motor beschadigd bij poging tot diefstal uitlaat

FT500R

MF veteraan
29 mrt 2006
1.693
449
Den Haag
Hoi mfers.

Toen ik vanochtend bij mn motor kwam zag ik ineens mn uitlaat demper op half 7 naast mn motor hangen.
Kennelijk heeft iemand vannacht geprobeerd de demper te jatten maar had hij geen gereedschap bij zich.
De slip on demper was een stuk van de link pijp afgeschoven en vervolgens is geprobeerd de uitlaat beugel kapot te krijgen door er mee te draaien en te wrikken.
Gelukkig maakt yoshi kwaliteits beugels en is deze niet afgebroken.
De demper is door dit lompe geklooi wel flink beschadigd. Er zitten overal deuken en krassen, de beugel is volledig ontzet en de bevestigings veertjes zijn weg.
Ik heb de demper wel weer kunnen monteren en met een half uurtje vertraging de motor kunnen gebruiken.
Ik upload vanavond even een foto hoe ik mn motor vond en van de schade.
bij deze de foto's
20130521100949.jpg

en na het terug plaatsen de schade:
20130521173433.jpg

20130521191539.jpg

Is er een mogelijkheid om dit te verhalen op mijn diefstal verzekering of het waarborgfonds?
Het is natuurlijk ontzettend klote dat ik mijn motor niet voor de deur kan laten staan omdat een stel eksters niet met hun klauwen van glimmende dingen kan blijven maar ik hoop dat ik er zelf financieel niet te erg op achteruit ga.
Een voordeel doordat de demper zo verneukt is acht ik de kans klein dat ze m alsnog komen jatten.

Leuk wonen hier in den haag.

Groeten paul
 
Laatst bewerkt:
waarborg fonds is geloof ik alleen als een voertuig de schade heeft aangericht.

waarom bel je je verzekering niet gewoon?

Diefstal val je vaak niet terug in schadevrije jaren als je dat bedoelt, natuurlijk heb je wel eigen risico.
 
Teringlijers! Je moet tegenwoordig stroom op je motor zetten willen ze hem niet jatten lijkt wel.

Ik zou in ieder geval even de algemene voorwaarden van je verzekeringsmaatschappij checken. Lijkt me dat het daar wel in staat. Ik ben bang dat het onder 'schade' valt (er is immers niets gejat uiteindelijk), en dat is vaak een apart (duur) onderdeel van je verzekering.
 
Waarborgfonds is inderdaad een kansloze zaak. Dat is alleen voor schade veroorzaakt door onbekend gebleven motorvoertuigen of onverzekerde motorvoertuigen.

Dus het hangt van je eigen verzekering af of dit gedekt is, de enige manier om dat zeker te weten is even bellen. Maar de kans is groot dat het wel onder WA+ valt. Wel even aangifte doen bij de politie.

En ja, Den Haag is een mooie stad, maar er loopt nogal wat tuig rond :(

Ik zou in ieder geval even de algemene voorwaarden van je verzekeringsmaatschappij checken.

De algemene voorwaarden geven daar geen uitsluitsel over, die gaan over betaaltermijnen, beroepsmogelijkheden en dergelijke. Het gaat om wat er in deze specifieke polis staat, inclusief de eventuele verwijzingen naar specifieke clausules.
 
Laatst bewerkt:
even in de OP de foto's toegevoegd.
Morgen maar eens bellen met mn verzekering.
Waarborgfonds dacht ik inderdaad al dat dat niet ging werken.
 
Ik zou de demper nu toch maar vastlassen, volgende keer hebben ze misschien wel gereedschap mee.

Jammer dat de demper zo beschadigd is, maar een goede metaalbewerker (of een handig iemand) kan hem redelijk herstellen denk ik
 
Verzekering bellen :Y Bij WA+ is (poging tot) diefstal schade inbegrepen. Wel aangifte doen bij politie
 
Buurtbewoner die niet zo blij is met het geluid?

Hebben we hier ook eentje van; alleen dan de andere kant. Een buur die dus een uitlaat met teringherrie op zn auto heeft, niet kan parkeren en rustig midden in de nacht dus op die manier iedereen wakker maakt als ie weer x keer moet steken om te parkeren.
 
Balen man, zou inderdaad gewoon even de verzekering een belletje geven..
Waarborgfonds alleen bij schade door een ander voertuig?
Jaren geleden is mijn nieuwe auto van de zaak door vandalen flink beschadigd terwijl hij op het parkeerterrein stond, dit is toen wel door het waarborgfonds vergoed... :Y
 
eerst aangifte doen bij de politie dan pas naar de verzekering met de aangifte...
 
Zonder uitlaat is hij inderdaad een stuk stiller :+


Ik heb er ook nog even aan gedacht dat het misschien iemand uit de straat zou zijn geweest. Ik heb echter nog nooit klachten gekregen (ik rij ook altijd heel rustig direct de straat uit) Daarnaast komen mensen uit de straat vaak een praatje maken als ik bezig ben met de motor en dit gaat altijd heel gemoedelijk vandaar dat ik dat een beetje uit sluit.

aangifte is iig gedaan, nu even verzekering bellen.
 
Brr, blij dat ik hem binnen kan zetten, ook in Den Haag.

Lijkt me inderdaad gewoon een ordinaire poging tot diefstal, als iemand het ding wil slopen pakt ie dat wel anders aan lijkt me.

Succes met de afhandeling!
 
Ik heb er ook nog even aan gedacht dat het misschien iemand uit de straat zou zijn geweest. Ik heb echter nog nooit klachten gekregen (ik rij ook altijd heel rustig direct de straat uit) Daarnaast komen mensen uit de straat vaak een praatje maken als ik bezig ben met de motor en dit gaat altijd heel gemoedelijk vandaar dat ik dat een beetje uit sluit.

aangifte is iig gedaan, nu even verzekering bellen.

Zal wel niks mee gedaan worden, tis enkel verzekeringstechnisch handig om aangifte te doen ;). Ik snap zulk soort mensen echt niet, het is toch niet zo moeilijk om van andermans spullen af te blijven? Ik zou bijvoorbeeld heel graag een triumph speed triple 675 willen hebben maar het komt niet eens in me op om er voor te gaan jatten. Als je zelf nagaat wat voorn kut gevoel je hebt als er iets van je gejat word, dan wil je dat een ander toch niet aan doen :?. Geeft een veel fijner gevoel om te werken voor iets wat je graag wilt. Ik kan me niet voorstellen dat mensen die spullen jatten zichzelf recht in de ogen kunnen kijken zonder enige vorm van schaamte.
 
Zal wel niks mee gedaan worden, tis enkel verzekeringstechnisch handig om aangifte te doen ;). Ik snap zulk soort mensen echt niet, het is toch niet zo moeilijk om van andermans spullen af te blijven? Ik zou bijvoorbeeld heel graag een triumph speed triple 675 willen hebben maar het komt niet eens in me op om er voor te gaan jatten. Als je zelf nagaat wat voorn kut gevoel je hebt als er iets van je gejat word, dan wil je dat een ander toch niet aan doen :?. Geeft een veel fijner gevoel om te werken voor iets wat je graag wilt. Ik kan me niet voorstellen dat mensen die spullen jatten zichzelf recht in de ogen kunnen kijken zonder enige vorm van schaamte.

Gelukkig is dit een instelling die door de meeste mensen wordt gedeeld.
Helaas zul je altijd ook types houden die er liever voor kiezen om voor "snel geld" te gaan waarbij ze zichzelf vrijpleiten door middel van allerlei slappe excuses....
 
ik heb mijn verzekering gebeld en er komt een schade expert kijken, met een beetje geluk krijg ik dus wat geld terug (of het blijft precies binnen mijn eigen risico dat kan ook.....)

groeten paul
 
ik heb mijn verzekering gebeld en er komt een schade expert kijken, met een beetje geluk krijg ik dus wat geld terug (of het blijft precies binnen mijn eigen risico dat kan ook.....)

groeten paul

Ben bang voor t laatste, maar hoop het natuurlijk niet ;)
 
Gelukkig is dit een instelling die door de meeste mensen wordt gedeeld.
Helaas zul je altijd ook types houden die er liever voor kiezen om voor "snel geld" te gaan waarbij ze zichzelf vrijpleiten door middel van allerlei slappe excuses....

Vooral als je weet dat je vandaag de dag er waarschijnlijk met een enkelbandje vanaf komt.
Echt balen dit en hopelijk doet de verzekering niet moeilijk.
 
ZURE POES DIT!

Je hebt niet echt mazzel met dit soort zaken.
Success ouwe!

May their hands turn into dog poo and their dicks into uneractable peas!
 
Ik zou bijvoorbeeld heel graag een triumph speed triple 675 willen hebben maar het komt niet eens in me op om er voor te gaan jatten.

Uit ervaring weet ik dat ze daar in Luxemburg heel anders over denken.

Heb je ook eigen risico bij diefstal of poging tot?
 
Uit ervaring weet ik dat ze daar in Luxemburg heel anders over denken.

Heb je ook eigen risico bij diefstal of poging tot?

Aangezien de uitlaat niet gestolen is zullen ze het denk ik behandelen als vandalisme. Daar zit (verschillend per verzekeraar) een deel eigen risico bij volgens mij.
 
Terug
Bovenaan Onderaan