Motor-Forum Boetepot V - Nieuwe poging!

Als ze in die 30 zone 80 kunnen rijden (je zal wel overdrijven) moet je bij de gemeente (wegbeheerder) aankloppen en niet bij de politie. De politie lasert overigens zelden zonder reden.
Vrij lange weg waar je auto's 2x hoort opschakelen hoog in de toeren ;) dan zit je makkelijk tegen de 80 aan.
Al meerdere malen bij de gemeente aangeklopt net als meerdere buren, zoals gezegd zijn de verdrijvings paaltjes er meerdere malen uitgereden in de 4 maanden dat ze er staan dus dat hebben ze ook meegekregen lijkt me. Heb zelfs gezien hoe een golfje met piepende banden de rotonde verliet met een politie busje die erachter reed en de politie reed rustig de andere kant op... :N
En dan woon ik echt niet in een achterbuurt.
 
Een klein beetje wel, vanaf nu zal je je wel bedenken voor je weer de snelheid met >30km/h in Nederland overschrijdt, wat de verkeersveiligheid hier weer ten goede komt. Verder vind ik natuurlijk ook dat dit soort boetes niet in verhouding staan met het gepeegde feit.
Je kan natuurlijk ook zeggen, ik zet 100€ per maand opzij voor boetes en rij zo hard als ik wil. Als ik dat had gedaan had ik nu 12.000€ op mijn rekening voor boetes gespaard, daar kan ik de incidentele hoge boete dan wel van betalen.
Ik heb vandaag nog gereden en ik heb me niet echt aan de toegestane maximum snelheden gehouden... ik ga geen 50 rijden wanneer mensen lopen te kleven, dat doe ik liever niet op de motor.

De hoogte van de boete is gewoon belachelijk voor je pols beetje omdraaien terwijl er in de stad zoveel idioot en gevaarlijk rijgedrag ongestraft gebeurd.

Zelfs dronken achter het stuur krijg je een minder hoge boete
 
Ahhhh de n518 markerdijk. Dat blijft toch een favoriete plek voor oom agent. Reken er maar niet op dat ze je matsen.
Heb ze er dus nooit eerder gezien.. normaal is het druk en dan rij ik redelijk braaf. Het was echt helemaal leeg dit keer waardoor ik ging gassen en tja.. busted.

Ik reken er idd ook niet op, heb al wat overuren gevraagd op werk _O-
 
Ik heb ze nog nooit zien laseren op gevaarlijke plekken, alleen op plekken waar mensen te hard rijden omdat het daar "kan" en dus makkelijk boetes pakken is.
Bij mij in de buurt knallen ze allemaal met 80+ door een 30km zone langs 2 scholen en een buurthuis, rijden regelmatig de paaltjes uit de grond bij het vernauwingsvlak, maar waar ze staan te laseren is op de lange lege randweg buiten de bebouwde kom waar je 50 mag maar iedereen 60 rijdt :N
dat bedoel ik dus.. dat laseren heeft echt niets te maken met verkeersveiligheid.
 
dat bedoel ik dus.. dat laseren heeft echt niets te maken met verkeersveiligheid.
In dit geval ben ik het niet geheel met je eens. Er worden daar, weliswaar door automobilisten, zeer gevaarlijke acties uitgehaald. Inhalen op onoverzichtelijke punten bijvoorbeeld. Ondanks een inhaalverbod. Ik heb daar al 2 x bijna een frontale botsing gehad door zulke figuren. Ook al eens half uur stilgestaan omdat er een auto uit de bocht gevlogen was en op de kop lag.
 
In dit geval ben ik het niet geheel met je eens. Er worden daar, weliswaar door automobilisten, zeer gevaarlijke acties uitgehaald. Inhalen op onoverzichtelijke punten bijvoorbeeld. Ondanks een inhaalverbod. Ik heb daar al 2 x bijna een frontale botsing gehad door zulke figuren. Ook al eens half uur stilgestaan omdat er een auto uit de bocht gevlogen was en op de kop lag.

onoverzichtelijk? Ik heb het over dat rechte stuk over het water naar Marken toe. Als ze ergens na een bocht stonden oid kon ik er nog begrip voor hebben.

De dijk zelf is idd heel erg kut, rij daar ook zeker niet hard gezien het wegdek ook niet bepaald te vertrouwen is.
 
In dit geval ben ik het niet geheel met je eens. Er worden daar, weliswaar door automobilisten, zeer gevaarlijke acties uitgehaald. Inhalen op onoverzichtelijke punten bijvoorbeeld. Ondanks een inhaalverbod. Ik heb daar al 2 x bijna een frontale botsing gehad door zulke figuren. Ook al eens half uur stilgestaan omdat er een auto uit de bocht gevlogen was en op de kop lag.
En hoe ga je gevaarlijk inhalende bestuurders bij onoverzichtelijke punten precies stoppen door te laseren?
Dat gebeurd namelijk op rechte stukken, wat alleen maar de stelling bevestigd dat laseren niet helpt voor verkeersveiligheid.
 
Het is vrij simpel, er is een weg waar veel ongelukken gebeuren en waar veel te hard gereden wordt. Dan gaat men daar laseren. Mensen krijgen dan bekeuringen. Veel mensen gaan nadenken, misschien niet meer zo hard rijden. Boetes kunnen best hoog zijn , zonde van het geld en zo ....bij 90% van de mensen die te hard rijden werkt dit prima. Die pakken hun leermomentje.
 
Er is echter -soms- wel gerechtigheid......

Een Transit beukt zich voor mij de rotonde op en gaat vol op het gas de 50kmh zone in.


YES!!! Gelaserd!!


Opgelazerd amigo!!! :-)
 
Lasers! Op de n210 van Benschop richting IJsselstein. Gistermiddag een nieuwe motor gekocht (zwarte TDM 850 uit 2001) en vandaag met vrienden op Harleys rond getoerd. Na de rit lekker naar huis. Vanaf de rotonde even goed opentrekken, 170 aantikken op de lege N weg en weer netjes terugzakken.

2 rotondes verder rustig richting de 100 opgetrokken, handje op schoot en lekker cruisen. Staat er 200m voor me plots een menneke met een lasergun driftig te zwaaien. 203 euro's voor 23 te hard na correctie, 103 waar je 80 mag. Ze vertelden me dat ze alleen mensen pakten die over de 100 gingen, vind ik wel fair van ze. Ik was de 2e.

Zonde geld. Wel gezellig staan ouwehoeren. Sterke verhalen over een achtervolging van een GT AMG gisteravond die 220 reed waar hij 100 mocht. Het was me geen 203 euro waard maar het waren leuke gasten.

Hopelijk de 1e en laatste dit jaar!
 
  • Leuk
Waarderingen: Mar_
Ja, precies daar! Kom zelf uit Culemborg maar mijn vriendin is in Benschop gaan werken. Daardoor dit gebied afgelopen jaar leren kennen, vind het erg leuk! Ken alleen de flitsplekken nog niet...
 
Zo balen rijbewijs ingevorderd, net drie weken geleden een nieuwe motor gekocht (ktm 1290 sas). Even het nieuwe windscherm er op gezet. Ongemerkt tijdens het afstellen van het nieuwe scherm wat aan m'n gashendel getrokken....gelaserd op 128 waar je 60 mocht -O- En dit op een compleet lege weg langs een bos, zonder zijwegen/huizen of plotseling overstekende kinderen. Zo kut, let normaal altijd er op dat ik niet 50 te hard ga, één keertje niet opletten.. Windscherm werkt dus goed..niks gemerkt van het wind gebulder..:')

Nu is mijn rijbewijs dus 2 maanden weg, zo klote met mijn werk...pffff Moet iedere dag aan woon werk al 200km afleggen, laat staan storingsdiensten die ik nu niet kan uitvoeren. Wat een klote zooi!

Natuurlijk is het mijn fout, maar man man, heb over de afgelopen 8 jaar maar 2 boetes gehad voor een minimale snelheidsovertreding. Dan krijg je ineens zoiets, wel erg draconisch voor een eerste keer. Daarnaast hanteren we toch "gelijke monniken gelijke kappen" in democratisch Nederland, voor iemand die werkt in zijn woonplaats is het toch duidelijk een heel ander verhaal dan voor iemand die dat niet doet.
 
