MM vanuit Amsterdam (e.o.)

welke route wil je rijden?

  • route 1

    Stemmen: 3 14,3%
  • route 2

    Stemmen: 12 57,1%
  • route 3

    Stemmen: 0 0,0%
  • route 4

    Stemmen: 0 0,0%
  • route 5

    Stemmen: 3 14,3%
  • maakt me niet uit

    Stemmen: 1 4,8%
  • ik ga/mag niet mee

    Stemmen: 2 9,5%

  • Totaal aantal stemmers
    21
Status
Niet open voor verdere reacties.
even een berichtje voor iedereen die meegaat:

de 'vaste' of regelmatige rijders van de Amsterdam groep (MFA) zijn mensen die over het algemeen qua rijgedrag redelijk goed op elkaar in gespeeld zijn.
het is al meerdere malen gebeurd dat mensen die zich voor het eerst in deze groep bevinden, zich over hun grenzen gedreven voelen door het rijgedrag van anderen.
tegen die mensen wil ik zeggen:

DOE DIT NIET!!!

we hebben vorig jaar door dit soort situaties al meerdere motoren af kunnen schrijven
en ook dit jaar is alweer teveel onnodige schade voorgekomen.

ik wil er dus met nadruk op wijzen dat iedereen welkom is, maar zelf de verantwoording dient te nemen voor zijn of haar veiligheid en dat van de mensen om je heen.
En als iedereen dat nou voor zichzelf doet, hoef ik me daar geen zorgen om te gaan maken O-)

mocht je naar aanleiding van dit bericht nog vragen hebben, post ze of pb me, dan wordt daar altijd op gereageerd.
voor meer info zie ook de openingspost van het MFA topic (ook voor info over rijden in groeppen)


tnx 8-)
 
Waren de orzaak van die ongelukken dat mensen boven hun kunnen gingen rijden of dat er mensen in de groep door stoer gedrag (ervaren of niet) anderen meenamen tijdens hun val?

Ik denk dat het dan eerder aan de ervaren mensen ligt, zij geven immers het 'goede' voorbeeld toch?

Ik wil graag met MFA mee, maar als ik steeds om me heen moet kijken of er niet iemand wheelie'end langs komt blazen dan ga ik liever niet mee....

De vraag is dus; wordt er normaal gereden??
 
Waren de orzaak van die ongelukken dat mensen boven hun kunnen gingen rijden of dat er mensen in de groep door stoer gedrag (ervaren of niet) anderen meenamen tijdens hun val?

Ik denk dat het dan eerder aan de ervaren mensen ligt, zij geven immers het 'goede' voorbeeld toch?

Ik wil graag met MFA mee, maar als ik steeds om me heen moet kijken of er niet iemand wheelie'end langs komt blazen dan ga ik liever niet mee....

De vraag is dus; wordt er normaal gereden??
Ik denk dat als je tussen deze twee onderstaande regels doorleest, dat je je antwoord al hebt
het is al meerdere malen gebeurd dat mensen die zich voor het eerst in deze groep bevinden, zich over hun grenzen gedreven voelen door het rijgedrag van anderen.
Correct me if I´m wrong :$
 
Waren de orzaak van die ongelukken dat mensen boven hun kunnen gingen rijden of dat er mensen in de groep door stoer gedrag (ervaren of niet) anderen meenamen tijdens hun val?
In het verleden zijn veel mensen boven hun kunnen gaan rijden, om toch bij de kopgroep te blijven en hierdoor extra risico's namen. Dit is gewoon niet de bedoeling, omdat we bij iedere afslag gewoon netjes op elkaar gaan wachten. Dus zie je niemand meer voor je rijden of ze lopen uit laat ze gaan als het voor je gevoel te hard gaat. Denk aan je eigen veiligheid!!! Rij gewoon alsmaar rechtdoor tot je de groep weer ziet stilstaan...!


Ik denk dat het dan eerder aan de ervaren mensen ligt, zij geven immers het 'goede' voorbeeld toch?
Iedereen rijd voor zich zelf en ook in zijn eigen tempo. Het moet niet zo zijn dat iedereen zich aanpast aan de "langzaamste". Iedereen wil tenslotte een leuke dag hebben en lekker knalluh hoort daar soms ook bij.

Ik wil graag met MFA mee, maar als ik steeds om me heen moet kijken of er niet iemand wheelie'end langs komt blazen dan ga ik liever niet mee....
Wheely's en achtelijke inhaal acties worden niet getollereerd. VEILIGHEID is het belangrijkste binnen de groep en wil je wheely's maken ga je lekker achteraan rijden, zodat alleen jij op je snuffert gaan en je niemand meeneemt..!

(en dat zeg ik ja... :P )

De vraag is dus; wordt er normaal gereden??
Ja, er zijn duidelijke regels binnen de groep en we spreken elkaar er ook op aan!
De meeste die 1 keer langs komen zien we steeds vaker terug..!

