MotoGP clash der titanen, het epische einde

Wie wordt er kampioen

  • Lorenzo

    Stemmen: 74 46,3%
  • Rossi

    Stemmen: 86 53,8%

  • Totaal aantal stemmers
    160
Je weet het nooit met Vale, maar als Jorge nu nog niet kan winnen dan weet ik het ook niet meer.

Overigens vind ik Jorge wel de terechte kampioen (als het zover komt). Hij was in heel veel sessies veruit het snelste en in de races door omstandigheden niet altijd het beste resultaat behaald.

Voor Vale was dit (tot de vorige race) een topseizoen. Een heel sterk begin, maar de tweede helft van het seizoen toch echt de mindere van Jorge. Dit was denk ik ook de enige kans die hij nog had om kampioen te worden, want volgend jaar kan hij dit echt niet herhalen :N. Ik vind Jorge, Marc en Dani toch echt wel beter... maarja, ben ook geen fan van Vale (en trouwens ook niet van Jorge en Marc).
 
Laatst bewerkt:
Je weet het nooit met Vale, maar als Jorge nu nog niet kan winnen dan weet ik het ook niet meer.

Overigens vind ik Jorge wel de terechte kampioen (als het zover komt). Hij was in heel veel sessies veruit het snelste en in de races door omstandigheden niet altijd het beste resultaat behaald.

Voor Vale was dit (tot de vorige race) een topseizoen. Een heel sterk begin, maar de tweede helft van het seizoen toch echt de mindere van Jorge. Dit was denk ik ook de enige kans die hij nog had om kampioen te worden, want volgend jaar kan hij dit echt niet herhalen :N. Ik vind Jorge, Marc en Dani toch echt wel beter... maarja, ben ook geen fan van Vale (en trouwens ook niet van Jorge en Marc).

Ik ben benieuwd wat Yamaha gaat bereiken mbt het hoger beroep.
Sowieso heeft VR geen vrienden gemaakt, hoe dan ook.

Wel grappig om te zien dat na het incident iedereen volle kritiek gaf op VR..

Nadat VR commentaar gaf, en een aantal hoge heren / ex coureurs hem een soort van gelijk gaven, opeens de stront emmer over MM heen ging :) :)
 
Gun het Rossi om op zn oude dag nog een kampioenschap binnen te hengelen, maar dat zal er niet meer in zitten. En vind het overigens ook verdiend.
 
Ik hoop dat VR toch op een of andere manier het kampioenschap nog binnen weet te hengelen. Maar vanaf volgend seizoen toch maar wat meer juichen voor Pedrosa of Sam Lowes... moet nog kiezen :P. Lorenzo heeft ook een beetje afgedaan met zijn laatste commentaar, Marquez kan leuk met het publiek spelen, maar als je dan ook dit soort kinderachtige praktijken uit gaat halen ben je echt een losert in mijn ogen.
Dus we gaan het zien. Ik heb overigens gestemd op Lorenzo, denk dat hij het wordt helaas (hoewel zijn rijstijl echt super is om naar te kijken!).
 
Ik hoop dat JLo in de laatste ronde zonder brandstof komt te staan VR derde wordt achter DP en Mad Markie Marq en dus Wereldkampioen. Ik gun het de ouwe GOAT wel.
JLo mag dan wat mij betreft de komende paar jaar kampioen worden.

Realistischer is dat JLo op het podium komt en VR eraf gereden wordt door Hector Barbera en JLo dus kampioen in 2015.

Met zo'n volle gifbeker voor VR wordt 2016 wel een mooi seizoen ;)
 
Laatst bewerkt:
Vale hoeft niet te focussen op de kwalificatie, maar puur op de racesetup, kan een voordeel zijn.
Lorenzo zal 2 snelle honda's naast hem hebben staan op de eerste startrij.

Ik denk dat MM weer eens de fout ingaat en JL meeneemt in zijn val :X
 
Mag en kan Rossi nu een vers nieuw motorblok erin hangen of zijn die regels met het aantal motorblok beperkingen alleen theorie?
 
Ik ben wel erg benieuwd hoe deze oorlog zal voortzetten.... Het zijn duidelijk 2 enorme ego's.
Stiekem maken dit soort conflicten het ook wel weer spannend om te volgen.

Rossi is afgelopen week duidelijk begonnen om het vuurtje op te stoken door Marq een Jorge-fanboy te noemen en hem te vergelijken met Biaggi, maar dan dat hij net een tikje erger is.... Op deze manier probeerde hij duidelijk Marquez voor schut te zetten in de media. Erg dom blijkt nu.

Marc laat niet met zich sollen blijkbaar en is ook een echte vuile rat. Het vuurtje werd opgestookt ook in de trainingen e.d en heeft in de wedstrijd snel een kookpunt bereikt. Als Vale geen kampioen wordt dan heeft hij dit ook deels aan zich zelf te danken door naast het strijden voor het kampioenschap, ook de confrontie op te zoeken met een schijt irritant kereltje die hij niet uit kan staan.
 
Laatst bewerkt:
Ik ga voor Rossi,hij heeft nog een kans dus alles of niets zou ik zeggen .
De 1ste ronde pakt tie al een man of 10/12 :Y
Je hoeft natuurlijk niet zo slim te zijn en te snappen :+ dat er heel wat rijders zijn die de opmars van Rossi niet teveel zullen verstoren.

Incidenten met Marquez heeft geen negatieve invloed op de WK positie van Lorenzo dus Rossi verdiend het best wel ondanks dat hij gisteren heel stout oftewel ondeugend was tegenover die Spanjaard die geen respect toonde richting een rijder die strijd om de wktitel.
 
Op enig ander circuit had ik Rossi nog wel een kans gegeven, zeker op bijvoorbeeld Phillip Island of Assen. Maar op Valencia geloof ik er niet in dat Rossi zonder hulp zijn tiende wereldtitel zal behalen. Tijd goed maken op Valencia is een erg lastige opgave, en als het weer droog is dan denk ik niet dat Rossi zonder hulp iets zou kunnen doen.

Maar goed, het is en blijft motorracen. Er kan van alles gebeuren.

Regendansjes doen en deze site in de gaten houden: Valencia, Spain 10-Day Weather Forecast - The Weather Channel | Weather.com
 
Laatst bewerkt:
ik hoop dat de Suzuki's het seizoen goed afsluiten, Ianone mag ook goed presteren! Smith die verdient evt ook een podiumpje!

maar wie wereldkampioen wordt... kan ik me op dit moment niet druk over maken, altijd weer dat smerige randje aan die prijs.

Dani mag em winnen trouwens, heel volwassen gereden en gereageerd!
 
Je weet het nooit met Vale, maar als Jorge nu nog niet kan winnen dan weet ik het ook niet meer.

Overigens vind ik Jorge wel de terechte kampioen (als het zover komt). Hij was in heel veel sessies veruit het snelste en in de races door omstandigheden niet altijd het beste resultaat behaald.

Voor Vale was dit (tot de vorige race) een topseizoen. Een heel sterk begin, maar de tweede helft van het seizoen toch echt de mindere van Jorge. Dit was denk ik ook de enige kans die hij nog had om kampioen te worden, want volgend jaar kan hij dit echt niet herhalen :N. Ik vind Jorge, Marc en Dani toch echt wel beter... maarja, ben ook geen fan van Vale (en trouwens ook niet van Jorge en Marc).


Waar baseer jij dat nou op? Volgend jaar krijg je totaal andere motoren.

Andere banden andere elektronica...... Misschien is Rossi dan juist weer de eerste die zich weet aan te passen en kan hij wederom bovenaan de top mee doen.

Beetje vreemd dat je Rossi nu ineens afschrijft voor kampioenschap voor volgend jaar.
Laten we eerst maar eens kijken of Honda een fatsoenlijke machine kan maken want tot op heden kunnen ze alleen maar hard rijden op de motor van 2014
 
Laatst bewerkt:
Als er dan toch smerig gespeelt word....... Rossi zet "the maniac" in en laat zien waarom hij zo heet.

Bam MM van de baan Bam Lorenzo onderuit.......... na dit weekend mag toch alles om kampioen te worden dus ik zou zeggen gaan met die banaan hahaha
 
Lorenzo en MM zijn echt geen vriendjes.

Momenteel lijkt dat zo omdat ze dezelfde vijand hebben.
Mara zogauw MM Lorenzo een keer een beuk geeft is de zogenaamde liefde die men meent te zien wel over hoor.

MM <> Lorenzo qua stijl. Beuken vs vreselijk clean.
 
Iemand al bekeken wat eventueel voor Rossi gunstige uitslagen zijn i.v.m. zijn voorsprong op Lorenzo?

