BMW R850/11x0R wie rijdt er een? (Part 2)

Hyperpro net aan de telefoon gehad. Rockster eigenzinnig ding kwa dempers. Anders dan de 1150R. Dus ik moet effe langskomen. Eerst de zithouding afmaken. Maarals jij nog een Hyperpro nummer hebt?

gr Marten
 
Ik heb ze van " Beekberger" overgenomen hij zat hier op het forum misschien dat hij mee leest en nog gegevens heeft.
 
Jazeker, laatste onderdeel is net binnengekomen vandaag.
Ik zal morgen foto's maken en hier een update geven. Maar, tipje van de sluier: eerste 200 km was een succes!
 
Ik had besloten om de voetsteunen van de Rockster te verlagen mbv van de 1150GS voetsteunhouders en de rest .... want je hebt dan ook nodig: voetsteunen, rempedaal en rempomp. Ik had inmiddels de I-ABS gespoeld en alles werkte ok. Derhalve rechts zoals het was:

Rockster-rechts1.jpg

Met GS houders moet ook de rempomp vervangen worden, want die komt vertikaal te staan en dan is de remleiding te kort. Dus eigenlijk ook de GS remleiding van de ABS naar de rempomp nodig. Nu kende ik iemand die zijn I-ABS er door Motorport Zelhem af had laten halen (tegen een idioot hoog bedrag) met de opmerking alles netjes eraf te halen, want wellicht wilde hij een ABS terug plaatsen. OK, meestal knippen mensen de leidingen door, omdat ze te beroerd zijn een paar steuntjes weg te halen, maar in dit geval waren de leidingen nog heel...., maar volledig verbogen. Alle haakse knikken eruit, etc. Geen soep meer van te maken.
Gelukkig is de originele leiding wat te lang (beter dan tekort) en daar heb ik dan maar een Chicane ingebouwd.

Rockster-rechts2.jpg


De steun moet nog in de framekleur (zoek nog de frame kleurcode), evenals de steps (maar ik heb nog een paar die breder en lager zijn, deze zijn van mijn zoon zijn zwarte GS) en het pedaal wordt zwart.
Deze kant was effe puzzelen, maar ben heel blij dat ik die Chinese rommel (verlagers) teruggestuurd heb en de keuze voor de GS houders heb gemaakt.
 
Tja en dan links. Dat wordt appletje-eitje dacht ik..... Geen remleidingen ide in de weg zitten, geen rempotjes wisselen, etc.
Maar helaas, ook de nodige uitddagingen.
De houder was snel gemonteerd en ik had toevallig mijn Touratech schapeldaal eraan gezet en niet de originele van de GS.
En toen kwam het: het schakelarmje van de 1150R en anderen is veel te lang. Alleen de GS en Rt hebben een kortere schakel arm.
Maar ik wilde de dag erop rijden (zondag) en gelukkig heeft de TT schakelarm vele stelmogelijkheden. Dit was dan resultaat:

Rockster-Links-1.jpg


Verbindingstuk aan de verkeerde kant, schakelen ging niet altijd lekker, maar ik kon zondag 200 km rijden om te kijken of ik last zou krijgen van een zere knie.
O ja, door het TT pedaal moest ik de jiffy-uitzetarmpje wat verbuigen en middenbok ramt de voutsteun-houder. Daar moet de flex nog in.
Naarstig op zoek naar een korter GS armpje en die kwam afgelopen vrijdag binnen.
Gemonteerd ziet dat er dan zo uit:



Rockster-Links-2.jpg


Dit is met originele schakelpeddal. Veel mooier dan dat lompe Touratech ding.
Ik heb nog steuntjes (van Migsel.com) liggen die nog lager gaan en naar voren. Dat kan dan weer alleen met het Touratech pedaal.
Anders te weinig ruimte tussen pedaal en schakel-tip.

Maar het goede nieuws is dat ik zonder problemen de 200 km kon uitrijden. Dus deze op zet houden we erin.
To do: Middenbok verbouwen, houders in framekleur, pedalen zwart verven.

gr M
 
10 jaar te laat, maar toch maar stuurverhogers gemonteerd.
morgen met mijn 2 zonen naar het zwarte woud.
 

Bijlagen

  • IMG_0845.JPG
    IMG_0845.JPG
    260,4 KB · Weergaven: 15
  • APIJ0480.JPG
    APIJ0480.JPG
    162 KB · Weergaven: 15
Vast al vaak gevraagd en beantwoord: heeft iemand hier zijn leiding voor de achterrem al vervangen en zo ja, wat zijn de specs van de leiding?
Het gaat om een r850r zonder ABS. Een kant heeft een standaard banjo, maar de andere kant zit geschroefd (?) aan een massieve leiding die van de pomp komt. Wat is dit voor bevestiging?
 
Maandagavond knutselavond. Heb al heel lang last van een zeer eigengereid linker knipperlicht. Gaat soms op eigen wil aan, soms helemaal niet of soms juist niet meer uit.

Net een nieuwe microswitch aan de bekabeling gesoldeerd. Morgen komt een soldeerbout op accu binnen (ja je moet wat in een flat), dan soldeer ik hem weer terug in de bekabeling.
1000012089.jpg
 
Ik wil graag haakse ventielen op/in de velgen van mijn Rockster. Kan dat? Ik lees dat sommige velgen daar niet geschikt zijn (niet vlak genoeg).
Alvast dank, Marten
 
Laatst bewerkt:
Ziet er zeer netjes uit voor zijn leeftijd! Ik heb alweer zo'n 18 jaar geleden een R850R gehad. Fijne motor, remt en stuurt goed en genoeg vermogen voor een naked. Ik vond het persoonlijk een fijnere motor dan de R1150R die ik daarna kocht. De 850 loopt gewoon mooier.
 
Terug
Bovenaan Onderaan