En gezelliheid is het belangrijkste!! *O*


Nu lijkt het allemaal heel spannend en erg extreem, maar dat valt reuze mee!! Zie het voor jezelf! We zijn gewoon erg bang voor ongelukken, omdat het juist om plezier gaat en duidelijkheid & veiligheid bovenaan staan!
 
Laatst bewerkt:
In het verleden zijn veel mensen boven hun kunnen gaan rijden, om toch bij de kopgroep te blijven en hierdoor extra risico's namen.Dit is gewoon niet de bedoeling, omdat we bij iedere afslag gewoon netjes op elkaar gaan wachten. Dus zie je niemand meer voor je rijden of ze lopen uit laat ze gaan als het voor je gevoel te hard gaat. Denk aan je eigen veiligheid!!! Rij gewoon alsmaar rechtdoor tot je de groep weer ziet stilstaan...!


Daar zit inderdaad het probleem.

Alhoewel er voor in de groep met een acceptabele snelheid gereden wordt, is het achterin af en toe een heksenketel.
Met name op 80 en 100 wegen waarbij voorin betrekkelijk rustige inhaalacties ondernomen worden, zie je dat er achterin de groep af en toe idiote inhaalacties en dito snelheden gehaald worden. Dat valt voorin echter niet waar te nemen.

Wat het soms erger maakt is dat de wat minder geoefende rijders regelmatig achterin de groep zitten.

Het is maar net waar je de verantwoordelijkheid wilt leggen, af en toe denk ik dat de aandacht wat teveel bij eigen verantwoordelijkheid wordt neergelegd.

Ik denk dat als je bij dit soort 'wat grotere' groepsevents wat meer met de meute mee moet rijden op de 80 en 100 wegen. (dus zonder al teveel in te halen, en de groep een beetje bij elkaar houden)
 
Laatst bewerkt:
Ric,

Bedankt voor de goede uitleg! ik heb er weer zin en ben erbij!!
 
Daar zit inderdaad het probleem.

Alhoewel er voor in de groep met een acceptabele snelheid gereden wordt, is het achterin af en toe een heksenketel.
Met name op 80 en 100 wegen waarbij voorin betrekkelijk rustige inhaalacties ondernomen worden, zie je dat er achterin de groep af en toe idiote inhaalacties en dito snelheden gehaald worden. Dat valt voorin echter niet waar te nemen.

Wat het soms erger maakt is dat de wat minder geoefende rijders regelmatig achterin de groep zitten.


Het is maar net waar je de verantwoordelijkheid wilt leggen, af en toe denk ik dat de aandacht wat teveel bij eigen verantwoordelijkheid wordt neergelegd.

Ik denk dat als je bij dit soort 'wat grotere' groepsevents wat meer met de meute mee moet rijden op de 80 en 100 wegen. (dus zonder al teveel in te halen, en de groep een beetje bij elkaar houden)

Voorop 2 navigators;
daarna de noobz;
daarna de meute
daarna de pro's
daarna de wheeliende motherfuckers..

zo geregeld, je zegt het maar ik plan die shit :+
 
Laatst bewerkt:
Hallo Alle! Wil mij graag aansluiten bij de groep naar de MM vanuit A'dam! Ik rij een Yamaha xt660x rijden er meer 1 pitters mee? en is het al duidelijk welke route we rijden?? Ik heb voor route 2 gestemd. Uit hoeveel rijders bestaat de groep eigenlijk? en met wat voor bike's?

Gr
Mark
 
Hallo Alle! Wil mij graag aansluiten bij de groep naar de MM vanuit A'dam! Ik rij een Yamaha xt660x rijden er meer 1 pitters mee? en is het al duidelijk welke route we rijden?? Ik heb voor route 2 gestemd. Uit hoeveel rijders bestaat de groep eigenlijk? en met wat voor bike's?

Gr
Mark

Hey Mark welkom!!

Er rijd echt van alles mee!! Van 250cc/25kw tot dikke 1000 met iets meer dan 180 pk aan het achterwiel...

Dus ga gezellig mee en wheely al te way....!
 
Nog niet 100% zeker,

Maar waarschijnlijk kom ik mee, + 1
 
staan er ook mensen op de zelfde plek als vorig jaar?
de foodstrip in zuidoost.

wij komen uit purmerend en gaan via de zeeburgertunnel
 
Grandia: zit er dus wel aan te denken ja...
het is een erg grote groep geworden met een erg grote diversiteit van type rijders/motoren..

Hawk: nope, vooralsnog niet, we verzamelen vlakbij de zuidkant van de Coentunnel :)
 
M/V kom gezellig om 8.30 naar de transformatorweg om, slik... 8.30 uur :z , met mijn GTR1000, als ik van het weekend tenminste de distr. ketting / kleppen stellen en alle rommel er omheen vervangen heb.
Kan ik eindelijk al die andere Gtrrretjes bekijken in Veenendaal.
Maak mij niet uit welke route, maar niet nr. 5, die pak ik wel als ik naar huis kachel. :]
O ja, wat is een OVB??????? :+
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan