Lekker weer, allemaal op de motor, zonder verlichting en handschoenen, maar met T-shirt.

Uk ruim de vaatwasser inmiddels in in kogelwerend, antistatisch, brandvertragend, S3, kevlar helm met ballistisch scherm want als, als als, dan dan dsn. Moet nog ff wat bedenken voor die F-35 die door fe gevel kan komen. Ik woon uiteindelijk op een vliegveld
Jij trekt waarschijnlijk een fles drank open, samen met die piloot. Zorgvdus voor voldoende voorraad
 
Het inhaalgedrag doet hem de das om. Niet die sneakertjes.

Ik sta nog versteld hoe sommige motorrijders inhalen en welke risico's daarbij worden genomen. Zelf heb ik een keer een risico genomen door een rijtje traag verkeer in te halen. Aan mijn zicht was een kerende vw kever onttrokken waar ik tegenaan botste. Toen lag ik op de grond in m'n motorpak.

Iets meer geduld had me toen meer geholpen, maar een goede leerles is ook veel waard.
Beetje gas erop had geen kwaad gekund.
En hij zit te suffen, pas als het te laat is, stuurt hij naar rechts.

In jouw kever geval, te vlot inhalen geeft risico’s, maar te traag ook.
En soms heb je gewoon pech.
 
Uk ruim de vaatwasser inmiddels in in kogelwerend, antistatisch, brandvertragend, S3, kevlar helm met ballistisch scherm want als, als als, dan dan dsn. Moet nog ff wat bedenken voor die F-35 die door fe gevel kan komen. Ik woon uiteindelijk op een vliegveld
Ze parkeren die dingen bij jou ook gewoon om de hoek!

1720258721548.png
 
Het inhaalgedrag doet hem de das om. Niet die sneakertjes.

Ik sta nog versteld hoe sommige motorrijders inhalen en welke risico's daarbij worden genomen. Zelf heb ik een keer een risico genomen door een rijtje traag verkeer in te halen. Aan mijn zicht was een kerende vw kever onttrokken waar ik tegenaan botste. Toen lag ik op de grond in m'n motorpak.

Iets meer geduld had me toen meer geholpen, maar een goede leerles is ook veel waard.
De kever had jou vrije doorgang moeten verlenen, dar ging het mis.

Je kunt nog zo goed voorbereid en van materialen zijn voorzien, als een ander een fout maakt heb je wellicht helemaal niets aan al je goede voorbereiding.
 
De kever had jou vrije doorgang moeten verlenen, dar ging het mis.

Je kunt nog zo goed voorbereid en van materialen zijn voorzien, als een ander een fout maakt heb je wellicht helemaal niets aan al je goede voorbereiding.
Uiteindelijk ook alles vergoed gekregen van de verzekering, maar nog liever had ik dat ongeluk niet gehad.
 
Het inhaalgedrag doet hem de das om. Niet die sneakertjes.

Ik sta nog versteld hoe sommige motorrijders inhalen en welke risico's daarbij worden genomen. Zelf heb ik een keer een risico genomen door een rijtje traag verkeer in te halen. Aan mijn zicht was een kerende vw kever onttrokken waar ik tegenaan botste. Toen lag ik op de grond in m'n motorpak.

Iets meer geduld had me toen meer geholpen, maar een goede leerles is ook veel waard.
Ik zag laatst een filmpje waarbij de ketting brak en twee schakels zich in de laars van de rijder hadden geboord. Hij had niks aan zijn been, maar dat was wel anders geweest als ie sneakers aan had gehad.

Maar goed, ik denk dat de strekking wel duidelijk is: er zijn altijd voorbeelden te bedenken waarbij beschermende maatregelen alsnog niet helpen of juist tegen je werken. Echter, gemiddeld genomen zal het je wel degelijk helpen/redden.
 
Ik zag laatst een filmpje waarbij de ketting brak en twee schakels zich in de laars van de rijder hadden geboord. Hij had niks aan zijn been, maar dat was wel anders geweest als ie sneakers aan had gehad.

Maar goed, ik denk dat de strekking wel duidelijk is: er zijn altijd voorbeelden te bedenken waarbij beschermende maatregelen alsnog niet helpen of juist tegen je werken. Echter, gemiddeld genomen zal het je wel degelijk helpen/redden.
Als hij sneakers aan had gehad, dan was de positie van de voet wellicht anders geweest op z'n steppie.
Of de luchtstroom had andere invloed. Of of of....
En dan was de schakel in dat geval gewoon langs z'n been gevlogen.

Maar meest waarschijnlijk heeft met de sluitschakel verkeerd om gemonteerd, had die goed gezeten dat was de ketting gewoon 1 geheel gebleven :)
En als z'n pa al die jaren ervoor een vers condoom had gebruikt ipv dat ouwe ding dat al maanden in z'n portemonnee zat....
 
Als hij sneakers aan had gehad, dan was de positie van de voet wellicht anders geweest op z'n steppie.
Of de luchtstroom had andere invloed. Of of of....
En dan was de schakel in dat geval gewoon langs z'n been gevlogen.

Maar meest waarschijnlijk heeft met de sluitschakel verkeerd om gemonteerd, had die goed gezeten dat was de ketting gewoon 1 geheel gebleven :)
En als z'n pa al die jaren ervoor een vers condoom had gebruikt ipv dat ouwe ding dat al maanden in z'n portemonnee zat....
Je leest dus compleet over mijn punt heen. Er zijn genoeg situaties dat iets wél of juist tegen je werkt. Maar de algemene tendens van beschermmiddelen is dat ze je in 99% van de gevallen beschermen i.p.v. een verwonding veroorzaken.
 
Laatst bewerkt:
Snap ook de hele redenatie van "kans" niet.

Er kan altijd wat gebeuren.. maar als er dan wat gebeurt heb ik toch echt liever goede motorkleding aan.

Al ben ik wel benieuwd hoe diep een kettingschakel in je kuit boort bij die snelheid zonder laarzen.. wil iemand dit uitproberen?
 
Ik denk dat we het er allemaal over eens zijn dat dit het eeuwige discussiepunt zal blijven onder motorrijders.
Ik zorg er ten allen tijde voor dat ik, en mijn eventuele rugzak, beschermd op pad gaan, wat andere dragen op hun tweewieler moeten ze helemaal zelf weten.
Zou ik het vervelend vinden als er een kledingplicht zou komen voor ons, nee! Ik denk dat ons hulpverlenend personeel hun tijd beter zou kunnen besteden.
 
Ik zorg er ten allen tijde voor dat ik, en mijn eventuele rugzak, beschermd op pad gaan, wat andere dragen op hun tweewieler
Je zegt toevallig tweewieler, maar vandaag zag ik een driewieler met een gast in z'n t-shirtje. Ik vind het uiterst onverstandig, maar goed, misschien ging 'ie een blokje om.

Wat ik dan wel weer compleet achterlijk vindt, is een vader met z'n dochter achterop de motorscooter, waarbij dochterlief gewoon in d'r t-shirt en slippers achterop zat. Mijn dochter gaat alleen in volledige motorkleding achterop. Maar ja, ook dan verklaren sommigen me voor gek...

Zou ik het vervelend vinden als er een kledingplicht zou komen voor ons, nee! Ik denk dat ons hulpverlenend personeel hun tijd beter zou kunnen besteden.
In België moeten ze een jas en broek met lange mouwen aan. Maar ja, daar zitten voor de rest geen extra eisen aan, hoeft geen motorjas/jeans te zijn. Dus of dat nou helpt?
 
Je leest dus compleet over mijn punt heen. Er zijn genoeg situaties dat iets wél of juist tegen je werkt. Maar de algemene tendens van beschermmiddelen is dat ze je in 99% van de gevallen beschermen i.p.v. een verwonding veroorzaken.
Jij hebt echt serieus 0, nada, noppes, nein, nicht, geen enkel idee tegen wie je nu wat simpel lult en welke situaties MeanBlueMan heeft meegemaakt en overleefd, anders had je je toontje wel een heel stuk gematigd.... -O--O-|(
 
 
Een politieagent die (indirect) aan je verzekering doorgeeft dat je niet in full gear reed. Wat is dat nou weer voor NSB gedrag.
Zover ik weet is er nog steeds geen verplichting tot bepaalde kleding op dit moment!

Edit: was een reactie op het filmpje van Prop-er
 
Laatst bewerkt:
Dat is ook niet erg sociaal tegenover al die mensen die al lang op de wachtlijst voor een orgaantransplantatie staan.

Organen komen uit een 'levend' lichaam. Dus lekker iedereen laten inpakken zodat ze het nog redden naar het ziekenhuis alwaar de lepel erin kan.

Wordt morgen weer warm. Even m'n teenslippertjes zoeken, zwembroekje en dan nog de keuze tussen nek-, heup of toch een beentas. Veel te warm anders op de motor
 
Compleet zinloze discussie die wie rond rijden op slippers en tshirt lezen dit nooit en interesseert het geen drol.

Dat ze van de weg moeten worden gelepeld door een hulpverlener die dat moet aanzien, daar denkt men ook niet aan.

Dus ik zeg laten liggen en afblijven....
 
Terug
Bovenaan Onderaan