Je schrikt ervan hoe snel die verweerd,..zie zo,n ding vaak tijdens mijn werk en het holt achteruit, wordt wel regelmatig gebruikt.
Oke.. geen idee..
De Honda uit '78 staat er nog prima bij
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Je schrikt ervan hoe snel die verweerd,..zie zo,n ding vaak tijdens mijn werk en het holt achteruit, wordt wel regelmatig gebruikt.
Het viel me gewoon op, de afwerking is echt heel veel minder. Zelfs een 80-er jaren 4 cilinder van Japanse makelij staat er vaak nog frisser bij als buitenslaper. Misschien gaat het goed als je ze warm weg zet en gebruikt in de zomer.
Oke.. geen idee..
De Honda uit '78 staat er nog prima bij
Het viel me gewoon op, de afwerking is echt heel veel minder. Zelfs een 80-er jaren 4 cilinder van Japanse makelij staat er vaak nog frisser bij als buitenslaper. Misschien gaat het goed als je ze warm weg zet en gebruikt in de zomer.
Die 6,5 vind ik erg lijken op een oer XT 500. Leuk ding om te zien. Veel plezier ermee.Heb altijd gedacht gehad ik ga voor een andere motorscooter. inruil is dan lastig dus ik dacht ik overweeg ook er een erbij. mijn 300cc motorscooter voldoet en dus geen klagen in de winter met storm wat ik in het verleden wel had met 200cc scooter. eerste gedacht was burgman 650, echter die kunnen hoge kosten krijgen. kom ik bij mijn scooter dealer en daar staat een mash dirt track 6.5.... mmm lijkt op een brommer maar nu iets meer. waarschijnlijk is het een oude demo gezien kenteken en dingen die ik op youtube zie. gezien de vraagprijs was het voor mij eigenlijk gelijk doen. dus ik ga weer schakelen. reden voor motorscooter was mijn ongeluk met linker hand maar dat gaat nu beter dus bedienen van koppeling zou nu moeten gaan.
Aha ik zie dat er een soort dirt trackmotor van is gemaakt.dat is de x-ride 650, die lijkt op xt 500.
het is een van 2019 maar dan wel met ronde koplamp. de zwart orange variant. wel 1000km op de teller en gezien kenteken denk ik dat het een demo is. het klink leuk, zit goed, prijs was leuk dus ik ga het beleven. ok 40pk en kenda banden zijn minimaal maar ik denk en hoop dat het een fun bike zal zijn.Aha ik zie dat er een soort dirt trackmotor van is gemaakt.
dus ik ga weer schakelen. reden voor motorscooter was mijn ongeluk met linker hand maar dat gaat nu beter dus bedienen van koppeling zou nu moeten gaan.
kracht is niet probleem bij mij, maar litteken bij vingertop door amputatie. litteken was erg gevoelig en zit aan binnenzijde ter plaatste van koppelingshendel. daarom overgestapt op scooter. nu gaat het langzaam beter en kan beter omgaan met ongemak.Heb je alle kracht weer terug in je hand? Zou eerst toch even aanvoelen hoe die koppeling aanvoelt. Wil je echt een lichte koppeling, dan moet je meer richting Kawasaki gaan.
kracht is niet probleem bij mij, maar litteken bij vingertop door amputatie. litteken was erg gevoelig en zit aan binnenzijde ter plaatste van koppelingshendel. daarom overgestapt op scooter. nu gaat het langzaam beter en kan beter omgaan met ongemak.
koppeling gaat trouwens licht. mijn ervaring met kenda is op kymco, die waren niet erg stabiel op straatstenen en regen. erg harde banden. nu city grip 2 en prima contact. dus kenda semi noppenband is dus voor de looks en op droog asfalt prima te doen. dirt track 6.5 lijkt trouwens gewoon een brommer en alle testen die ik gelezen en gezien heb zeggen het gaat om de fun bij deze motor. voor woonwerk blijf ik scooter rijden. enige problemen die ik ga ondervinden tov scooter zullen zijn wind/regen bescherming door kuipwerk en opbergruimte. persoonlijk denk ik dat deze motor een beetje vergelijkbaar zal zijn aan mijn vroegere honda revere ntv650 van 1990. ook geen bagageruimte, naked. v blok dat prima draaide maar je moest niet harder dan 130 rijden maar lekker veel koppel. zit lekker rechtop. ten tijde van mijn ongeluk op het werk reed ik bmw r1100rt en toen ging koppelen gewoon niet meer. periode geheel niet gereden en toen overgestapt op xtown 300. nu na 5 jaar scooter neem ik toch motor erbij. vooral als ik naar of door een stuk moet met verkeerslichten is scooter mijn optie. kan ik lekker hobbelen en sukkelen dan moet dat prima gaan om zo een motor met koppel en zal schakelen beperkt zijn.Ah ok, niet leuk wat er is gebeurd, maar dan is kracht idd niet het probleem en hoef je je niet druk te maken om hoeveel kracht je moet zetten om de koppeling in te knijpen. Gelukkig kan je ook beter omgaan met het ongemak. Proefritje maken, dus. Qua banden kijken hoe ze reageren met regen, als dat niet fijn is, dan vervangen voor wat anders. Volgens mij had ik Kenda's onder mijn Kymco K-Pipe 125, 10 jaar geleden. Die deden het in de regen trouwens verder niet gek.