Soowhhh das balen maar ja die flits en laser terroristen kunnen echt overal staan.
Sterkte de aankomende tijd en hoop dat je wat kan regelen voor je werk de aankomende tijd.
Staat hier op mf een topic waarin min of meer uitgelegd wordt hoe je rijbewijs sneller terug te kunnen krijgen en anders op flitsmeister
 
Zo balen rijbewijs ingevorderd, net drie weken geleden een nieuwe motor gekocht (ktm 1290 sas). Even het nieuwe windscherm er op gezet. Ongemerkt tijdens het afstellen van het nieuwe scherm wat aan m'n gashendel getrokken....gelaserd op 128 waar je 60 mocht -O- En dit op een compleet lege weg langs een bos, zonder zijwegen/huizen of plotseling overstekende kinderen. Zo kut, let normaal altijd er op dat ik niet 50 te hard ga, één keertje niet opletten.. Windscherm werkt dus goed..niks gemerkt van het wind gebulder..:')

Nu is mijn rijbewijs dus 2 maanden weg, zo klote met mijn werk...pffff Moet iedere dag aan woon werk al 200km afleggen, laat staan storingsdiensten die ik nu niet kan uitvoeren. Wat een klote zooi!

Natuurlijk is het mijn fout, maar man man, heb over de afgelopen 8 jaar maar 2 boetes gehad voor een minimale snelheidsovertreding. Dan krijg je ineens zoiets, wel erg draconisch voor een eerste keer. Daarnaast hanteren we toch "gelijke monniken gelijke kappen" in democratisch Nederland, voor iemand die werkt in zijn woonplaats is het toch duidelijk een heel ander verhaal dan voor iemand die dat niet doet.
Das kut, wel een forse snelheid maar dat gaat op een 1290 natuurlijk ook wel snel.

Nu 32 maand verder en sindsdien nog geen enkele boete meer gehad *klopt af*. :)

Alleen een EMG hoeven doen en 4 maand niet de weg op. Hoefde geen boete te betalen vanwege dat er teveel tijd verstreken was tussen constantering en dat justitie er mee bezig ging. *O*
Nog steeds niks op een parkeerboete in Duitsland na. :9

Nog 166 dagen en dan wordt de registratie bij justitie verwijderd en kan ik weer wat relaxter rijden. Houd nu altijd Vmax + max 30 aan maar op sommige wegen of met het rijden van een groepje moet je dan wel heel goed op de kilometerteller letten. Wegen waar je makkelijk te hard kan vertrouw ik nog steeds niet en doe ik het meestal rustig aan (gas erop in de bochten en rustig op de rechte stukken :Y)
 
Zo balen rijbewijs ingevorderd, net drie weken geleden een nieuwe motor gekocht (ktm 1290 sas). Even het nieuwe windscherm er op gezet. Ongemerkt tijdens het afstellen van het nieuwe scherm wat aan m'n gashendel getrokken....gelaserd op 128 waar je 60 mocht -O- En dit op een compleet lege weg langs een bos, zonder zijwegen/huizen of plotseling overstekende kinderen. Zo kut, let normaal altijd er op dat ik niet 50 te hard ga, één keertje niet opletten.. Windscherm werkt dus goed..niks gemerkt van het wind gebulder..:')

Nu is mijn rijbewijs dus 2 maanden weg, zo klote met mijn werk...pffff Moet iedere dag aan woon werk al 200km afleggen, laat staan storingsdiensten die ik nu niet kan uitvoeren. Wat een klote zooi!

