Mentale klik na slechte ervaring/val

Ikzelf val er regelmatig vanaf en heb daar 0 last van mentaal. Wat ik wel doe is analyseren wat er fout is gegaan. Vaak een samenloop van omstandigheden. Eigen fouten, maar ook technische gebreken horen daarbij.

TS: vaak voel je onbewust dat er geen grip is, vooral in het voorwiel. Is je voorband wel in goede staat? Ook qua leeftijd? En je voorvork? Misschien is de blokkade minder mentaal dan je denkt.
 
TS: vaak voel je onbewust dat er geen grip is, vooral in het voorwiel. Is je voorband wel in goede staat? Ook qua leeftijd? En je voorvork? Misschien is de blokkade minder mentaal dan je denkt.
Goeie vraag!

Misschien helpt het om je onderbewustzijn te kalmeren door je motor, en dan vooral het onderstel daarvan, door een professional te laten controleren.
Hoe lang is het geleden dat de olie van je voorvork is ververst?
Ik stel hier maar eens een voordehands vraagje.
Als je daarna de bevestiging hebt dat je motor in top conditie is… dat voelt ook best lekker hoor.
:)
 
TS heeft een andere en gloednieuwe motor inmiddels.
Veranderingen aan de oude had ik ook voorgesteld.
Al was dat ook een vrij nieuwe motor.
Ik heb voor een reis naar The Isle Of Man twee weken hetzelfde model Ninja 650 gehad en vond hem nogal wat onderstuur hebben en oprichten bij remmen in bochten.
De voorkant had wat werk nodig om er sportief mee te kunnen rijden. :Y
 
De voorband was in suboptimale staat. Ik had de achterband een week of 2 ervoor laten vervangen, maar de voorband leek nog genoeg profiel te hebben. Voor op de openbare weg welteverstaan, niet voor op een nat circuit. Dat is een fout geweest.

Gevalletje van allereerste circuitdag en niet genoeg voorbereiding. Dure les geweest :+
 
Ben je er nog mee bezig 🤔
Wat als je nog eens valt?
En dat gaat gebeuren...🫣
 
Ben je er nog mee bezig 🤔
Wat als je nog eens valt?
En dat gaat gebeuren...🫣

Ik antwoord gewoon op @pippen zn post :+
Moet ik mij hier bijna verontschuldigen omdat ik iets post 8)7

Hij heeft gelijk hoor, het is minder mentaal dan ik dacht. Met de ZX-6R was het gewoon weg, kwestie van vertrouwen dat je genoeg grip hebt.
 
Ik antwoord gewoon op @pippen zn post :+
Moet ik mij hier bijna verontschuldigen omdat ik iets post 8)7

Hij heeft gelijk hoor, het is minder mentaal dan ik dacht. Met de ZX-6R was het gewoon weg, kwestie van vertrouwen dat je genoeg grip hebt.

En je hebt de illusie dat je daar de komende deccenia niet mee valt.?
Voor mij werkte het altijd zo : snellere motor,grenzen verleggen.. 🤷‍♀️
Zeker als je circuit gaat of blijft rijden.

Vering en banden is daar de essentie..
 
Heb jaren gelden mijn bijna nieuwe Fireblade in de zijkant van een auto geboord door een vrouwtje wat niet goed keek,geen voorrang had en met beslagen ruiten de kruising opdraaide..
Ik had al zoiets van dat ga ik niet meer halen tijdens het remmen en klapte er vol in. Wilde net voor de impact eraf springen maar blijkbaar laat moeder natuur dat niet toe ofzo.
Gevolg was dat ik met een dubbele rietberger over de auto heen ging en vol op mijn schouder lande en o.a mijn sleutelbeen brak.
Het stukje van de impact tot aan de landing ben ik kwijt maar dat bot wat richting de zon stak in mijn motorpak was geen pretje..

Nadat ik weer (genezen) was en er een nieuwe motor voor me klaar stond reed ik de 1e weken als een oud wijf rond op straat.
Puur omdat die crash me nog vers in het geheugen lag,en ik elke dag weer langs dat beruchte stuk wegdek reed op weg naar huis of werk.
Deed me blijkbaar meer dan ik dacht toendertijd..

Ondanks dat ik al enkele jaren op het cricuit reed en daar ook het scheivlak wel eens van dichtbij had gezien was dit toch een ander verhaal..
Maargoed we leven nog en dat is het belangrijkste..:]
 
En je hebt de illusie dat je daar de komende deccenia niet mee valt.?
Voor mij werkte het altijd zo : snellere motor,grenzen verleggen.. 🤷‍♀️
Zeker als je circuit gaat of blijft rijden.

Vering en banden is daar de essentie..

Die illusie heb ik helemaal niet. Afgelopen zaterdag nog de achterband voelen schuiven over een wegmarkering, het kan snel gaan.

En nu zorg jij er zelf voor dat ik blijf posten hier :+
 
Heb jaren gelden mijn bijna nieuwe Fireblade in de zijkant van een auto geboord door een vrouwtje wat niet goed keek,geen voorrang had en met beslagen ruiten de kruising opdraaide..
Ik had al zoiets van dat ga ik niet meer halen tijdens het remmen en klapte er vol in. Wilde net voor de impact eraf springen maar blijkbaar laat moeder natuur dat niet toe ofzo.
Gevolg was dat ik met een dubbele rietberger over de auto heen ging en vol op mijn schouder lande en o.a mijn sleutelbeen brak.
Het stukje van de impact tot aan de landing ben ik kwijt maar dat bot wat richting de zon stak in mijn motorpak was geen pretje..

Nadat ik weer (genezen) was en er een nieuwe motor voor me klaar stond reed ik de 1e weken als een oud wijf rond op straat.
Puur omdat die crash me nog vers in het geheugen lag,en ik elke dag weer langs dat beruchte stuk wegdek reed op weg naar huis of werk.
Deed me blijkbaar meer dan ik dacht toendertijd..

Ondanks dat ik al enkele jaren op het cricuit reed en daar ook het scheivlak wel eens van dichtbij had gezien was dit toch een ander verhaal..
Maargoed we leven nog en dat is het belangrijkste..:]

Been there,done that😏
 
Jaren geleden m’n - nieuwe - GSXR750 in de achterkant van een Renault Safrane geparkeerd: op een weg met 2 rijstroken - in dezelfde richting - ging mevrouw vanaf de rechterrijstrook ineens links voor me rijden, en ook nog eens vol in de remmen. Op wat krasjes in mijn nek (glas van de achterruit) en een gigantische bloeduitstorting op m’n rechterbeen na geen letsel. Een dag later naar de dealer gestrompeld, en toen ik 3 weken later mijn been weer kon buigen weer opgestapt; geen moment overwogen om te stoppen met rijden.
 
Jaren geleden m’n - nieuwe - GSXR750 in de achterkant van een Renault Safrane geparkeerd: op een weg met 2 rijstroken - in dezelfde richting - ging mevrouw vanaf de rechterrijstrook ineens links voor me rijden, en ook nog eens vol in de remmen. Op wat krasjes in mijn nek (glas van de achterruit) en een gigantische bloeduitstorting op m’n rechterbeen na geen letsel. Een dag later naar de dealer gestrompeld, en toen ik 3 weken later mijn been weer kon buigen weer opgestapt; geen moment overwogen om te stoppen met rijden.
Verstandig dat je niet circuit gaat rijden:Y:Y:+
 
Terug
Bovenaan Onderaan