Moto Morini Corsaro 1200 - Deel 10: Amici di Momo

O Gerard, wat is er aan de hand?
Mijn gesleutel betreft alle delen die nu bij de spuiter liggen voorspatbord, Tank, kuipje en achter fairing. zonder dat kun je niet rijden.

Het "niet te repareren" gaskleppenhuis met rottige TPS, heb uit de inventaris van MoMoNero overgenomen en met een nieuwe Fiat TPS gefixt.
Zoals ze in Duitsland zeggen "Alle sagten: Das geht nicht. Dann kam einer, der wusste das nicht und hat's gemacht!"
 
Mijn gesleutel betreft alle delen die nu bij de spuiter liggen voorspatbord, Tank, kuipje en achter fairing. zonder dat kun je niet rijden.

Het "niet te repareren" gaskleppenhuis met rottige TPS, heb uit de inventaris van MoMoNero overgenomen en met een nieuwe Fiat TPS gefixt.
Zoals ze in Duitsland zeggen "Alle sagten: Das geht nicht. Dann kam einer, der wusste das nicht und hat's gemacht!"

Heb niet mee gekregen dat er iets mis was met jouw tps. Laat je hem rood of ander kleurtje?

Gr marc
 
Jongens even een vraagje, ben in de winter bezig motor beurtje te geven en poetsen etc. dingen die je in winter doet om hem weer toppie te maken voor de zomer.
Ik heb jaren geleden de verlichting laten vervangen door xenon verlichting, heb dit ook weer aangepast zodat bij groot licht beide koplampen branden.
Verlichting is top en iedereen ziet mij nu aankomen laagstaande zon of niet. Qua veiligheid zeker aan te raden.
Echter nu zie ik dat glas/reflector dof is geworden en niet meer zo helder is als in begin van seizoen.

Weet iemand waaraan het zou kunnen liggen en wat er tegen te doen is. Heb wel een vermoeden maar wil dit toch even checken.
 
Heb ook een tijd met xenon gereden. Heet, maar volgens mij niet heter dan standaard halogeen. Iig bij mij reflectoren nog prima.
Rijd nu met LED dat blijft cool 8-)
Het glas was wel dof (steenslag etc). Daar heb je speciale polijstpasta (en veel geduld) voor nodig, of tandpasta/koperpoets etc en nog meer geduld :r
Of je kan het laten doen....
 
hallo jongens, eindelijk eens begonnen aan dat balhoofd... Na montage van de middenbok kwam ik er achter waarom ie toch zo raar aanvoelde. Er zit een hard punt. Vandaag de hele boel losgehaald en en dat ging gelukkig vlot. Zelfs het onderste deel dat meestal muurvast zit op de stuurpen/onderste kroonplaat kwam redelijk makkelijk los... Gek genoeg zitten er kogellagers in, ik had toch konische rollenlagers verwacht... Wel duidelijk pitten te zien. Anyway. Nieuwe bestellen, installeren en dan ook gelijk ketting & tandwielen doen (ben nu toch bezig en we zijn klaar voor een nieuw seizoen!

IMG_20190129_154724.jpg
IMG_20190129_162233.jpg
 
Heb het balhoofdlager en de cups van mijn 3½ ook eens vernieuwd. Was best veel werk, m.n. omdat de cups heel strak in het frame passen. Misschien is er inmiddels een update naar konische rollenlagers? Zou je eens aan onze Oosterburen moeten vragen. Wat is de km stand van je Scrambler? Misschien helpt het om bij een grote beurt de vetspuit langs het lager te halen?
 
Er gaat i.e.g. een hele flinke laag vet mee bij de hermontage. In een 3 1/2 passen de conische lagers van de Kanguro's en Camels, dat heb ik inmiddels een paar keer gedaan. Past prima, alleen de stuurpen zou iets langer mogen zijn want je mist een paar slagen draad...
Scrambler heeft nu iets van 27 K op de teller staan, niet echt veel nog dus ik verbaasde me ook enigszins over die ingeslagen lagers. Nou komt deze ooit uit dat faillissement dus ik vermoed dat ie geen beurt heeft gehad na de eerste 1000 km of zo, zal voor de zekerheid alles nog even natrekken ;)
 
Ik heb in Duitsland de originele maten gevonden, viel in NL niet mee :/ Van de week hopelijk binnen en weer in mekaar schroeven, dan ketting en tandwielen en reddie is freddie!
 
Laatst bewerkt:
Shinen en normaal sturen vooral (met dikke handschoenen aan) :p
Ik heb trouwens een potje met vet op de tafel gezet :D

IMG_20190205_205444.jpg
 
Even een vraagje tussendoor.
Wie heeft er velgen/ andere achter remschijf gemonteerd?
Waarschijnlijk klopt je kilometer teller correctie waarschijnlijk dan niet meer.
Hi Mark, op alle ik mijn Corsaro's was de teller correctie verkeerd.
Bij nieuwe banden wijst ie al veel te veel aan, en naarmate de band slijt wordt het verschil groter.
Een andere achterschijf mag niets uitmaken omdat de bouten worden geteld door de sensor. De afstand van de sensor moet natuurlijk wel goed afgesteld staan.
Heb jij andere ervaringen?
 
Hi Mark, op alle ik mijn Corsaro's was de teller correctie verkeerd.
Bij nieuwe banden wijst ie al veel te veel aan, en naarmate de band slijt wordt het verschil groter.
Een andere achterschijf mag niets uitmaken omdat de bouten worden geteld door de sensor. De afstand van de sensor moet natuurlijk wel goed afgesteld staan.
Heb jij andere ervaringen?

Hoi, Hoe heb jij dit gemeten? Met een navi? En gaf de teller te veel of te weinig aan? Weet jij ook hoeveel %
 
Heb deze: pvm met braking schijf. Enige aanpassing is inbus met verdikte flans aangezien de braking gaten groter zijn, zie plaatje:

33360437646_30b3709ff4_h.jpg


33272967571_3bef495b2d_k.jpg


Omdat de corsaro meter niet erg nauwkeuring is (zoals sander al opmerkte) en de sensor nog wel eens de geest geeft - precies op dat stuk met die 80km/u camera's, rij ik al jaren met een extra motogadget metertje, die je exact kan calibreren mbv je gps. Past precies tussen teller en kuipje.

16351233229_11f4210572_k.jpg


zoiets dus:
msm_eur_pol_01b_800_2.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ondertussen in Utrecht, plots een standje van de fabriek zelf onder de noemer Morini Benelux. Toch even lekker op de Milano gezeten. Mooi fietsie :)
 

Bijlagen

  • IMG_20190215_131323.jpg
    IMG_20190215_131323.jpg
    558,3 KB · Weergaven: 14
Terug
Bovenaan Onderaan