Miene R1150R Rockster

dylanpilot

MF veteraan
30 jan 2011
2.518
773
Holland
Hallo allen.
Vandaag heb ik mijn vette R1150R Rockster mogen ontvangen.
Wat een machtige fiets zeg.
Heb voorheen al machtige fietsen mogen rijden, maar deze Rockster valt zekers ook in die categorie.
De eerste kilometers waren even wennen, maar de 'gewenning' kwam gelukkig snel.(echt BMW eigen)
De Rockster stuurt strak als een scheermes en het rijdgedrag is voorbeeldig.
Moet nog wel echt wennen aan de motor, maar dat gaat straks met beter weer helemaal goed komen.
Ik heb in elk geval al wel de indruk gekregen dat dit een erg fijn sturende fiets is.
De motor zit goed en het geheel voelt vertrouwd aan.(zal wel komen door het toch wel brede stuur wat erop zit en daardoor de zithouding wat aktiever is)
Vermogen ten over, zelfs voor deze 1150cc 2 cilinder.
Al met al ben ik dik tevreden.
Wat boffen we toch!!
Vr Gr Erwin
 
Dag 2: vandaag ondanks het winderige weer behoorlijk end wezen sturen met miene Rockster.
Veel binnendoor 80 wegen en stukkie snelweg.
De motor gaat steeds beter bevallen.
Had er gisteren al een fijne indruk van, maar vandaag is gevoel dat toch weer op de lader gestegen.
Schakelen gaat dus echt als boter.
Ook van neutraal naar de eerste versnelling gaat 9 van de 10 keer soepel en zonder klakken.
Ik had al wat gelezen over eventueel bokkig gedrag bij langzaam rijden (rond de 30 a 40 km per uur)
Ruckeln noemen ze dat ook wel dacht ik.
Bij mijn Rockster totaal geen last van welk bokkerig rijgedrag dan ook.
Paar bochten afgelopen middag genomen met eigenlijk net een versnelling te hoog (derde) om eens te kijken wat dat met de motor zou doen.
Geen krimp geeft ze, en vanaf 2000 toeren ook zo mooi oppakken zonder hikken of stoten.
Lijkt wel een diesel.
Vermogen is er zoals ik al eerder aangaf genoeg voorhanden.
Op de snelweg met 120 km per uur en in de 6e versnelling draaid ze ongeveer 4000 toeren.
Merk sinds vandaag dat het zo snel went om zo'n R1150R te berijden.
Wist al wel dat die Boxers erg fijn reden, maar het verbaast me weer dat zo'n relatief zware motor (220kg) zo snel went.
Alsof het allemaal vanzelf gaat.
Aankomende week ga ik samen met een monteur een stekker op de accu onder de tank monteren zodat er een makkelijk toegangbare mogelijkheid ligt om mijn Optimate druppellader aan te kunnen sluiten.
Wil haar gewoon elke dag aan de druppellader leggen.
Ik heb goeie ervaring met mijn vroegere motorscooter.
Die accu had ik ook elke dag aan de Optimate druppellader en ondanks dat ik gasten ken die zeggen dat het onzin is en helemaal niet nodig heb ik wel 5 jaar lang gedaan met de originele accu die in mijn motorscooter zat.
Ik heb toen 50.000 km op de klok van die scooter gezet en de accu (toch een klein ondermaats accu'tje) hield het dik 5 jaar probleemloos vol.
Dus voor mij geldt dat wel als bewijs.
Want volgens mij gaat een gemiddelde motor accu rond de 3 a 4 jaar mee toch.

Oja...........bijna vergeten..........
Ik vond mijn toenmalige Fazer 1000 al goed remmen.
Velen van jullie kennen vast wel het befaamde remsysteem met remklauwen van Yamaha.(zit ook op de R1 en R6)
Mijn BMW R1150R Rockster met ABS en intergraal rembekrachtigings systeem overtreft de Yamaha Fazer 1000 DIK.
Durf te zeggen dat na het rijden met zo'n systeem als BMW erop heeft de rest remt als een oud wijf.
Jullie willen niet weten hoe straf en bruusk mijn Rockster remt.
Enige minpuntje wat ik zo kan noemen is het lichtelijk irritante relais geluid van de rembekrachtiger die onder de tank zit.
Maar dat zal ook wel gaan wennen en is niet hoorbaar bij normaal rijden.(wel in stilstand)
Wat ben ik blij met miene Rockster.
Vr Gr Erwin
 
Laatst bewerkt:
Foto's volgen binnenkort Heren/Dames.
Ik wacht nog even op die dag dat het zonnetje schijnt en ik wat foto's kan schieten op een mooie locatie.
Graag jullie geduld.
 
niemand boeit wat over de locatie, het gaat om de motor.

En als we op de zon moeten wachten zijn we volgende week nog geen steek verder ;)
 
ha ha ha ha ha.
Geduld kerel.
Gaat goed komen.
Wil m'n Rockster wel graag op een mooi plekkie op de kiek zetten.
Zo tegen eeen stenen muur op de achtergrond is echt zonde.
Gr E
 
ha ha ha ha ha.
Geduld kerel.
Gaat goed komen.
Wil m'n Rockster wel graag op een mooi plekkie op de kiek zetten.
Zo tegen eeen stenen muur op de achtergrond is echt zonde.
Gr E
stenen muur met mooie graffity is altijd goed toch :+

Of zwarte rockster tegen witte muur achtergrond of witte rockster tegen zwarte muur of ..of...kom op met die fotoossss ;)
 
Laatst bewerkt:
Graffity is altijd leuk voor achtergrond, dit is m'n vorige motor.
Helaas hebben ze de graffity weg gehaald :(

s6000633.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan