Maffe nieuwe instant harde protectie

Speedphreax

MF veteraan
21 mrt 2003
4.486
49
Ik kwam dit ergens op een weblog tegen:

Gek nieuw protectemateriaal dat hard wordt als je er tegenaan mept. Goede pasvorm lijkt hiermee gegaranderd.

Ben benieuwd of het ook toepasbaar zal zijn en of het in de praktijk ook zo mooi zal zijn...

 
als het hard komt, dan komt het toch ook hard aan de binnenkant van je pak en dan valt daar je knie toch op?
huidige protectie absorbeert, dit houdt gewoon tegen. denk ik?
 
Er is een hele uitleg geweest van dit spul op de tv. het is een soort pasta dat reageert als het een impact krijgt. Het is een mooi roze oranje kleurtje. De man in kwestie had een helm op van het spul en knie-bescherming. Toen de presentator daarna met een schep ^^ op zijn hoofd mepte hoorde je de mooie nagalm van de slag, maar de knuppel onder de helm lachte.

Hij voelde de slag wel, maar dan zonder pijn. Wat het voordeel is, dat de bescherming zeer dun kan worden gemaakt...

Het zag er zeker wel intressant uit. Maar prijzen werden niet genoemd
 
En nou een keer zonder zo'n muts :?

Hippies mogen best gemept worden hoor maar het blijft altijd moeilijk beoordelen op dat soort filmpjes.
Maar wie weet mag ik een keer mijn harde eierschaal een keer inruilen op zo'n botsmuts. *D
 
Stel je voor, ik maak een giga schuiver, en me been helemaal open, waar in mijn lijf zit dat spul dan allemaal :? en blijf ik dan levenslang met troep in m'n lijf rondlopen net zoals vrouwen met lekgeraakte silicoontjes :?
 
Stel je voor, ik maak een giga schuiver, en me been helemaal open, waar in mijn lijf zit dat spul dan allemaal :? en blijf ik dan levenslang met troep in m'n lijf rondlopen net zoals vrouwen met lekgeraakte silicoontjes :?
Lekker suggestief, misschien is 't nog wel beter glijvast dan leer. Who knows? Wij niet iig.

@iedereen die denkt dat 't fanta is: heb het op Eurobike gezien/probeerd (mutsje), it works.
 
Net zoiets als water met custard, bij Brainiac was daar een demo over, een zwembad vol. Loop je er overheen wordt het lokaal stevig. Sta je stil zak je er langzaam in weg.
Water en maizena werkt ook zo. Oefen je er een kracht op, wordt de vloeistof meer een vaste stof. Ketchup precies andersom, als je er een kracht op uitoefent wordt het vloeibaarder.
 
als het echt zo goed werkt hadden ze dit allang in de motogp of in een ander race kasse gebruikt
Mja... beetje een non argument. Niet alles wordt voor het eerst meteen in de race industrie gebruikt. Voor het zelfde geld was het eerst voor een ander gebied geschikter en is het van daaruit doorontwikkeld.

Ik ben wel benieuwd naar testresultaten want dat spul bied wel grote mogelijkheden op gebied van comfort. Tot die tijd zou ik het zelf toch ook niet zo snel kopen.
 
het is impact spul.
het vervangt dus die ellendige schalen en schuimstukken in je pak.
tegen het doorschuren heb je nog steeds je leren pak eventueel met kevlar voering nodig.

misschien is het gewoon bubbeltjesfolie gevuld met custard, ik zie die britten overal toe in staat _O-
 
Dat vraag ik me ook af.
Het doet me denken aan het lopen over water, alleen moet je er dan heel veel maizena (oid) doorheen gooien en behoorlijk ferm doorstappen.

Je kan van dat spul maken, als je langzaam beweegt kun je er doorheen lopen, maar zodra je snel beweegt word het super zwaar. Kun je ook op staan als je snel loopt.

Zal wel beetje het zelfde idee zijn.
 
Terug
Bovenaan Onderaan