan.
Al meerdere malen bij de gemeente aangeklopt net als meerdere buren, zoals gezegd zijn de verdrijvings paaltjes er meerdere malen uitgereden in de 4 maanden dat ze er staan dus dat hebben ze ook meegekregen lijkt me. Heb zelfs gezien hoe een golfje met piepende banden de rotonde verliet met een politie busje die erachter reed en de politie reed rustig de andere kant op... :N
En dan woon ik echt niet in een achterbuurt.

26 okt 2017
85
22
Een klein beetje wel, vanaf nu zal je je wel bedenken voor je weer de snelheid met >30km/h in Nederland overschrijdt, wat de verkeersveiligheid hier weer ten goede komt. Verder vind ik natuurlijk ook dat dit soort boetes niet in verhouding staan met het gepeegde feit.
Je kan natuurlijk ook zeggen, ik zet 100€ per maand opzij voor boetes en rij zo hard als ik wil. Als ik dat had gedaan had ik nu 12.000€ op mijn rekening voor boetes gespaard, daar kan ik de incidentele hoge boete dan wel van betalen.
Ik heb vandaag nog gereden en ik heb me niet echt aan de toegestane maximum snelheden gehouden... ik ga geen 50 rijden wanneer mensen lopen te kleven, dat doe ik liever niet op de motor.

De hoogte van de boete is gewoon belachelijk voor je pols beetje omdraaien terwijl er in de stad zoveel idioot en gevaarlijk rijgedrag ongestraft gebeurd.

Zelfs dronken achter het stuur krijg je een minder hoge boete

26 okt 2017
85
22
Ahhhh de n518 markerdijk. Dat blijft toch een favoriete plek voor oom agent. Reken er maar niet op dat ze je matsen.
Heb ze er dus nooit eerder gezien.. normaal is het druk en dan rij ik redelijk braaf. Het was echt helemaal leeg dit keer waardoor ik ging gassen en tja.. busted.

Ik reken er idd ook niet op, heb al wat overuren gevraagd op werk _O-

26 okt 2017
85
22
Ik heb ze nog nooit zien laseren op gevaarlijke plekken, alleen op plekken waar mensen te hard rijden omdat het daar "kan" en dus makkelijk boetes pakken is.
Bij mij in de buurt knallen ze allemaal met 80+ door een 30km zone langs 2 scholen en een buurthuis, rijden regelmatig de paaltjes uit de grond bij het vernauwingsvlak, maar waar ze staan te laseren is op de lange lege randweg buiten de bebouwde kom waar je 50 mag maar iedereen 60 rijdt :N
dat bedoel ik dus.. dat laseren heeft echt niets te maken met verkeersveiligheid.

Trioemph

Veter-aan/uit
30 aug 2018
281
755
dat bedoel ik dus.. dat laseren heeft echt niets te maken met verkeersveiligheid.
In dit geval ben ik het niet geheel met je eens. Er worden daar, weliswaar door automobilisten, zeer gevaarlijke acties uitgehaald. Inhalen op onoverzichtelijke punten bijvoorbeeld. Ondanks een inhaalverbod. Ik heb daar al 2 x bijna een frontale botsing gehad door zulke figuren. Ook al eens half uur stilgestaan omdat er een auto uit de bocht gevlogen was en op de kop lag.

26 okt 2017
85
22
In dit geval ben ik het niet geheel met je eens. Er worden daar, weliswaar door automobilisten, zeer gevaarlijke acties uitgehaald. Inhalen op onoverzichtelijke punten bijvoorbeeld. Ondanks een inhaalverbod. Ik heb daar al 2 x bijna een frontale botsing gehad door zulke figuren. Ook al eens half uur stilgestaan omdat er een auto uit de bocht gevlogen was en op de kop lag.
onoverzichtelijk? Ik heb het over dat rechte stuk over het water naar Marken toe. Als ze ergens na een bocht stonden oid kon ik er nog begrip voor hebben.

De dijk zelf is idd heel erg kut, rij daar ook zeker niet hard gezien het wegdek ook niet bepaald te vertrouwen is.

smeck

MF veteraan
6 jan 2015
1.580
363
Schiedam
Bezoek Site
En hoe ga je gevaarlijk inhalende bestuurders bij onoverzichtelijke punten precies stoppen door te laseren?
Dat gebeurd namelijk op rechte stukken, wat alleen maar de stelling bevestigd dat laseren niet helpt voor verkeersveiligheid.

Trioemph

Veter-aan/uit
30 aug 2018
281
755
Het is vrij simpel, er is een weg waar veel ongelukken gebeuren en waar veel te hard gereden wordt. Dan gaat men daar laseren. Mensen krijgen dan bekeuringen. Veel mensen gaan nadenken, misschien niet meer zo hard rijden. Boetes kunnen best hoog zijn , zonde van het geld en zo ....bij 90% van de mensen die te hard rijden werkt dit prima. Die pakken hun leermomentje.