Kwastert's XJ900 Hybrid met EZS RX1, derde hoofdstuk alweer

Status
Niet open voor verdere reacties.
Vanavond de opening in m'n echte brug gemaakt. Ook het rem-ankerstang-bevestigings-punt heb ik op de brug gelast. Daarna de brug in de zinspray gezet. En terwijl de brug lag te drogen hem van alle kanten eens goed bekeken. Volgens mij moet het kunnen, ondanks het gat in de cardan tunnel. De band langs de onder brace zal krapjes worden.[afbeelding]

Ben geen constructeur, maar een gat zagen precies naast een verzwaring, dat voelt niet echt goed


edit; even iets verder gelezen... :$
 
Laatst bewerkt:
Knap emaekt! Oen kennis uut Zelhem was gister nog in Gaellemuun.
 
Vaak bu-j te bange!

Er zit al een keerring tegen water en vuiligheid ;)
Nee die keerring is om de olie binnen te houden(als het de originele is),als daar van buiten af veel regenwater (dit is erg vuil en grof) op komt gaat de boven kant van de keerring inslijten ,met lekken tot gevolg,je zou eigenlijk een stofkap er over moeten zetten, zoals bij de cardan van een voorwiel aandrijving.of de originele vervangen door een dubbelwerkende keerring
 
Laatst bewerkt:
Ze doen het bij introeders ook, maar die rijden nooit in de regen.
 
Als je er een keerring met een stoflip in zet dan zal het toch wel goed zijn?
Meer doen ze bij een auto ook niet bij uitgaande assen.
Tenminste een dubbelwerkende keerring heb ik daar nog niet gezien.
 
Alles paste zoals bedacht. Zo snel mogelijk maar eens een uitgebreide proefrit maken. Nu heb ik er een kilometer of 4 mee gereden, en dat ging prima.

Wat zal ik nu weer eens gaan doen ? *D


Uitlaat naar de andere kant misschien?
 
Optisch klopt het niet. Het kan door je kentekenplaat komen, maar als ik de langsgroeven van je achterband doortrek naar boven kom ik niet haaks op je motor uit. Het lijkt net of de band 3 graden met de klok mee staat.

Ik denk dat de fot vertekent En het span staat niet waterpas. En het achterwiel ziet iets uit het midden.
full
 
Optisch klopt het niet. Het kan door je kentekenplaat komen, maar als ik de langsgroeven van je achterband doortrek naar boven kom ik niet haaks op je motor uit. Het lijkt net of de band 3 graden met de klok mee staat.

Had ik ook, ik dacht dat het door de lichtval op het kontje kwam.
 
Het span is bijna te mooi om bloot te stellen aan de buitenlucht.
Proficiat Kwastert
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat de fot vertekent En het span staat niet waterpas. En het achterwiel ziet iets uit het midden.[afbeelding]
Ja, zo klopt hij wel.
Het achterwiel staat inderdaad uit het midden. Maar omdat je kardan aan de verkeerde kant zit kan je daar niet veel aan doen.
 
Ja, zo klopt hij wel.
Het achterwiel staat inderdaad uit het midden. Maar omdat je kardan aan de verkeerde kant zit kan je daar niet veel aan doen.

Heb mijn achterwiel (15") gemonteerd en schrok toch wel hoeveel hij uit het midden stond. Geldt hier ook; daar kan je niets aan doen?
Ga ik dan straks niet als een krab over de weg?
Is het spul nog wel enigszins bestuurbaar?
Zorgen, zorgen...

463501291902IMAG0330.jpg
 
Nee hoor. Daar merk je niks van. Hij moet wel recht in de rijrichting staan natuurlijk
 
Heb dat bij de mijne ook staat het achterwiel ook uit het midden (wiel is offset gespaakt)
rij er nu al bijna 7 jaar mee en je merkt er nix van.
Heb het achterspatbord ook off set gemonteerd (ook naar Links) zodat hij weer netjes over de band valt, persoonlijk vind ik het 135 achterbandje te smal '(
 
Laatst bewerkt:
in t geval van d'ouwe is het zelfs voor het span een voordeel dat die naar links uit het midden staat.

dat schijnt voor een zijspan helemaal niet vervelend te zijn als dat het geval is
 
Het voordeel van kleine wielen zou een lager zwaartepunt moeten zijn, maar met hoge band is dat voordeel weer te niet. Bijkomend nadeel zelfs dat deze uit het midden moet omdat de uitsparing in de achterbrug voor een grote velg is bedoeld.

Het maakt niet uit, ik had het bij de Sabre ook. Maar waarom een hoop werk aanhalen als het resultaat optisch en technisch niet klopt.
 
in t geval van d'ouwe is het zelfs voor het span een voordeel dat die naar links uit het midden staat.

dat schijnt voor een zijspan helemaal niet vervelend te zijn als dat het geval is
In theorie komt het zijspan minder snel omhoog in rechterbochten, maar het is maar de vraag of je dat merkt bij zo'n klein beetje. Bij moderne race-spannen staat het achterwiel wel 7,5 cm naar buiten t.o.v. het voorwiel.
d'Ouwe, zoals al meerderen hier hebben gezegd, je gaat er met rijden niks van merken. In wezen rijdt je al als een krab over de weg, immers, een zijspancombinatie trekt van nature naar rechts (bij een rechtse bak tenminste). Vandaar dat het zijspanwiel op toespoor wordt gezet en eventueel de motor op vlucht. Een zijspancombinatie is één en al compromis.
 
Heb mijn achterwiel (15") gemonteerd en schrok toch wel hoeveel hij uit het midden stond. Geldt hier ook; daar kan je niets aan doen?
Ga ik dan straks niet als een krab over de weg?
Is het spul nog wel enigszins bestuurbaar?
Zorgen, zorgen...

[afbeelding]
Heb je een plaat/spaak wiel, of een autowiel met naafadapter? En maak eens een plaatje tussen de band en de achterbrug. Kan je daar je hand nog tussen doen?
 
Het voordeel van kleine wielen zou een lager zwaartepunt moeten zijn, maar met hoge band is dat voordeel weer te niet. Bijkomend nadeel zelfs dat deze uit het midden moet omdat de uitsparing in de achterbrug voor een grote velg is bedoeld.

Da's niet helemaal correct JFJ. En mijn achterbrug was in het geheel niet voorzien van een uitsparing. *D
full
 
Heb mijn achterwiel (15") gemonteerd en schrok toch wel hoeveel hij uit het midden stond. Geldt hier ook; daar kan je niets aan doen?
Ga ik dan straks niet als een krab over de weg?
Is het spul nog wel enigszins bestuurbaar?
Zorgen, zorgen...

[afbeelding]

Mijn achterwiel staat ook uit het midden, merk je niks van. (anders loopt hij aan op de cardantunnel)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan