Liqui Moly Ceratec Doen of Niet?

Duck01

Rookie
16 jun 2016
27
5
Wageningen
Beste Motor Vrienden,
Sprak laatst een man ook een motorrijder natuurlijk tijdens een korte pauze en hadden wat motortalk. Om lang verhaal kort te maken. Deze man adviseerde mij om bij het volgende olieverversen Liqui Moly toe te voegen. Hij noemde de naam Ceratec. Lijkt mij goed spul na wat googlen. Deze man was zeer lovend over dit spul. Motor liep rust[ger minder brandstofverbruik en het maakt een soort beschermingsfilter aan. Vraag aan iedereen: Klopt dit verhaal? En kan het voor mijn Suzuki GSXR 600 K5 misschien ook goed werken? Alvast dank voor reacties?
 

Bijlagen

  • Ceratec.png
    Ceratec.png
    36,5 KB · Weergaven: 4
Ik zag dit ook langskomen op tell sell tv.
Even op website van fabrikant van dit wondermiddel gekeken en gelezen.
Je moet het erbij doen als je nieuwe schone motor olie in je motor doet.
Daarmee vervuil je meteen je nieuwe schone motorolie ,want je doet er rommel in die niet in de nieuwe motor olie zitten.
Verder lees ik op internet op andere sites dat je dus met dit middel je nieuwe motor olie meteen vervuild .
En zo de reinigende werking van nieuwe motorolie al meteen hiermee een stuk minder maakt door het al te vervuilen met dit ceratec spul.
En niemand weet wat het doet en ook niet op langere termijn.
Ik zelf zou dit nooit in mijn motor olie willen toevoegen.
Veels te bang een olie kanaaltje raakt verstopt of iets smeert minder goed hierdoor met alle bijkomende schade als gevolg.
Maar als jij het wel gebruikt of wil gebruiken wens ik je succes ermee.
Ik vind dit soort middeltjes altijd een soort oplichting om geld aan onzin te verdienen .
Als het echt zo goed was had de olie fabrikant en motorfabrikant die de motor ontwikkeld in de fabriek dit ceratec goedje al lang aanbevolen .
 
Laatst bewerkt:
Vraag me altijd af als dat spul zo goed werkt waarom doet Liqui Moly dit dan niet standaard in z'n full synth olie
Ik lees op hun website en verder op internet dat anders als ze het toevoegen aan hun full synth olie ze niet meer aan de specificaties voldoen die auto en motorfabrikanten eisen.
Zegt dus al genoeg dat als je dit ceratec toevoegt de olie specificatie hierdoor verandert dus hiermee spreekt de fabrikant van ceratec zich al tegen.
 

Bijlagen

  • IMG_6923.PNG
    IMG_6923.PNG
    162 KB · Weergaven: 4
Als jij de olieverversbeurten netjes aanhoudt dan heb je de toevoeging niet nodig. Motorfabrikant voorschriften zijn voldoende niet meer en niet minder....

Maar als jij erin gelooft dan vooral doen.

Ik gooi om de 2 jaar merk olie in mijn motoren en ze draaien naar volle tevredenheid door vd eigenaar..... :]
 
Tja datzelfde heb ik met TSL.
Kan het zelf niet wetenschappelijk onderbouwen maar een paar gerespecteerde techneuten zijn er zeer lovend over.

Zit bij mij dan ook in auto en motor.
 
Wat mankeert er aan jou motor dan dat je dit overweegt te gebruiken?

Kan je net zo goed een olie gebruiken met nano technologie, dat heeft hetzelfde effect en zit al verwerkt in de olie.
 
TSL Hoeft er niet in als er wat mankeert. Vormt een extra laag op metaal en verminderd de slijtage bij koud start bijv. Het is mij uitgelegd als een permanente oliefilm, frictie verminderen. Moet de eerste keer 5% van het spul bij, motor heb ik 3% gedaan. Gebruik het nu 10 jaar, heb er in ieder geval geen schade van.

Als de Timken tests idd onafhankelijk zijn dan zie je een wezenlijk verschil.
 
Ik mikte vroeger Slick50 (soort Teflon-toevoeging) in mijn auto, pas nog in een ander draadje over geschreven. Ik vond toen dat ’ie beter draaide. Maar ik vond het toen ook goed om het dashboard geel te spuiten, dus dat zegt weinig ;)
(uiteindelijk toch maar niet gedaan)
Lang verhaal kort: garage is toen lang bezig geweest om alle dichtslibbende troep eruit te peuteren.

Als je er persé iets bij wilt doen, dan zou ik wel spul kiezen dat speciaal voor motorfietsen is bedoeld. Heb je een natte koppeling, dan lijkt het me sowieso niet handig.
 
Tja dat is dus het mooie van TSL, er zitten geen vaste stoffen in. Mengt zich geheel met de olie.

Maar goed, het is een discussie die ik niet kan winnen, heb er te weinig verstand van.

Kan het zelf niet onderbouwen, wellicht dat iemand anders dat wel kan.

