Mooie overnachtingstops onderweg naar Zuid Duitsland

GuziMoto

Rookie
9 mrt 2023
4
1
Aankomende maand rij ik naar Zuid Duitsland, om precies te zijn naar ChiemSee. Ik wil deze rit geheel in drie stukken binnendoor rijden. De eerste overnachting is in Winterberg, ben daar zelf met de motor nog niet eerder geweest. Als ik dan de route binnendoor verder naar beneden laat gaan (via Google maps), stuurt hij mij zo ongeveer ten Oosten van Neurenberg. Alleen vraag ik me af of deze omgeving voor motorrijders daar mooi en interessant is van wat ik zo zie op Google? Ook als het gaat om een overnachting in een motorhotel/herberg. Is het wellicht een beter idee om meer af te zakken richting Karlsruhe/Stuttgart en via het "Zwarte Woud" te rijden en te overnachten? Ook daar ben ik nog niet eerder met de motor geweest. Wellicht zijn er ervaringsdeskundige, in ieder geval zijn ale leuke en interessante suggesties gua routes en overnachtingen van harte welkom.

Groet,
Vincent
 
Laatst bewerkt:
Die route is voor motorrijders niet heel interessant, meer de korste route.

Afhankelijk waar je vandaan komt zijn er twee mogelijkheden, linksom of rechtsom

Grofweg:

Linksom: Venlo grens over, Eifel door en Zwarte Woud tot bv Freiburg. Vanaf daar naar de Chiemsee

Rechtsom: Sauerland, Harz en via grensgebied Tsjechië ( Erzgebirge) naar beneden naar de Chiemsee
 
Die route is voor motorrijders niet heel interessant, meer de korste route.

Afhankelijk waar je vandaan komt zijn er twee mogelijkheden, linksom of rechtsom

Grofweg:

Linksom: Venlo grens over, Eifel door en Zwarte Woud tot bv Freiburg. Vanaf daar naar de Chiemsee

Rechtsom: Sauerland, Harz en via grensgebied Tsjechië ( Erzgebirge) naar beneden naar de Chiemsee
Goede tip! Bedankt!
 
Laatst bewerkt:
Vanaf Winterberg naar het plaatsje Schotten (B276), via Bad Orb naar Wertheim. Langs de Tauber naar Rothenburg ob der Tauber (mooi om te bezoeken, maar ook mooi om het van onderen te zien als je de Tauber volgt). Dan iets noordoost, tussen Erlangen en Bamberg door, dan kom je in het mooie Fränkische Schweiz. Naar de Tsjechische grens even goedkoop tanken (ik heb 2 weken geleden Shell V-Power tegen dieselprijzen getankt). Je kunt je nu vermaken in het Nationalpark Bayerische Wald. Ben je er zat van, dan is het nog een klein stukkie naar de Chiemsee.
 
Terug
Bovenaan Onderaan