Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Het is ook even wennen dus dat zal ook wel weer goedkomen. Ben afgelopen jaar ook niet heel vaak op pad geweest dus nog maar weinig gebruikt.Niet om te bouwen naar dubbel-D?
Verkoper van onze HJC's gaf aan dat dit bij HJC wel mogelijk was. We hebben alleen gekozen voor een model dat dit standaard al heeft.
Als je in Luxemburg je niet als een IWA* rijdt is de kans dat je een bekeuring voor je headset krijgt nul denk ik zo.Moet je met het nieuwe ece keurmerk ook niet kijken of een headset-die je eventueel al hebt- ook gekeurd is voor gebruik met je type helm? Om bekeuring in lux te voorkomen
Je gaat toch ook niet iedere dag in dezelfde onderbroek.
Tenzij je een fuik in rijdt... Bij ons gingen ze in mei allemaal de bon op, 140 euro ter plekke aftikken. Helaas zijn ze daar iets strenger en mag het ook niet op ECE 22-05 helmen.Als je in Luxemburg je niet als een IWA* rijdt is de kans dat je een bekeuring voor je headset krijgt nul denk ik zo.
*IWA
Ik
Wil
Aandacht
Van al deze issues heb ik geen last van met mij Neotech 2
Als je het eenmaal door heb, wil je niet anders meerDubbel-d van mijn Shark vind ik lastig tov mijn clip van de Neotec…was wel ff aan het pielen toen ik de shark wilde gebruiken…..
Zal leeftijd zijn…..
Heel verstandig heb ik meer plaats, met mijn headset opWeer een reden om niet naar Luxemburg te gaan
Dat is niet meer zo, er is een tijdje door agenten met een hekel aan motorrijders gebruik gemaakt van een grijs gebied/slordigheidje in de wet om te bekeuren. Dat is nu over, daarvoor in de plaats controleren dezelfde overijverige dienders nu op getinte vizieren zonder CE keurmerk.Tenzij je een fuik in rijdt... Bij ons gingen ze in mei allemaal de bon op, 140 euro ter plekke aftikken. Helaas zijn ze daar iets strenger en mag het ook niet op ECE 22-05 helmen.
Tenzij je een fuik in rijdt... Bij ons gingen ze in mei allemaal de bon op, 140 euro ter plekke aftikken. Helaas zijn ze daar iets strenger en mag het ook niet op ECE 22-05 helmen.
Afgelopen mei werd er in dat fuik op alles gecontroleerd, papieren, uitlaat, vizier, intercom. Via de KNMV konden ze ook niks meer doen, behalve een vraag sturen naar de Luxemburgse autoriteiten. Die zeiden "boete is betaald dus kan niks meer aan gedaan worden", maar zonder te betalen mocht je niet doorrijden.Dat is niet meer zo, er is een tijdje door agenten met een hekel aan motorrijders gebruik gemaakt van een grijs gebied/slordigheidje in de wet om te bekeuren. Dat is nu over, daarvoor in de plaats controleren dezelfde overijverige dienders nu op getinte vizieren zonder CE keurmerk.
Volgens mij heeft de knmv er vorig jaar een artikel over geschreven.
Voor een niet-geintegreerde commset op je helm. Een Shoei met een SRL intercom geeft geen problemen, want deze zijn goedgekeurd met deze intercom. Een losse Cardo of Sena op dezelfde helm is niet goedgekeurd volgens de Luxemburgers, met dus risico op die 140,- boete.140€ voor een commset op je helm?
Voor een niet-geintegreerde commset op je helm. Een Shoei met een SRL intercom geeft geen problemen, want deze zijn goedgekeurd met deze intercom. Een losse Cardo of Sena op dezelfde helm is niet goedgekeurd volgens de Luxemburgers, met dus risico op die 140,- boete.
Nee hoor.Mijn navigatie (Beeline) heeft ook geen geluid nodig. Maar ik ben dan ook een geval apart vrees ik.
Wat is de reden dat je dat niet zou willen?BTW suggesties over een helm met geïntegreerd zonnevizier hoef ik niet..
Omdat ik reeds een bril op heb.. Elk zonnevizier dat ik in eender welke helm getest heb geeft een minimaal vertekend beeld.Wat is de reden dat je dat niet zou willen?
Vreemd, dat heb ik nooit zo ervaren.Omdat ik reeds een bril op heb.. Elk zonnevizier dat ik in eender welke helm getest heb geeft een minimaal vertekend beeld.
Dus kijk ik door het scherm is alles 100% afgetekend. Kijk ik door het scherm met neergeklapt zonnevizier wordt dat ge reduceert naar 95% iets waar ik niet mee kan leven op momenten dat ik zeer sportief aan het rijden ben, dan mis ik de scherpte..
Ik spreek enkel uit mijn eigen ervaring.Vreemd, dat heb ik nooit zo ervaren.
Wel zie ik optische verschillen tussen diverse merken maar dan ook in het buitenste vizier.
Voor circuitrijden raden ze in ieder geval een helm zonder aan in verband met een grotere kijkhoek.
En van de zomer werd ik er bij een circuittraing op gewezen dat mijn helm wat te ver naar beneden stond.
Te weinig padding op het voorhoofd.
Maar nu überhaupt een andere helm, want dat carbon ding is gedeukt op Mettet.
Polycarbonaat en glasfiber zouden dat niet doen bij hetzelfde bodemonderzoek.
(Maar ja, elke helm moet je vervangen na een ongeluk)