Tering wat een seizoen is dit zeg... Misschien toch nog een 10e voor de veteraan, strijd met Lorenzo, cruciale valpartijen, Phillip Island in zijn geheel, tactische spelletjes, schandalige acties... PFFFFFF
 
Ik kan me niet voorstellen dat Iannone in dienst van Rossi zal gaan rijden. Zeker niet in de race, en zeker niet door iemand eraf te rijden met mogelijk letsel tot gevolg. Misschien dat Iannone Lorenzo wat ophoudt in de trainingen zodat Lorenzo een lagere startplaats heeft, maar in de race zelf kan ik me dat echt niet voorstellen. Race control zal ook zeker iedere seconde van het Valencia weekend aandachtig bekijken en analyseren.

En mocht dat wel gebeuren: dan is dat een nog grotere blamage voor de sport. Ik lees hier en elders verhalen van Spanje tegen Italië, maar dat moet je toch anders zien: het is voornamelijk Rossi tegen Marquez en Lorenzo die dit uitmelkt. Ik denk echt dat de overige coureurs hier voornamelijk van balen en wel verstandiger zullen zijn. Ik betwijfel of Pedrosa, Bautista, Barbera of één der Espargaro's in dienst van Lorenzo zullen rijden. Net zomin denk ik dat een Dovizioso, Petrucci of misschien zelfs een heethoofd als Crutchlow zich beschikbaar zal stellen voor Rossi (of Marquez)...

Met name omdat dit soort gezeik afleidt van waar het om gaat: mooie races, prachtige overwinningen. Wie had aandacht voor de overwinning van Pedrosa? En dat zou nu net wel moeten. Rossi heeft maar één taak en dat is om aan het eind van de race één punt meer over te houden dan Lorenzo in het kampioenschap. De andere coureurs zullen 'gewoon' hun race rijden.
 
Iemand al bekeken wat eventueel voor Rossi gunstige uitslagen zijn i.v.m. zijn voorsprong op Lorenzo?
Rossi heeft 7 punten voorsprong. Hij mag niet meer dan zes punten toegeven op Lorenzo, want Lorenzo heeft meer races gewonnen dit seizoen.

Als Lorenzo wint, moet Rossi tweede worden.
Als Lorenzo tweede wordt, moet Rossi minimaal derde worden.
Als Lorenzo derde wordt, moet Rossi minimaal zesde worden.
Als Lorenzo vierde wordt, moet Rossi minimaal negende worden.
Als Lorenzo vijfde wordt, moet Rossi minimaal elfde worden.
Als Lorenzo zesde wordt, moet Rossi minimaal twaalfde worden.
Als Lorenzo zevende wordt, moet Rossi minimaal dertiende worden.
Als Lorenzo achtste wordt, moet Rossi minimaal veertiende worden.
Als Lorenzo negende wordt, moet Rossi minimaal vijftiende worden.
Als Lorenzo tiende wordt, verliest Lorenzo het kampioenschap op één punt en maakt het niet uit waar (en of) Rossi finisht.

Dit zijn de mogelijkheden.

Edit:

Persoonlijk acht ik de kans klein dat Lorenzo, zeker nu Rossi achteraan start, buiten de top drie finisht. Valencia is een heel moeilijk circuit om tijd goed te maken. Vaak wordt gezegd dat een halve seconde verschil op Valencia gelijk staat aan een seconde op elk ander circuit. Maar als Pedrosa en Marquez er vol voor gaan, en Lorenzo derde wordt, acht ik de kans aanwezig dat Rossi zesde wordt en alsnog het kampioenschap naar zich toetrekt.

Wordt Lorenzo tweede, dan geloof ik niet dat Rossi tijd genoeg zal hebben zich naar de derde plek op te werken. Maar het is en blijft motorsport, en dat moeten we eigenlijk niet willen voorspellen. Er kan van alles gebeuren. :)
 
Laatst bewerkt:
Iemand al bekeken wat eventueel voor Rossi gunstige uitslagen zijn i.v.m. zijn voorsprong op Lorenzo?

Tering wat een seizoen is dit zeg... Misschien toch nog een 10e voor de veteraan, strijd met Lorenzo, cruciale valpartijen, Phillip Island in zijn geheel, tactische spelletjes, schandalige acties... PFFFFFF

Makkie.

Hij moet strak achter Lorenzo eindigen.

Echter als JoLo 3e wordt (oftewel, pedrosa en MM gaan er eens voor) mag Rossi 6e zijn....

Wordt Jolo 4e, mag Rossi 9e worden.....
 
Terug
Bovenaan Onderaan