Natuurlijk is het mijn fout, maar man man, heb over de afgelopen 8 jaar maar 2 boetes gehad voor een minimale snelheidsovertreding. Dan krijg je ineens zoiets, wel erg draconisch voor een eerste keer. Daarnaast hanteren we toch "gelijke monniken gelijke kappen" in democratisch Nederland, voor iemand die werkt in zijn woonplaats is het toch duidelijk een heel ander verhaal dan voor iemand die dat niet doet.
Tja er is maar 1x in de fout gaan en de pech hebben dat ze controleren voor nodig,ik had ook al jaren zonder bekeuring gereden
en ging ook eens een keer aan het gas hangen,nou dat heb ik geweten,5000,- euro armer incl advocaatkosten.
Sinds die tijd hou ik mij wel heel goed aan de max snelheid,ik woon in een bosrijk gebied waar je normaal gesproken bijna nooit iets van
politie ziet,nou hou ik mij ondanks dat daar ook aan de snelheid en dat was maar goed ook want mooi dat ze op een dag stonden te laseren.
Verder is dat 1x niet opletten natuurlijk onzin,je heb bewust zo hard gereden anders ga je niet 100% over de max snelheid,in dat kader kan
je dan ook weinig genade verwachten van de OvJ,met een smeekbede tot vervroegde teruggave ivm met rijbewijs nodig voor werk
maak je een kleine kans het na 2 maanden terug te krijgen,anders ga je nog langer wachten met 100% overtreding ga je zeker 6 maanden of langer van de fiets genieten.De eis bij mij was 8 maanden bij 80% overtreding en dat was op de snelweg.Ik kwam er met 2 maanden vanaf omdat ik het rijbewijs ook nodig had.
 
Welnee, dat was zeker niet bewust, maar die discussie hoeven we hier niet aan te gaan. Apart dat jij 8 maanden kreeg, dan heb je beslist meer op je kerfstok gehad;)
Ik heb 2 maanden staan door de ovj.
 
Laatst bewerkt:
Welnee, dat was zeker niet bewust, maar die discussie hoeven we hier niet aan te gaan. Apart dat jij 8 maanden kreeg, dan heb je beslist meer op je kerfstok gehad;)
Ik heb 2 maanden staan door de ovj.
2 maanden is altijd standaard,ter rechtzitting komt dan de echte eis,die kan heel wat hoger liggen,met 100% overschreiding kom je dan
normaal geproken niet weg met maar 2 maanden,al is dat aan de rechter om te bepalen.
Als je aan kan tonen het rijbewijs voor je werk nodig te hebben,blijft het meestal bij 2 maanden, tenzij het niet de eerste keer is.
 
Het is echter niet gezegd dat het tot een rechtzitting komt, als je eens bent met de beschikking van de ovj.
 
Als ik de boetepot bekijk, kan ik dan concluderen dat we allemaal netter zijn gaan rijden of dat het schorriemorrie niet meer op MF bivakkeert? :+
 
Laatst bewerkt:
Het is echter niet gezegd dat het tot een rechtzitting komt, als je eens bent met de beschikking van de ovj.
Dat kan,en dan hopen dat het een geschikte knakker is,anders zou je liever een rechter hebben kan ik je vertellen,
de OvJ van mij was een regelrechte Nazi,begon zelfs Koos Spee te citeren,terwijl de rechter heel schappelijk was.
 
Het is echter niet gezegd dat het tot een rechtzitting komt, als je eens bent met de beschikking van de ovj.

Maar die beschikking krijg je tijdens een hoorzitting te horen.

Je kan altijd een verzoek om vervroegde teruggave van het rijbewijs sturen naar het CVOM. De een krijgt hem snel terug zonder veel moeite en de ander moet het maar uitzitten. Niet geschoten is in elk geval altijd mis. Succes en sterkte!
 
Pff gelukkig rijbewijs is ondertussen terug, 14 dagen kwijt, klaagschrift weer ingetrokken. Wat blijkbaar de doorslag gaf was dat ik een werkgeversverklaring en kvk uitreksel bij de klaagbrief had gedaan.
 
Pff gelukkig rijbewijs is ondertussen terug, 14 dagen kwijt, klaagschrift weer ingetrokken. Wat blijkbaar de doorslag gaf was dat ik een werkgeversverklaring en kvk uitreksel bij de klaagbrief had gedaan.
Mooi man,nu maar netjes aan de regeltjes houden,nog een keer en dan zijn ze niet meer zo genadig.:)
 
Terug
Bovenaan Onderaan