Voor die ene keer koop ik een flesje en mik ik het overal in :)
 
Ik mikte vroeger Slick50 (soort Teflon-toevoeging) in mijn auto, pas nog in een ander draadje over geschreven. Ik vond toen dat ’ie beter draaide. Maar ik vond het toen ook goed om het dashboard geel te spuiten, dus dat zegt weinig ;)
(uiteindelijk toch maar niet gedaan)
Lang verhaal kort: garage is toen lang bezig geweest om alle dichtslibbende troep eruit te peuteren.

Als je er persé iets bij wilt doen, dan zou ik wel spul kiezen dat speciaal voor motorfietsen is bedoeld. Heb je een natte koppeling, dan lijkt het me sowieso niet handig.

Ook één keer gedaan, binnen de kortste keren de motor naar z'n grootje gedraaid. :(
 
Tja dat is dus het mooie van TSL, er zitten geen vaste stoffen in. Mengt zich geheel met de olie.

Maar goed, het is een discussie die ik niet kan winnen, heb er te weinig verstand van.

Kan het zelf niet onderbouwen, wellicht dat iemand anders dat wel kan.

Voor die ene keer koop ik een flesje en mik ik het overal in :)
Heb net ff op hun site gekeken,lijkt me een soort tel sell verhaal,
Ook één keer gedaan, binnen de kortste keren de motor naar z'n grootje gedraaid. :(
Tja vroeger had mijn baas een aantal CX500,s in de verhuur,bij die aparaten ging met enige regelmaat de krukas naar
de eeuwige jachtvelden,toen hebben ze er Slick50 in gedaan en bleven ze wel heel,ik heb het zelf ook gebruikt in mijn
CB900 en de motor ging daar merkbaar soepeler door draaien,ook het schakelen werd merkbaar soepeler.
Als iedere motor kapot zou draaien door Slick50 was het allang uit de handel genomen.Het is wel bij die ene keer
gebleven,moderne motorolie is zo goed dat je die wondermiddeltjes niet meer nodig heb.Er is een categorie die deze middeltjes gebruikt
om een motor die eigenlijk al aan revisie toe is nog te redden,tja dan is het maar de vraag hoelang de motor het nog volhoud,bij mechanische
slijtage die al over de service limiet zit helpen ook die middeltjes niet meer.
 
Laatst bewerkt:
@Dhr. Bosso Ik snap de behoefte van sommigen om er een additief bij te gooien goed. Je wilt het beste, zelfs die laatste % verbetering mag nog wat kosten. En het werkt ook echt! (al zit het mogelijk alleen tussen de oortjes, maar dan is het min of meer ook goed)

Maar als je er objectief over nadenkt, dan vraag je je toch af waarom de motor-/autofabrikanten het dan niet in hun 1e olie doen, of voorschrijven dat je dat na x km moet doen...

@RG-gamma Heeft de CX500 geen natte platenkoppeling? Dan zou je verwachten dat je er een "slickende" koppeling bij gaat krijgen...
 
@Dhr. Bosso Ik snap de behoefte van sommigen om er een additief bij te gooien goed. Je wilt het beste, zelfs die laatste % verbetering mag nog wat kosten. En het werkt ook echt! (al zit het mogelijk alleen tussen de oortjes, maar dan is het min of meer ook goed)

Maar als je er objectief over nadenkt, dan vraag je je toch af waarom de motor-/autofabrikanten het dan niet in hun 1e olie doen, of voorschrijven dat je dat na x km moet doen...

@RG-gamma Heeft de CX500 geen natte platenkoppeling? Dan zou je verwachten dat je er een "slickende" koppeling bij gaat krijgen...
Ja maar je heb slick50 speciaal voor motorfietsen.
 
Plak alleen de Stickertjes op de motor, dat help net zo veel...
Ik tank fanatiek BP-Ultimate Diesel in mijn bus en hij loopt er net zo mooi mee als met de diesel bij een achteraf tankstationnetje aan de poolse grens voor 30 cent goeiekoper, echter zonder Freebees
 
Ja maar je heb slick50 speciaal voor motorfietsen.
Ok, dat wist ik niet. Ik ben geen olie-expert, maar ik vraag me dan af hoe men wel de hele motor voorziet van een PTFE-laagje, maar de koppeling niet. Althans, zonder dat die daar last van heeft. Maar die vraag heb ik bij gewone motorfietsolie eigenlijk ook wel..

@Rob RD Het laatste woord in jouw bericht geeft weer precies aan waarom jij zo fanatiek Ultimate tankt :P
 
Ik mikte vroeger Slick50 (soort Teflon-toevoeging) in mijn auto, pas nog in een ander draadje over geschreven. Ik vond toen dat ’ie beter draaide.
.....
Lang verhaal kort: garage is toen lang bezig geweest om alle dichtslibbende troep eruit te peuteren.
Je hebt de verkeerde fles gebruikt.
Dit was geen Slick50, het was Slib50....... :+
 
Slib, sludge is niet best in je blok....toch vaker olie verversen. Dan helpt dat teflon spul ook niet meer.

En op internet wordt je ook niet veel wijzer van....behalve dat het overal helpt.... _O-
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan