Linker carb blijft overlopen

GenesiZ

MF veteraan
10 apr 2003
8.946
627
Eerbeek
Hulp gezocht, waarom blijft mijn linker carb overstromen?? -O-

Sinds mijn eerste proefritjes weer na de winter en het reviseren van het blok blijft de linker carb overstromen uit de 2 koperen buisjes aangegeven op deze foto.

Carb.jpg


Ik heb ze nu 2x uit elkaar gehaald, alles nagelopen en het lijkt erop dat het allemaal goed zit en niet vies is. De naalden lijken! goed aan te sluiten op de sproeiers, de vlotters kunnen probleemloos bewegen en het palletje wat ze omhoog moeten duwen om de vlotterkamers af te sluiten zitten ook niet vast. De beide membramen op de carbs zijn ook goed en niet gescheurd.

Ik snap er de ballen nu van en wordt een beetje gaar van alles weer uit elkaar trekken B|
 
dat de straler een beetje te enthousiast te werk is gegaan
Dat niet zozeer. Een straler straalt. Die geven doorgaans niet zoveel om meuk die achterblijft en waar een ander last van kan hebben.

Wel is de combi "ik heb nu opeens heel raar fijn zand-achtig iets in mijn carbs" met "mijn tank is onlangs ge-parelstraalt" iets dat doet denken dat er wellicht wat straalmiddel in het hele systeempje zit.
 
Helaas helemaal niet bij stil gestaan. het is een motor waar ik al een jaar mee bezig ben en de tank is denk ik rond juli gestraald en in september heb ik er een rit mee gemaakt oa. naar Tovami om hem af te laten stellen.

Daar had hij veel te weinig compressie en heb ik van de winter rustig aan een blok revisie gedaan en nu kreeg ik dit probleem na een kort rondje rijden.
 
Laten we hopen van niet, het is zijn geen zandkorrels ofzo die erin zaten. Het zijn meer stofdeeltjes maar we zullen het zien. Heb net filters gehaald, eerst maar zorgen dat de carb niet meer lekt en dan compressie meten :Y
 
Zelf heb ik goede ervaringen met het verwijderen van straalresten door ze in de vaatwasser te doen.
carbs , tank lukte niet.
Niet op 65 graden want dan slaat het alu wit uit.
succes, en ik hoop dat de schade beperkt is gebleven.
 
Op naar de volgende revisie !

Mah, niet gelijk zo rampzalig doen. Dat merk je vanzelf wel, waarschijnlijk valt het wel mee.

Anyway, carbs. dus weer allebei goed schoonmaken, tank spoelen totdat er geen gruis meer uitkomt, en ook het benzine kraantje + filter niet vergeten schoon te maken (of het filter te vervangen)

Voor de zekerheid kan je inderdaad een extra filtertje tussen de carbs. zetten.

Maar als het niet nodig is (en de tank dus echt schoon is) , zou ik het niet doen.

Ben er persoonlijk geen fan van omdat je alleen maar meer potentiele 'lek' punten gaat creëren.

Beste is om gewoon de tank goed schoon te spoelen, extra filter ertussen is geen echte oplossing van het probleem.
 
Laatst bewerkt:
Filtertje er tussen neemt gewoon het probleem van roestvorming en zand restanten ook gewoon weg.
Anders blijf je schoon maken.

Misschien niet ideaal zo'n filtertje, maar ze kosten ook bijna niets en houden stof en vuil heel goed tegen.
 
Filters koste inderdaad geen drol, was 5,- kwijt voor 2 stuks. Probleem is alleen dat ze voor het mooie te groot zijn ;( Dat wordt klooien met aansluiten.

Net even snel getest, maar het blijft eruit gieten. En ook uit beide gaten met een flinke straal nog steeds dus om een of andere vage manier wordt gewoon heel het gat niet afgesloten. Ik heb het gevoel dat ik iets compleet over het hoofd zie :/
 
Heb je wel de carbs weer gereinigd dan?
Een zo'n klein korreltje is meer dan genoeg om de boel niet goed af te sluiten.

Zo ingewikkeld is zo'n vlotter met de naald erbij nu ook weer niet.

Geen lekke toevoerslang? :X
 
Tsja ik neem aan van wel. Heb er twee getest elke keer. Het lijkt er wel op dat hij gewoon helemaal niet afsluit terwijl als ik het test door door de bezineslang te blazen en vlotter omhoog beweeg hij perfect afsluit. Het gaat ergens fout als ik de vlotterbak weer monteer en de slang op de tank aansluit.

Ik heb ook een andere vlotterbak geprobeerd, maar dat maakte ook niets uit. Ik zal eens met een rubbere hamer op de vlotterbak tikken als ik het benzinekraantje open zet. Misschien dat de vlotter op een of andere vage wijze vast blijft zitten.
 
omfg, dat gaat wel belachelijk hard.

Lijkt wel alsof hij gewoon echt 0.0 afsluit.

Ik denk inderdaad dat de vlotter gewoon blijft hangen (zoals ik eerder heb gezegt, wellicht achter de vlotterbak pakking) of inderdaad lek is.

Maar ga ook eens testen zonder vlotterbak.

Gewoon met je vinger de vlotter omhoog duwen en kijken of hij dan wel goed afsluit.

Niet meer kloten met lucht.

Als hij dan wel afsluit ligt het zoiezo niet aan e.v.t. vuil, maar zal je het verder moeten zoeken in het vlotterniveau, of de vlotter werking. Kijk gewoon eens of de vlotter wel soepel door je carb. heen en weer kan.

In principe kan het probleem niet moeilijk zijn :)

edit : Ja, das is ook nog een simpele, gewoon even op het bakje tikken met het handvat van een schroevendraaier. Helemaal niet aan gedacht eigenlijk, heb dat zelf ook al een aantal keren moeten doen :)
 
Laatst bewerkt:
Let niet op het gehijg :+


Het komt dus nu uit de bovenste en onderste messing uitloopje en uit de inlaat.

Het lijkt wel of je een soort communicerend vat hebt gecreëerd.

Horen die carbs zo schuin te staan, of was dat altijd al zo?

Dat onderste buisje, is dat niet het aftapbuisje die je met zo'n schroef met naald moet afsluiten?

Dekseltjes eraf, desnoods ga je in de gootsteen met water spelen, dat stinkt niet zo, dan moet je het lek toch wel boven krijgen.
 
OPGELOST!!!! *O*

Het bleek inderdaad een klemmende vlotter te zijn in de vlotterbak :Y

Eerst de vlotters in een bakje water gemikt, vrouwlief keek me al raar aan maar die bleven dus mooi drijven. Ook na onderdompelen geen luchtbellen. Op advies van hierboven de carbs zonder vlotterbak gemonteerd en gekeken of er benzine doorheen kwam maar met de vlotter naar boven sloot hij netjes af. Toen rustig de vlotterbak eronder en toen zag ik de vlotter mee naar boven komen. Blijkbaar bleef hij daar iets klemmen en na nogmaals iets bij elkaar drukken (had ik al eerder gedaan, maar blijkbaar niet voldoende) bleef de vlotter netjes staan terwijl ik het bakje eronder schoof.

Kraan open terwijl ik het bakje vast hield maar er kwam niets meer naar buiten :} Het was flink wat gepriegel om zo de 4 schroefjes nog vast te zetten :/ 3 zitten er vast, de laatste moet ik morgen even doen met een korte schroevendraaier en dan een testritje :]


Bedankt allen voor het meedenken en helpen *D
 
Terug
Bovenaan Onderaan