Landmarkrally 2020, de introductie.

Ik kan vanaf nu proberen elke zondag een nieuwe serie te plaatsen. Met hints wil ik pas later gaan beginnen, voor zover hints nodig zijn.
 
Net even zitten puzzelen op de monumenten, maar voor mij toch lastiger dan de bruggen. De laatste kom ik niet uit, later nog maar x verder zoeken.
 
Ah en ik kom niet uit nummer 4 haha. Lijkt wel op een bekende, maar is het niet.
Edit: Ook gevonden :-)
 
Laatst bewerkt:
0DD103ED-8B60-425C-B3A0-F9B59C10E623.jpeg

monument 2 komt mij bekend voor
 
Alleen monument 3 nog te gaan... Het is wel een typisch gebouw, maar waar staat dat ding :')

EDIT: alle zes weer gevonden :D
 
Laatst bewerkt:
Ik heb er 3. Heb ik percentueel gezien weer precies evenveel als voordat de monumenten gepost waren. :P
 
Hi hi, monument 3 is een KV. (Kennis Vind)
Wist overigens niet dat het een "Monument" was...

Nog steeds op zoek naar: Monument 4 & 6
Oorlogs monument/zuil/pilaar en watermolen/gemaal...
al een tijdje google fotos aan het bekijken maar nog geen succes, ik vermoed dat mijn key-words verkeerd zijn :)
 
Hi hi, monument 3 is een KV. (Kennis Vind)
Wist overigens niet dat het een "Monument" was...

Nog steeds op zoek naar: Monument 4 & 6
Oorlogs monument/zuil/pilaar en watermolen/gemaal...
al een tijdje google fotos aan het bekijken maar nog geen succes, ik vermoed dat mijn key-words verkeerd zijn :)
Bij die zuil heb ik de Fles al een keer verstopt, maar ja ik vrees dat het geen goede hint is.
 
Maar bij BSI is de verstopplek meestal te vinden tussen Amsterdam en Voorthuizen, vroeger ook nog wel eens Zeeuws-Vlaanderen, dus dit verkleint wel je zoekgebied.:+
 
Hi hi, monument 3 is een KV. (Kennis Vind)
Wist overigens niet dat het een "Monument" was...

Nog steeds op zoek naar: Monument 4 & 6
Oorlogs monument/zuil/pilaar en watermolen/gemaal...
al een tijdje google fotos aan het bekijken maar nog geen succes, ik vermoed dat mijn key-words verkeerd zijn :)

Ik keek er van op hoeveel watermolens er nog (maalvaardig) zijn in Nederland... Werd een beetje een "Brute Force" zoekactie bij mij... Maar had wel in 1 keer een werkende tactiek gevonden.

Ik vind het wel leuk om uit te vogelen welke tactiek het beste werkt om een bepaald object te vinden.

Soms kan je bepaalde kenmerken uit de foto goed Googlen,
Soms kan je via Wikipedia juist weer iets goed vinden,
Soms werkt Google afbeeldingen weer beter,
Soms werkt Google Maps juist goed

Soms denk ik dat iets (deelinformatie) heel gemakkelijk via Google te vinden moet zijn, maar ontkom ik er toch niet aan om uiteindelijk een andere tactiek toe te passen.
 
Bij die zuil heb ik de Fles al een keer verstopt, maar ja ik vrees dat het geen goede hint is.

Euh... nee het is niet De Naald te Apeldoorn... en verders, denk ik idd niet dat het een goede hint is gezien de hoeveelheid verstopplekken van het flesje.
 
Terug
Bovenaan Onderaan