Moto Morini Corsaro 1200 - Deel 10: Amici di Momo

Nee ik bedoel die 2 pijpen ad zijkant :r Vond ik bij de monster al nix.....
Gelukkig is Ducati met de nieuwe hypermotard weer een beetje op het rechte pad ;)
Hypermotard-950-SP-MY19-Ambience-09-Gallery-1920x1080.jpg
 
EICMA.. Morini stand was het druk. Ben er twee keer geweest maar stond veel volk iedere keer. De Milano zonder de dempers ziet er idd wel leuk uit.
Blijft mooi spul allemaal maar qua verkoop weet ik het niet wat ze nu precies doen her en der.
 
Ter vergelijk : standaard Honda CB600 Hornet's uit 2008 met 50k op de teller staan ook voor prijzen rond €4.100 - €4.200.

Morini's hebben nog geen 'collectors item' prijzen zo te zien :P:]
 
Ter vergelijk : standaard Honda CB600 Hornet's uit 2008 met 50k op de teller staan ook voor prijzen rond €4.100 - €4.200.

Morini's hebben nog geen 'collectors item' prijzen zo te zien :P:]


Bij Motoport Rockanje staat een keurige Avio voor €6750 met 24k op de teller , vind ik best wel prijzig !
Het is wel een pracht exemplaar dat wel .
 
De invloed van de Chinezen is al gelijk te bespeuren. Vriend van mij heeft de EICMA bezocht en stuurde mij 3 prachtige boeken (folders) in kleur van de Corsaro modellen ZZ, ZT en van de Milano.

Ze maken er serieus werk van. Nu nog méér dealers en méér modellen!!

IMG_2079-a.jpg


IMG_2080-a.jpg
 

Bijlagen

  • brochure 1.jpg
    brochure 1.jpg
    159,1 KB · Weergaven: 17
  • brochure.jpg
    brochure.jpg
    195,6 KB · Weergaven: 17
Als deze keurige Veloce nu voor €4.250 te koop staat, voor welk bedrag issie dan ingeruild? :X:X€3.500 ofzo?

Denni,
Wilde begin 2018 graag een Kawa Z900RS hebben en ben bij verschillende Kawa dealers geweest. De inruilmobelijkheden van een Morini zijn ronduit teleurstellend. Twee dealers wilden überhaupt geen Morini (/Italiaan) inruilen, anderen begonnen over € 2.500 wat dan uiteindelijk nog € 3.300 kon worden. Toen heb ik het maar opgegeven.

Een paar maanden later toch nog een keer de stoute schoenen (laarzen) aangetrokken, zag dat Verhoeven een demo had staan. Uiteindelijk is het een nieuwe geworden. Pedro Verhoeven vond de Morini wel een gave bike en heeft een zwak hart voor mooi Italiaans spul, hij is ook Aprilla dealer. Uiteindelijk heeft hij de Morini ingeruild voor de prijs die ik in gedachten had samen met twee onderhoudsbeurten. Wil hier niet exact de inruilprijs noemen maar die zit héél dicht in de buurt van de verkoopprijs.

P.S.: Z900RS is natuurlijk een compleet andere motor maar ik heb er veel schik mee. Mis af en toe wel het koppel en vermogen van de MoMo...... 🙁
 
Denni,
Wilde begin 2018 graag een Kawa Z900RS hebben en ben bij verschillende Kawa dealers geweest. De inruilmobelijkheden van een Morini zijn ronduit teleurstellend. Twee dealers wilden überhaupt geen Morini (/Italiaan) inruilen, anderen begonnen over € 2.500 wat dan uiteindelijk nog € 3.300 kon worden. Toen heb ik het maar opgegeven.

Een paar maanden later toch nog een keer de stoute schoenen (laarzen) aangetrokken, zag dat Verhoeven een demo had staan. Uiteindelijk is het een nieuwe geworden. Pedro Verhoeven vond de Morini wel een gave bike en heeft een zwak hart voor mooi Italiaans spul, hij is ook Aprilla dealer. Uiteindelijk heeft hij de Morini ingeruild voor de prijs die ik in gedachten had samen met twee onderhoudsbeurten. Wil hier niet exact de inruilprijs noemen maar die zit héél dicht in de buurt van de verkoopprijs.

