Landmarkrally 2023, kletspraat

Gisteren 5 stuks (solo) zoals gezegd, vandaag nog 2 (met z'n 2en) voor we weer naar huis gingen.
Intotaal ongeveer 630 km gereden.

In willekeurige volgorde;
1 volksverhaal
Bekijk bijlage 1913066
5 volksverhaal
Bekijk bijlage 1913067

3 erfgoed
Bekijk bijlage 1913069
4 erfgoed
Bekijk bijlage 1913070

5 lekkernijen
Bekijk bijlage 1913072

3 waterland
Bekijk bijlage 1913074
4 waterland
Foto is om 21:45 genomen, moeilijk te zien maar hij klopt wel😉
Bekijk bijlage 1913075
Doet de 2e rijder ook mee aan de rally?
 
Landmarkrally 2023 heeft even op een lager pitje gestaan bij mij vanwege omstandigheden.
Maar, we zijn weer van de partij.
Motor verkocht en een nieuwe 50cc scooter voor in de plaats gekocht. (Sym Symphony ST)
Afgelopen weekend een weekendje Texel met deze scooter mooi 2 landmarken aan kunnen doen.

Onder het mom van, wie niet waagt die niet wint, . . . .toch? :P
Maar nu , tellen deze Landmarken ook ?
Indien erfgoed 6 niet goed is, hier de andere optie_O-
erfgoed6-a.jpgerfgoed6-b.jpg
 
Het plan was om vandaag het eerste rondje te rijden, maar het laden van de route in de Zumo gaf problemen. De kaart van Europa was gesplits en zat op 2 plekken in de navigatie. Dat is voor een deel te lezen in het topic navigatie. Garmin Zumo deel 7
Maar gister en vandaag keurig geholpen door JaVaWa en ik heb weer een goed werkende Zumo. Dus nu een dag in de volgende week plannen.
 
Landmarkrally 2023 heeft even op een lager pitje gestaan bij mij vanwege omstandigheden.
Maar, we zijn weer van de partij.
Motor verkocht en een nieuwe 50cc scooter voor in de plaats gekocht. (Sym Symphony ST)
Afgelopen weekend een weekendje Texel met deze scooter mooi 2 landmarken aan kunnen doen.

Onder het mom van, wie niet waagt die niet wint, . . . .toch? :P
Maar nu , tellen deze Landmarken ook ?
Indien erfgoed 6 niet goed is, hier de andere optie_O-
Bekijk bijlage 1915122Bekijk bijlage 1915123
Als je de 1e foto in je inzending zet dan heb je de juiste te pakken :)
 
50cc valt voor zover ik weet onder de motoren, dus waarom zouden de LM's dan niet meetellen :?
Was het maar zo'n feestje dat ie vergelijkbare snelheden haalt. 8)7
Het gaat niet harder dan 49km gemeten met GPS. (mis mn V-strom DL1000 wel hoor.......)
De kentekenplaat is een brede en daar heb ik een MF sticker op geplakt waar bij motoren de blauwe NL sticker zit. _O-
( een Teso veerboot naar Texel medewerkster begon al te steigeren toen ik retourtje ging halen bij de bromfietsers loket ) haha

@Hans89 : Dank voor het advies, Heb het bericht aangepast.
 
Laatst bewerkt:
Wat betreft Erfgoed 1, deze ligt in het Recreatiegebied Salmsteke en dat is bereikbaar volgens de openbare bronnen.

"Om het werk veilig uit te voeren is dit deel tot eind oktober 2023 afgesloten voor verkeer, met uitzondering voor bewoners en hulpdiensten. Het recreatiegebied Salmsteke en de voetveer blijven bereikbaar. Het werk voor de dijkversterking is naar verwachting eind 2024 klaar."
Meer natuur en nieuwe recreatieplas bij Salmsteke.
 
Laatst bewerkt:
Ik vermoed dat het benaderbaar is vanaf de noordkant, want de boerderij op nr. 8 zou voor normaal verkeer bereikbaar zijn volgens het eerder getoonde bord. Dat je dan 650 m over gravel of iets anders moet rijden zal je moeten accepteren.
 
Met improviseren een rondje gedaan.
Van de winter is de USB-mini stekker van de navigatie-voeding gecorrodeerd en gaf geen spanning meer. Van een overbodig USB-kabel de mini-connecter met een stuk snoer afgeknipt en de voedingsaders doorverbonden. Wat er fout gaat weet ik niet maar de Zumo komt in de computermode, Pas na herhaald de uit-knop bediend te hebben start hij in de navigatie-mode. Maar dit vond ik niet safe. Ik had al eerder een sigarettenaansteker aangepast zodat hij in de DIN-stekker op de motor past. Dit om een compressortje van 12 V te voorzien. Ik heb nu de auto-voeding gebruikt die wel stabiel in de navigatie-mode komt.
Verder was de binnenstad van Toerist-4 een grote puinhoop. Er wordt een grote kermis opgebouwd en zowat de hele binnenstad is (tijdelijk) voetgangersgebied. Ik moet de triplog nog bekijken maar ik ben wel 4 keer rondgereden over allerlei afgesloten straten om bij de landmark te komen. Meer dan een half uur verder kon ik weer door naar de volgende landmark.
Onderweg van Muziek-2 naar Toerist-2 was de doorgaande weg bij Ilpendam afgesloten. Ik heb allerlei illegale paden moeten gebruiken om uiteindelijk weer door te kunnen. Dit keer ook ongeveer een half uur over fietspaden moeten toeren met 10 km/h.
Bonus-West is naar Hans gestuurd.
 
...
Verder was de binnenstad van Toerist-4 een grote puinhoop. Er wordt een grote kermis opgebouwd en zowat de hele binnenstad is (tijdelijk) voetgangersgebied. Ik moet de triplog nog bekijken maar ik ben wel 4 keer rondgereden over allerlei afgesloten straten om bij de landmark te komen. Meer dan een half uur verder kon ik weer door naar de volgende landmark.
Onderweg van Muziek-2 naar Toerist-2 was de doorgaande weg bij Ilpendam afgesloten. Ik heb allerlei illegale paden moeten gebruiken om uiteindelijk weer door te kunnen. Dit keer ook ongeveer een half uur over fietspaden moeten toeren met 10 km/h.
...
Kermissen en werkwerkzaamheden, dat is de staat van Noord-Holland op dit moment. En gezien de uitvoering heb ik de indruk dat sommige wegwerkzaamheden ook tijdens de kermisborrel zijn bedacht!
Specifiek voor Toerist-4: dat is inderdaad lastig op dit moment. Praktische oplossing: vanaf het kanaal 50 meter legaal en dan 60 meter tegen het eenrichtingsverkeer ingaan om op het fotopunt te komen.
 
Laatst bewerkt:
Is op 9 september de Westerscheldetunnel tolvrij is de Haringvlietbrug dat weekend dicht :(

edit: heb de route maar omgelegd via de Moerdijkbrug. Route is maar iets langer geworden.
 
Laatst bewerkt:
Op mijn vorige rit redde ik de drie niet die ik net heb gepost, was de vorige keer verkeerd gereden. Maar goed vandaag met een schone 31 graden op de thermometer vanmiddag. Toch weer een mooie rit achter de rug
 
Dacht ik vandaag maar 4 tunnels te krijgen was er nog 1 onder het kanaal van Gent naar Terneuzen *O*
En de Konijnenpijp is gezien de werkzaamheden aan de rondweg Antwerpen niet meer te bereiken maar de J.F. Kennedytunnel is blijkbaar ook gratis.
 
Laatst bewerkt:
Laatste foto's zijn gemaakt en geplaatst.
Hans bedankt, met de koude dagen heb je gezorgd dat we lekker konden zoeken en er waren voldoende warme dagen om lekker te rijden.
In het kort, het was helemaal TOP 👍 .

Groet Jeff.
 
Met improviseren een rondje gedaan.
Van de winter is de USB-mini stekker van de navigatie-voeding gecorrodeerd en gaf geen spanning meer. Van een overbodig USB-kabel de mini-connecter met een stuk snoer afgeknipt en de voedingsaders doorverbonden. Wat er fout gaat weet ik niet maar de Zumo komt in de computermode, Pas na herhaald de uit-knop bediend te hebben start hij in de navigatie-mode. Maar dit vond ik niet safe. Ik had al eerder een sigarettenaansteker aangepast zodat hij in de DIN-stekker op de motor past.
De route gestart met de verbouwde voeding maar dat gaf na 2 km al fouten, Opnieuw starten, melding "voeding onderbroken" en meer van die ongijn. Ik had voor de zekerheid die autovoeding met sigarettenplug mee genomen en die op de eerste de beste parkeerplek aangesloten. Dat heeft de rest van de route probleemloos gewerkt.
Ik ga maar op zoek naar een originele 12 V --> 5 V USB-mini voeding.
 
Hoi Hans,
Zie net in het overzicht dat je bij mij Toerist 3 nog geen punt hebt gegeven.
Staat op pagina 3, 9 juni.

Vriendelijke groet Jeff.
 
Terug
Bovenaan Onderaan