koppeling gaat trouwens licht. mijn ervaring met kenda is op kymco, die waren niet erg stabiel op straatstenen en regen. erg harde banden. nu city grip 2 en prima contact. dus kenda semi noppenband is dus voor de looks en op droog asfalt prima te doen. dirt track 6.5 lijkt trouwens gewoon een brommer en alle testen die ik gelezen en gezien heb zeggen het gaat om de fun bij deze motor. voor woonwerk blijf ik scooter rijden. enige problemen die ik ga ondervinden tov scooter zullen zijn wind/regen bescherming door kuipwerk en opbergruimte. persoonlijk denk ik dat deze motor een beetje vergelijkbaar zal zijn aan mijn vroegere honda revere ntv650 van 1990. ook geen bagageruimte, naked. v blok dat prima draaide maar je moest niet harder dan 130 rijden maar lekker veel koppel. zit lekker rechtop. ten tijde van mijn ongeluk op het werk reed ik bmw r1100rt en toen ging koppelen gewoon niet meer. periode geheel niet gereden en toen overgestapt op xtown 300. nu na 5 jaar scooter neem ik toch motor erbij. vooral als ik naar of door een stuk moet met verkeerslichten is scooter mijn optie. kan ik lekker hobbelen en sukkelen dan moet dat prima gaan om zo een motor met koppel en zal schakelen beperkt zijn.
dct's zitten boven mijn budget. electrische helemaal. Deze mash is leuk om erbij te hebben en past ook in mijn aanhanger. dus ik heb straks meerdere opties. kymco leverde kenda's, voor mash zijn banden erg beperkt omdat het 18inch is. veel offroadbanden maar beperkt straat. mitas levert ze in iedergeval maar die zijn ook hard. Mash is gekocht en voor een beperkt bedrag.Maar jij had dan Kenda's op je motorscooter, kleinere wielmaat. Bij mijn K-Pipe ging dat naar mijn idee goed met grotere wielen. Maar MIchelin City Grip 2 is véél beter. Alleen die heb je vast niet voor de Mash.
Andere opties trouwens stel dat je niet meer had kunnen koppelen, waren dan nog eventueel Honda's met DCT of een elektrische motor.
Dat laatste zal vloeken in de kerk zijn, maar persoonlijk vind ik dat ook erg leuk rijden. Enige nadeel is de actieradius en/of hoe lang je moet laden.
Zo'n Mash moet je idd voor de fun kopen. Woon-werk op een motorscooter is heerlijk. Geen gekloot met schakelen, gewoon gas geven en remmen en je kan nog een berg troep mee ook. Ook met filerijden is het op een scooter gewoon makkelijker. Maar goed, veel motorrijders vinden een scooter geen motor en dat is ook zo, maar wil niet zeggen dat het voor woon-werk wellicht een handiger vervoersmiddel is dan een motor.
Kan je eens een fotootje plaatsen?Ik heb nu sinds een paar maanden een Mash Five Hundred uit 2016 gekocht met 4300 op de teller. Ding ziet er nog uit als nieuw en rijdt fantastisch!
Je moet het niet vergelijken met een bekend Japans merk, maar voor het geld is het een prima motor.
Ik rij er puur mee voor mijn plezier en geniet van elke kilometer!
Heerlijke botompower van de 400 1 cilinder...4 kleppen en 2 uitlaten.
Heerlijk geluid en erg fijn rijgedrag.
Verwacht geen hypermoderne technieken en rijgedrag...maar meer een lekker oldskool motor.
Voor mij de motor waar ik naar opzoek was...
Ziet er Lekker Retro uit wat kost zo`n Bike ?Bekijk bijlage 1918010
Bij deze...
Nieuw op dit moment €5599,-Ziet er Lekker Retro uit wat kost zo`n Bike ?
Thanks!Bekijk bijlage 1918010
Bij deze...
Eh... eigenlijk niet op gelet!Thanks!
Wat doet het tie qua verbruik?