P.S.: Z900RS is natuurlijk een compleet andere motor maar ik heb er veel schik mee. Mis af en toe wel het koppel en vermogen van de MoMo...... 🙁

Veel plezier met je Z900RS! Strakke motorfiets met fraaie details, heerlijk soepel blok en stuurt prima :].
 
Bij Motoport Rockanje staat een keurige Avio voor €6750 met 24k op de teller , vind ik best wel prijzig !
Het is wel een pracht exemplaar dat wel .

Een prima motor zonder problemen mag denk ik ook een prima prijs opleveren. Als jouw motor perfect is waarom zou je hem dan voor weinig inruilen of verkopen.
Als de verkoopprijs te mooi is om waar te zijn, is dat ook vaak zo.
 
Denni,
Wilde begin 2018 graag een Kawa Z900RS hebben en ben bij verschillende Kawa dealers geweest. De inruilmobelijkheden van een Morini zijn ronduit teleurstellend. Twee dealers wilden überhaupt geen Morini (/Italiaan) inruilen, anderen begonnen over € 2.500 wat dan uiteindelijk nog € 3.300 kon worden. Toen heb ik het maar opgegeven.

Een paar maanden later toch nog een keer de stoute schoenen (laarzen) aangetrokken, zag dat Verhoeven een demo had staan. Uiteindelijk is het een nieuwe geworden. Pedro Verhoeven vond de Morini wel een gave bike en heeft een zwak hart voor mooi Italiaans spul, hij is ook Aprilla dealer. Uiteindelijk heeft hij de Morini ingeruild voor de prijs die ik in gedachten had samen met twee onderhoudsbeurten. Wil hier niet exact de inruilprijs noemen maar die zit héél dicht in de buurt van de verkoopprijs.

P.S.: Z900RS is natuurlijk een compleet andere motor maar ik heb er veel schik mee. Mis af en toe wel het koppel en vermogen van de MoMo...... 🙁

Andersom werkt het net zo Jan, Als je een Japanner in wil ruilen bij een Italiaanse motorzaak houd ook menigeen de deur dicht. Jouw Morini was zeker een mooie machine waar je veel plezierige kilometers op hebt gemaakt. Er zal zich vast een nieuwe eigenaar melden. Veel plezier met de kawa. Kom hem een keertje laten zien.
 
De kogel is door de kerk; na 10 jaar trouwe dienst is de momo verkocht 😱😱

Mis em nu al. Maar het was gewoon eens tijd voor wat anders.

:W:W:W:W:W
 
Tijdens de Oldtimer beurs "Moto Retro Wieze" in België op 9 en 10 februari 2019 is er een tentoonstelling met racemotoren van MV Augusta en Moto Morini. Op de afbeelding de 250cc "snelste eencilinder ter wereld", de Moto Morini Grand Prix racer waar Tarquinio Provini in 1963 op een haar na (eigen schuld) wereldkampioen mee werd. Hij reed Jim Redman op de 4-cilinder Honda het snot voor de ogen. Helaas miste onze held in de eindklassering 2 punten, o.a. doordat hij de Grand Prix van de DDR en het eiland Man miste.
N.B. op de website van Moto Retro Wieze staat nog ten onrechte vermeld dat er een tentoonstelling is van Ducati Motoren. Deze omissie wordt zsm gecorrigeerd.
beurswieze2019.jpg
 
1e kerstdag en qua weer zou je bijna een stukje gaan rijden. Maar er moet nog wat gesleuteld worden de komende tijd. Voor mijn collega sleutelaars heb ik nog een gaskleppenhuis te koop. Met een nieuwe TPS. Inbouwen, TP’s reset, en gaan. Stuur maar een pb voor foto’s
 
Ik heb jaren woon-werk met de motor gereden en eigenlijk kun je in Nederland met goede kleding het hele jaar wel doorrijden, afgezien van dat ene weekje sneeuw/gladheid :].
 
Terug
Bovenaan Onderaan